Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@17:14:21 GMT

زمان اجرای کسر خدمت‌های جدید سربازی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۷۵۷

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی درباره زمان اجرای مقررات جدید کسرخدمت‌های ناشی از رزمندگی، ایثارگری و آزادگی والدین مشمولان اظهارکرد:‌ سال گذشته بود که قوانین مربوط به کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر کرد .

بر این اساس تنها در هرسال 20 هزار نفری که دارای بیشترین امتیاز بودند می‌توانستند از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند، موضوعی که مورد اعتراض بسیاری از مشمولان قرار گرفت و خود ما نیز موافق آن نبودیم؛ چرا که تنها افراد دارای 28 و 29 ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا 28 و 29 درصد جانبازی توانستند از آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تغییر در این قانون جلسات متعددی در ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم به اجرای طرحی جدید در مورد کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، آزادگی و رزمندگی والدین مشمولان گرفته و مقرر شد تا به ازای هر یک ماه سابقه اسارت و رزمندگی و نیز به ازای هر یک درصد جانبازی، 12 روز کسر خدمت به فرزندان این افراد داده شود.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه همه موافق این طرح جدید هستیم، گفت: این طرح در روزهای آتی برای اجرا به سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ خواهد شد.

کریمی درباره اینکه آیا افراد دارای 28 و 29 ماه سابقه رزمندگی و اسارت و نیز 28 و 29 درصد جانبازی از سربازی معاف می‌شوند یا طبق مقررات جدید با آنها رفتار می‌شوند، گفت: این افراد از سربازی معاف خواهند شد، اما افرادی که کمتر از این مدت دارای سابقه هستند نیز طبق همین فرمول کسر خدمت دریافت خواهند کرد.

به گفته کریمی، دراجرای طرح جدید، دیگر تفاوتی ندارد که فردی یک ماه سابقه داشته یا 20 ماه و به هر فرد، متناسب با سابقه‌اش کسر خدمت داده خواهد شد.

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، درباره اینکه آیا سربازان در حال خدمت نیز می‌توانند از این مقررات جدید بهره‌مند شوند، گفت: سربازان درحال خدمت نیز می‌توانند درخواست خود را به یگان محل خدمت ارائه کرده و از این کسرخدمت‌ها بهره‌مند شوند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،فرماندار ریگان گفت :در راستای اجرای طرح تکام بیش از 350میلیون تومان برای آب شرب سالم هزینه شده است.

مراد آبیار ابراز کرد:بیش از 2هزار متر مربع لوله گذاری در این روستا اجرایی و25خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

فرماندار ریگان افزود: روستا‌ها به عنوان مولد محصولات دامی و کشاورزی هستند و لازم است که برای ثابت ماندن این چرخه تولید، روستا‌ها و اهالی آن حفظ شوند و امکانات آن‌ها توسعه یابد تا شاهد لنگ ماندن تولیدات کشاورزی و دامپروری و... در این روستا‌ها نباشیم.

وی گفت: مشارکت مردم در اجرای این طرح‌ها و همکاری با دولت، می‌تواند الگوی مناسبی برای آبادانی در سایر نقاط شهرستان باشد.

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم