Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@01:15:43 GMT

نمایش قدرت موشکی مقاومت یمن

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۹۱۳

نمایش قدرت موشکی مقاومت یمن

نمایش قدرت موشکی نیرو‌های مقاومت یمن که با بمباران فرودگاه «ابوظبی» در امارات همراه شد، این واقعیت را نشان داد که پایتخت‌های متجاوزان از تیررس موشک‌های مقاومت در امان نیستند.

خبرگزاری مهر: منابع یمنی اخیرا از حمله پهپادی یمنی‌ها به فرودگاه بین المللی ابوظبی خبر دادند. یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با اشاره به رونمایی از پهپاد صماد۳، اعلام کرد: فرودگاه بین المللی ابوظبی با پهپاد صماد ۳ هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئولان فرودگاه ابوظبی ضمن اذعان به این حمله اعلام کرده اند که تحولات را با همکاری مقامات مربوطه دنبال می‌کنند. مقامات فرودگاهی ابوظبی مدعی شدند که در فرودگاه و پرواز‌های آن اخلالی ایجاد نشده است. این حمله خارج از انتظار سعودی‌ها و متحدان متجاوز آن‌ها یعنی امارات متحده عربی در حالی اتفاق افتاد که متجاوزان گمان می‌کردند یگان‌های موشکی یمنی دیگر کارایی سابق را نداشته و نمی‌توانند همچون گذشته مواضع استراتژیک را هدف قرار دهند.

با این حال، حمله صورت گرفته ضمن برهم زدن تمامی معادلات میدانی، نشان داد که عمق استراتژیک دشمن سعودی و تمامی متحدان آن ازجمله امارات متحده عربی در تیررس موشک‌های پیشرفته و بالستیک یمنی‌ها است.

در همین راستا، سرهنگ عزیز راشد معاون سخنگوی ارتش یمن از توسعه حملات موشکی و هوایی و شامل شدن اهداف بیشتری در عمق استراتژیک کشور‌های متجاوز به یمن خبر داد. وی در واکنش به حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی در امارات گفت: یگان پهپادی انتقام خون شهید صالح الصماد و ملت مظلوم یمن را می‌گیرد. علت افزایش توان ارتش، اراده موجود نزد یمنی هاست. سرهنگ عزیز راشد بیان کرد: ما ابتدا عمق استراتژیک عربستان را هدف قرار دادیم و امروز به ابوظبی رسیدیم.

وی افزود: پهپاد‌ها توان عالی در مخفی شدن از رصد سامانه‌های دفاعی پیشرفته دارند. یگان پهپادی یمن موفق به وارد کردن ضربات مهلک به دشمن اماراتی شده است. اولین حمله به فرودگاه راهبردی ابوظبی صورت گرفت و در ادامه حملات راهبردی مهمی به دشمن اماراتی وارد خواهد کرد.



راشد با اشاره به رصد قوی دریایی کشتی‌ها و ناو‌ها از سوی نیروی دریایی یمن در ساحل غربی، بیان کرد: حملات به امارات پیامی به اماراتی هاست که تصور می‌کردند که جنگ یمن به آن‌ها نمی‌رسد و آن‌ها با خیال راحت می‌توانند دست به تحرکات در شهر‌های یمن بزنند بدون اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به آن‌ها برسد.

واقعیت این است که رهبران سیاسی و نظامی یمن تصمیم گرفته‌اند که از این پس تمامی مناطق نفتی و حساس و مهم در داخل عربستان و امارات را هدف قرار دهند. کارخانه‌های ما و تاسیسات یمن در حال حاضر نابود شده است، بنادر و فرودگاه‌های یمن ویران شده‌اند، بنابراین دشمنان این کشور مطمئن باشند ادامه این وضعیت قابل تحمل نخواهد بود و از این پس هیچ نقطه‌ای از عربستان سعودی و امارات متحده عربی در امان نخواهند بود.

نیرو‌های یمنی قصد دارند از این پس به مراکز حساس نظامی، سیاسی، اقتصادی و پایگاه‌های نظامی در فرودگاه‌های جده و ریاض حمله کنند. بدون شک ریاض، جده و ابوظبی از بُرد موشک‌ها و پهباد‌های یمنی‌ها در امان نخواهند بود.

بر همین اساس، انتظار می‌رود که نیرو‌های یمنی همه مناطقی را که دشمنان به لحاظ اقتصادی و نظامی از آن‌ها برای حمله به یمن استفاده می‌کنند هدف قرار دهند. همچنین چاه‌های نفت شرکت‌های خارجی که به متجاوزان کمک می‌کنند نیز در امان نخواهند بود و از این پس معادلات جنگ وارد مرحله جدیدی خواهد شد. در گذشته نیروگاه‌های هسته‌ای در امارات هدف قرار گرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که یمنی‌ها برای هدف قرار دادن اماکن مهم و حساس و اقتصادی در امارات و عربستان مصمم هستند.

«امین حطیط» کارشناس لبنانی امور راهبردی منطقه درباره حملات موفق یمنی‌ها به العالم گفت: «هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی به مثابه شوک بزرگ به ائتلاف ضد یمن محسوب می‌شود. این شکستی برای کشوری است که ملیارد‌ها دلار برای خرید و استقرار سامانه‌های دفاع هوایی هزینه کرده است، اما در برخورد با پهپاد یمنی‌ها ناکام ماند.

وی افزود: این از بُعد اقتصادی و سیاسی نیز مهم است، زیرا اختلال در بحث سرمایه گذاری و اقتصاد ابوظبی ضربه‌ای سخت به آن است به ویژه که هدف قرار گرفتن فرودگاه به مثابه هدف قرار دادن اقتصاد و سرمایه گذراری امارات است.

حطیط بیان کرد: عربستان نتوانست اراده یمنی‌ها را بشکند از این رو به جنجال روی آورده و قصد دارد که با متوقف کردن محموله‌های نفتی خود این پیام را به اروپا و آمریکا بدهد که نفت شما در خطر است و شما باید بیایید و با تمام قدرت یمن را ویران کنید و من را از این شکست در باب المندب خارج کنید. وانگهی اینکه سعودی‌ها می‌گویند نفتکش هدف قرار گرفته درست نیست، زیرا ناوچه سعودی هدف قرار گرفته است، زیرا یمنی‌ها با وجود محاصره، بخش نفتی را در بانک اهداف خود قرار ندادند. آنچه هدف قرار گرفته است ناوچه است نه نفتکش».

«عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز با اشاره که حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی به العالم اعلام کرد: «این دستاوردی منحصر به فرد است که قواعد درگیری را تغییر می‌دهد. این پیامی به امارات بود که اندازه و وزنش را بداند».

«الن والد» تحلیلگر مسائل عربستان سعودی در یادداشتی برای پایگاه خبری فوربس می‌نویسد: «هدف عربستان سعودی فقط و فقط کشیدن پای قدرت‌های بین‌المللی به جنگ یمن است».

«جیمز دورسی» تحلیلگر مسائل خاورمیانه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ریاض بعد از سه سال جنگ بی‌نتیجه تلاش می‌کند تا جنگ یمن را به یک بحران بین‌المللی تبدیل کند. قطع صادرات نفت باعث می‌شود تا جنگ فراموش شده، دوباره در صدر خبر‌های جهانی قرار بگیرد و ضمن افزایش تنش‌ها در منطقه، پای قدرت‌های جهانی را برای کمک به سعودی‌ها در جنگ به یمن باز کند»؛ لذا پر واضح است که عمق استراتژیک دشمن سعودی و متحد اصلی آن یعنی امارات متحده عربی در حال حاضر در تیررس موشک‌های یمنی‌ها قرار دارد و این ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هستند که ابتکار عمل را در عرصه میدانی و نظامی به دست گرفته اند. در صورت تداوم حملات تجاوزکارانه متجاوزان، بدون شک طی روز‌ها و هفته‌های آتی می‌بایست شاهد هدف قرار گرفته شدن مواضع بیشتر و حساس تری از سعودی‌ها و اماراتی‌ها باشیم. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003ZOj

منبع: فردا

کلیدواژه: یمن موشک عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در همایش روز ملی خلیج فارس گفت: اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همزمان با روز ملی خلیج‌ فارس صبح امروز همایش ویژه‌ای بر روی ناو سردار شهید منجزی در دل خلیج‌ فارس در ساحل بوشهر با حضور فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس و خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد.

در این همایش ابتدا سردار حیدر هنریان‌مجرد با گرامیداشت روز ملی خلیج‌ فارس این روز را یادآور رشادت مردم ساحل‌نشین و رزمندگان در بیرون راندن استعمارگران و متجاوزان از سرزمین‌های اشغالی در حاشیه خلیج‌فارس دانست و اظهار داشت: خلیج‌فارس همواره در ادوار مختلف تاریخی حماسه‌های بزرگی به خود دیده است و رزمندگان استان بوشهر نقش مهم و اثرگذاری در حفاظت از خلیج‌فارس داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تداوم امنیت خلیج‌ فارس در برنامه‌های مهم نیروهای مسلح از جمله نیروی دریایی سپاه قرار دارد، تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه با رصد شبانه‌روزی تردد و تحرکات خلیج‌ فارس با هرگونه ناامنی و تعرض برخورد قاطع می‌کند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران قدرت برتر در خلیج فارس دارد، گفت: نیروی دریایی سپاه در عرصه امنیت خلیج‌فارس دارای کارنامه درخشان است که در این راستا چند بار هیمنه آمریکایی‌ها توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس شکسته شد و اکنون با اقتدار تحرکات شناور دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود.

هنریان‌مجرد، با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از قدرت دفاعی، تهاجمی و بازدارندگی بالایی برخوردار هستند، گفت: امروز قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای تمام جهان مشهود است و دیگر خلیج‌ فارس محل جولان دشمنان و متجاوزان از جمله کشورهای استکبار و استعماری نیست.

نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت‌ها است

احمد محمدی‌زاده با گرامیداشت روز خلیج‌فارس این روز را یادآور رشادت و قدرت و فداکاری ملت ایران و شکست تاریخی اشغالگران و استعمارگران دانست و بیان کرد: پرتغالی‌های پس از 117 سال تسلط بر سواحل و جزایر ایران در خلیج‌ فارس این منطقه مهم و استراتژیک با شکست ترک کردند.

وی، قدرت اول خلیج‌ فارس را جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: نام خلیج فارس نماد وحدت، هویت و همدلی ملت ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس در استان بوشهر است، گفت: رزمندگان استان بوشهر بارها هیمنه متجاوزان آمریکایی و استعمارگران در خلیج فارس شکستند و این آبراه اکنون از امنیت پایدار برخوردار است.

استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است

آیت‌الله صفایی‌بوشهری نیز با اشاره به 5 قرن مقاومت مردم استان بوشهر در برابر استعمارگران و متجاوزان به سواحل خلیج‌ فارس خاطرنشان کرد: دشمنان پس از شکست نظامی و تسلط بر خلیج فارس دسیسه تغییر نام آن را مورد توجه قرار دادند تا با اختلاف میان ‌کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس به اهداف خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اسناد و نقشه‌های بین‌المللی خلیج‌ فارس در جهان را موید نام خلیج‌ فارس دانست و تأکید کرد: خلیج‌ فارس دارای هویت ایرانی است و در تمام محاسبات جغرافیای سیاسی جهان نام خلیج‌ فارس مشهود و ثبت شده است.

امام جمعه بوشهر تحرکات تغییر نام خلیج فارس را استعماری برای تسلط و اختلاف میان کشورهای این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: خلیج‌ فارس در عرصه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی از موقعیت مهم و ممتاز در نظام محاسباتی جهان برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خلیج‌ فارس را مهمترین مرکز و راه ترانزیت انرژی هیدروکربنی دانست و بیان کرد: خلیج فارس در عرصه زیست بوم دارای ویژگی ممتاز است.

صفایی‌بوشهری تاریخ مقاومت استان بوشهر را برشمرد و گفت: شکوه قابل توجه جبهه مقاومت در سواحل خلیج‌ فارس استان بوشهر شکل گرفته، چراکه پیشینه تاریخ مقاومت این استان به 5 قرن گذشته می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فرهنگ مقاومت در مردم استان بوشهر نهادینه شده است، تصریح کرد: استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر در اوج آمادگی دفاعی و نظامی قرار دارند تصریح کرد: اگر متجاوزان بخواهند در حوزه خلیج فارس به ایران، تعرض کنند رزمندگان استان بوشهر با قدرت با آنان برخورد می‌کنند.

 

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید