Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق کمیته داوران گفت: بازیکنی که رقم قراردادش چند میلیارد است چگونه باید از داور که دستمزدش یک میلیون تومان است حرف‌شنوی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون فوتبال دستمزد داوران در رقابت‌های مختلف فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال را اعلام کرد که بالاترین دستمزد به داوران لیگ برتر فوتبال تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قانون فدراسیون، داور اول مسابقات لیگ برتر برای قضاوت در هر مسابقه 910 هزار تومان درستمزد می‌گیرد که این مبلغ تفاوت بسیار زیادی با دستمزد بازیکنان و مربیان لیگ برتر دارد و همین مساله اعتراض داوران شد.

حسین عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، در مورد حق‌الزحمه‌ای که فدراسیون فوتبال برای داوران لیگ برتر درنظر گرفت، بیان کرد: «هر شغلی در جامعه حق‌الزحمه‌ای دارد و داوری هم به عنوان یکی از مشاغل جامعه باید به آن توجه شود. مبالغی که برای قضاوت داوران درنظر گرفتند بسیار ناچیز است و در واقع نوعی بی‌احترامی به آنها تلقی می‌شود. ما در سالی هستیم که داوران ما در جام جهانی افتخار‌آفرینی کردند و همه منتظر نگاه ویژه فدراسیون به داوران بودند اما بدون هیچ توجهی کمترین دستمزد را برای داوران درنظر گرفتند.»

وی با تاکید بر اینکه فیفا ارزش زیادی برای داوران درنظر می‌گیرد افزود: «مسئولیت زیادی روی دوش داوران فوتبال است و فیفا بخاطر کم‌کردن این مسئولیت‌ها هزینه‌های زیادی انجام داده است تا داوران فشار کمتری احساس کنند. به عنوان مثال تکنولوژی خط دروازه و ویدئوچک برای فیفا هزینه‌های زیادی داشته است اما به دلیل اینکه داوران فشار کمتری را احساس کنند، فیفا این هزینه‌ها را متقبل شده است. در تمام همایش‌ها و نشست‌هایی که در سطح جهانی برگزار می‌شود برای داوران حاضر در آن همایش بالاترین درجه بلیت هواپیمایی گرفته می‌شود و این مساله نشان دهنده توجه فیفا به داوران است اما متاسفانه در ایران هیچ توجهی به داور نمی‌شود و حتی در قوانین جدید اعلام کردند که داوران لیگ برتر در صورت ممکن برای رفت و آمد از وسایل نقلیه زمینی مانند قطار و ماشین استفاده کنند.»

عسگری ادامه داد: «همیشه در مسابقات معتبر شاهد هستیم که بعد از پایان رقابت‌ها و در مراسم اهدای جام ابتدا از داوران تقدیر و تشکر می‌شود اما در ایران برعکس است و داوران در رده آخر قرار دارند و نمونه بارز آن را در مراسم برترین‌های لیگ شاهد بودیم که از بهترین داور جهان در در ساعت 1 بامداد قدردانی کردند.»

پیشکسوت داوری در رابطه با تفاوت زیادی که بین دستمزد داوران و بازیکنان لیگ برتر وجود دارد اظهار کرد: «همیشه در فوتبال بازیکنان و مربیان دستمزد به مراتب بیشتری نسبت به داوران دریافت می‌کنند اما دستمزد داوران هم باید متناسب با مسئولیت آنها باشد. به عنوان مثال بازیکنی که در لیگ برتر 1 میلیارد تومان دستمزد می‌گیرد، توقع نداریم 100 میلیون تومان به داور پرداخت کنند اما مبلغ دستمزد هم باید کمی منصفانه باشد.»

وی افزود: «در زمین بازی بازیکن و مربی که چند میلیارد رقم دستمزد آنها است چگونه باید از داوری حرف‌شنوی داشته باشند که دستمزدش چندین برابر کمتر از آن است و این مسائل از نظر روانشناسی روی عملکرد داوران تاثیر منفی دارد. داوری یکی از حساس‌ترین شغل‌ها است و اگر بازیکن یا مربی اشتباه کند شاید حتی به چشم نیاید اما یک اشتباه داور می‌تواند سرنوشت یک تیم را عوض کند و بخاطر همین مسائل فشار زیادی روی دوش داور است.»

انتهای پیام/4051

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی

به گزارش همشهری آنلاین اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

کد خبر 847333 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • دلیل غیبت بهترین داور زن در یورو: حسودی مردان!
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • هوینس خبر داد: انتقال صد میلیونی بایرن کیست
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حضور داور کشتی خوزستانی در آخرین گزینشی المپیک
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا