Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@18:25:56 GMT

فروشندگان احتکار و اختفا نکردند؛ کمبود گوشی داریم

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۹۷۹

رکنا: درحال حاضر بسیاری از واحدهای صنفی از فروش تلفن همراه خودداری می‌کنند و می‌گویند " این کالا انبار شده و به آنها داده نمی‌شود"، که رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در این باره اعلام کرد: فروشندگان احتکار و اختفا نکردندبلکه بازار با کمبود نسبی مواجه شده که در روزهای آتی با عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه بهبود پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا، بازار Store تلفن همراه در پی نوسانات ارزی با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه شد که از افزایش قیمت بی‌رویه و غیرمنطقی تا عرضه نشدن کالا در بازار متفاوت است. البته پس از انتشار لیست دریافت‌ کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه از سوی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان این مشکلات در بازار تلفن همراه پابرجاست و نه موبایلی ارزان شده و نه بازاری اصلاح.

طی هفته‌های گذشته بازار روز به روز شاهد افزایش قیمت تلفن همراه بود و از سویی دیگر بسیاری از فروشندگان اعلام می‌کردند که کالا برای عرضه ندارند، چراکه تامین‌کنندگان موبایل به آنها نمی‌فروشند. البته بسیاری از فروشندگان مجازی و سایت‌های فعال در حوزه موبایل نیز طی هفته‌های گذشته فروش چندانی نداشتند و بسیاری از تلفن‌های همراه آنها از سبد فروش‌شان خارج شده‌ است که مشخص نیست این مسائل ناشی از اهتکار میان فروشندگان بوده یا واردکنندگان.

ابراهیم درستی - رییس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی، تصویری و تلفن همراه - در این باره اظهار کرد: هیچ احتکار و اختفایی میان فروشندگان نیست و آنها اگر کالا داشته باشند قطعا عرضه می‌کنند، اما طی روزهای گذشته با کمبود نسبی در بازار مواجه بودیم که به زودی با تعیین تکلیف و عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه، وضعیت بازار موبایل بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که عرضه نشدن موبایل در بازار ناشی از نوسانات نرخ ارز، عدم تامین به موقع کالا یا احتکار یا اختفا میان شرکت‌های واردکننده است و در این میان فروشندگان مقصر نیستند.

همچنین جلال‌الدین محمد شکریه - نایب رییس اول اتاق اصناف ایران - در این باره گفت: گرچه شاید برخی از واحدهای صنفی و فروشندگان در بازار مرتکب تخلف در زمینه‌ عدم عرضه یا حتی احتکار و اختفا شوند، اما نمی‌توان پذیرفت که مشکل عدم عرضه کالاهایی مانند تلفن همراه احتکار فروشندگان است، چرا که آنها نمی‌توانند در زمان طولانی کالاهای خود را احتکار کنند و هر روز شاهد مدل‌های جدیدی موبایل در بازار هستند.

وی افزود: البته طی هفته‌های گذشته شاهد شکایت و گله‌های فروشندگان و عرضه‌کنندگان تلفن همراه نسبت به عدم تامین به موقع و عرضه موبایل از سوی شرکت‌های واردکننده بوده‌ایم که آن را به سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان و دیگر دستگاه‌های متولی گزارش کرده‌ایم و امیدواریم این مشکل هرچه سریع‌تر حل و فصل شود.

مشخص نیست دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان کجا هستند و چرا با وجود پیگیری‌های متعدد و مکررحاضر به پاسخگویی در این زمینه نمی‌شوند که مشکل کار کجاست و چه کسی در این بازار تخلف می‌کند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بازار Store تلفن همراه شکایت ناشی فروش انبار عکس حوادث دستگیر شد زن دختر جوان مرد فیلم تصاویر حوادث تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است ، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح ، مهمات ، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی ؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟