Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد نفتی یعنی آن که نفت را بفروشید و پول آن را دریافت و به اقتصاد کشور تزریق کنید، ولی گاز در زندگی، تولید و توسعه اقتصادی مردم حضور دارد و در واقع، صنعت گاز همگام با اقتصاد داخلی حرکت می‌کند؛ در عین حال که چرخ صنعت را نیز به حرکت وامی‌دارد و از این رو، باید در این امر نمونه باشد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری و راهبری فن‌بازار تخصصی صنعت گاز که در سالن شهید باهنر ساختمان مرکزی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر، اقتصاد ما مبتنی بر گاز است و این امر بدین معنی است که گاز به طور کلی در زندگی، تولید، رفاه و اقتصاد مردم حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس حمیدرضا عراقی در ادامه سخنان خود در خصوص ایجاد فن‌بازار در شرکت ملی گاز ایران، بیان کرد: ایجاد فن‌بازار تخصصی جزو کارهای خوبی است که شرکت ملی گاز ایران با همکاری پارک علم و فن‌آوری پردیس به آن ورود کرده و امیدواریم که تجربه و تخصصی که این دو مجموعه و قدرت اجرایی معاونت علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهوری دارند، منجر به رفع موانعی که در این راه وجود دارد، شود؛ چراکه در این صورت، خیلی سریع می‌توان به اهدافی که از پیش تعیین شده، رسید.

استفاده از توان داخلی؛ یکی از ابزارهای عبور از تحریم
در ادامه این جلسه، مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران، بیان داشت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران یکی از ۳ کشور برتر جهان در حوزه منابع گاز است، اهمیت موضوع بهره‌برداری بهینه از این منبع خدادادی به خوبی مشهود است.

سعید پاک‌سرشت، در ادامه تصریح کرد: در همین راستا، فن‌آوری‌های موجود در زمینه کشف، استخراج، انتقال، تعمیر و نگهداری و مصرف آن، با توجه به اهمیت مقوله انرژی در جهان بسیار حیاتی است.

پاک‌سرشت افزود:ایجاد فن‌بازار تخصصی صنعت گاز پایگاهی برای توسعه بازار فن‌آوری در حوزه تخصصی این صنعت در سطح ملی و فراملی با رویکرد تحریک عرضه و یا تقاضای فناوری در داخل مرزهای کشور است. 

وی تأکید کرد: مساله مهم آن است که بتوانیم نیازهای واقعی را به نحوی به گوش متخصصان و دانشمندان و عرضه‌کنندگان فنی و فن‌آورانه برسانیم؛ بنابراین اگر بتوانیم ارتباط مؤثری بین عرضه‌کننده فناوری و متقاضیان فن‌آوری برقرار کنیم، بسیاری از نیازهای ما از سوی متخصصان داخلی تأمین می‌شود.

مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران در پایان با اشاره به این که ما نیاز بسیار زیادی به توانمندی‌های داخلی داریم، گفت: از این رو، ایجاد چنین سازوکارهایی بسیار ضروری است و باید سعی کنیم نیازهای خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنیم و این یکی از بهترین ابزارهای عبور از تحریم و مشکلاتی است که در پیش رو داریم. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی

معاون دومای دولتی از سواستوپل روسیه در واکنش به اظهارات کامرون مبنی بر حق اوکراین برای حمله به خاک روسیه با سلاح و موشک‌های انگلیسی اظهار داشت:مسکو قدرت دفاع از کشور خود در برابر این سلاح‌ها را دارد.

به گزارش مشرق، دیمیتری بلیک به این رسانه روس گفت: روسیه با هدف تقویت قدرت دفاعی خود، دائما در حال تقویت سیستم‌های پدافند هوایی خود است.

عضو کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه افزود: «غرب جمعی» از مدت‌ها پیش تصمیم به استفاده از موشک‌های دوربرد در خاک روسیه گرفت و کامرون علناً این موضوع را اعلام کرد و البته تردید نداشت که نیروهای مسلح ما دائماً در حال تقویت سیستم دفاع هوایی هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های روسیه در زمینه موشک‌های ضدهوایی و ایستگاه‌های جنگ الکترونیک، ابراز اطمینان کرد که روسیه ضمن دفاع از خود در برابر موشک‌های دوربرد، ابتکار ضدحمله را نیز در اختیار خواهد داشت.

بلیک گفت: وزیر امور خارجه انگلیس با این اظهارات خود، جلوتر از لوکوموتیو دوید، نتوانست خود را مهار کند و زبانش را برای جلب رضایت واشنگتن به چرخش درآورد.

این نماینده دومای دولتی روسیه تصریح کرد: موضوع حمله به مناطق روسیه با سلاح‌های دوربرد روسیه از مدت‌ها پیش قطعی شده بود، اما آنها نمی‌خواستند علناً آن را بیان کنند و خواستار حذف آن از اخبار شدند؛ اما ظاهراً پس از کمی فکر کردن، اجازه دادند و دوباره این خبر منتشر شد.

به نوشته این رسانه روس، خبرگزاری رویترز برخی اخبار مربوط به سفر دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس به کی‌یف و نقل قول از وی درباره حق اوکراین برای استفاده از تسلیحات انگلیسی برای حمله خاک روسیه را از سایت خود حذف کرده بود اما باری دیگر آنها را منتشر کرد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته است:‌ روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین در حل و فصل این مناقشه مانع ایجاد می‌کند، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها با این کار «با آتش بازی می کنند.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز روز جمعه گفت: اظهارات اخیر «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس درباره جنگ اوکراین «خطرناک» و عامل تشدید تنش است.

مکرون روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • حضور بیش از ۱۲۰ شرکت معتبر در نمایشگاه نساجی یزد
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • برپایی نمایشگاه نساجی و پوشاک در یزد
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی