Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@20:38:41 GMT

این روغن در زیبایی پوست و مو معجزه می کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۷۲۴۲

این روغن در زیبایی پوست و مو معجزه می کند

رکنا: روغن زیتون در زیبایی پوست و مو بی نظیر عمل می کند.

روغن زیتون به سلطان روغن های گیاهی معروف است و قدمت آن به هزاران هزار سال می رسد ، از روغن زیتون علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی ، سوخت برای چراغ های قدیمی استفاده می کنند. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طب اسلامی نیز به خوردن روغن زیتون توصیه شدم و پیامبر ما در این باره می فرماید :زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می بخشد.

• روغن زیتون از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

• نوعی آنتی اکسیدان در روغن زیتون وجود دارد که سلول های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می کند.

• مصرف ۲ قاشق غذاخوری روزانه به مدت ۱ هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی اکسیدان های خون می شود.

• روغن زیتون تنها روغنی است که معده می تواند بسیار خوب آن را تحمل کند. روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب محافظت می کند.

• روغن همچنین از تشکیل سنگ های صفراوی جلوگیری می کند.

• روغن زیتون به دلیل داشتن انواع اسیدهای چرب اشباع نشده کلسترول خون را کاهش می دهد و از لخته شدن خون جلوگیری کند.

• مصرف روغن زیتون میزان قند خون و انسولین را متعادل می کند.

• خوردن روغن زیتون قبل از غذا از بروز زخم معده جلوگیری می کند.

• مصرف روزانه یک یا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون به همراه لیمو یا قهوه از بروز یبوست به خصوص در روده های آسیب دیده جلوگیری می کند.

• درمان افسردگی:بر اساس یک تحقیق انجام شده در دانشگاه پاریس پالماس د گرن کناریا در اسپانیا روغن زیتون که دارای چربی های غیر اشباع می باشد می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

• روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک می باشد که این اسید خطر ابتلا به برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

• چربی های موجود در روغن زیتون از بدن در برابر بیماری دیابت Diabetes نوع دوم، محافظت می کنند و افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع دوم، با مصرف این روغن می توانند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند.

تاثیر روغن زیتون در کاهش وزن

متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف روغن زیتون برای کاهش وزن بسیار موثر است. خوردن روزانه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند به کاهش وزن کمک کند، این اثرات به علت قدرت جاذب اسید چرب موجود در روغن زیتون یعنی اولئیک اسید باشد که باعث کاهش اشتها در افراد می شود.

اما توجه داشته باشید که مصرف زیاد روغن زیتون به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا خوردن بیش از یک قاشق روغن زیتون در روز علاوه بر اینکه کالری مصرفی را افزایش می دهد می تواند منجر به اسهال شود.

تاثیر روغن زیتون بر زیبایی پوست

اگر می خواهید طبیعی ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون به علت خواص زیادی که برای پوست دارد روغن زیبایی می نامند زیرا اسید های چرب روغن زیتون سلول ها را به صورت یکدست در کنار هم قرار داده و موجب ساخت عروق بیشتر در کنار سلول های پوستی می شود. افزایش خون رسانی به این سلول ها، پوست را صاف تر و درخشنده تر می کند. روغن زیتون از خشکی پوست جلوگیری کرده و رطوبت کافی را به پوست می رساند. روغن زیتون همچنین باعث کاهش چین و چروک و آثار ناشی از اشعه خورشید مانند تیره شدن و زبری پوست و می توان از آن به عنوان مرطوب کننده پوست دست و پا، صورت استفاده کنیم.

تاثیر روغن زیتون برتقویت مو

روغن زیتون خواص فوق العاده ای برای مو دارد و امروزه از آن در ساخت بسیاری از شامپوها،روغن های حمام، لوسیون ها،صابون ها،روغن های ماساژ Massage و روغن های ناخن و حتی برای درمان بیماری های ناخن از روغن زیتون استفاده می شود همچنین می توان از روغن زیتون برای تقویت ریشه مو استفاده نمود و برای این کار این روغن جادویی را در سر بریزید و مالش دهید.

درمان شوره سر:۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با آب یک لیموترش را ترکیب کنید و بر روی پوست سر ماساژ دهید، اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی مو بماند و سپس با شامپو بشویید.

نرم کننده موهای سر:روغن زیتون حاوی مقادیر بالای ویتامین های آ، ای و آنتی اکسیدان می باشد که باعث می شود که موها نرم و شفاف شوند.

مصرف روغن زیتون دربارداری و شیردهی

دوران بارداری :مصرف روغن زیتون در دوران بارداری سبب رشد بیشتر نوزاد می شود.

شیردهی :ویتامین ای موجود در روغن زیتون به رشد نوزاد کمک می کند و شیر مادر را افزایش می دهد.

عوارض و مضرات مصرف روغن زیتون

بعضی از افراد به مصرف روغن زیتون آلرژی دارند. کودکان، خانم های باردار و افرادی که فشار خون بالا و دیابت دارند بدون مشورت با پزشک Doctor خود از روغن زیتون در غذاها استفاده نکنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

زن جوان رقصید تا کودکش زنده بمانند! + عکس

مچ دخترم را در اتاقش گرفتم / پسر جوان ناچار شد به خواستگاری بیاید!

نقشه زن بیوه برای پسر پولدار مشهدی / نیمه شب بود که راز تلخ زندگی او را فهمیدم!

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

ازدواج اجباری زن شوهر دار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه طب غذا قهوه سرطان دیابت Diabetes ماساژ Massage پزشک Doctor پوست روغن زیتون زیبایی مو معجزه عکس حوادث دستگیر شد زن جوان دختر فیلم مرد ایران تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟

آفتاب‌‌نیوز :

با اشاره به اینکه افزایش مصرف میوه و سبزی، برای سالمندان مبتلا به فشار خون بالا، مفید است، گفت: این افراد در صورت مشکلات دندانی، میوه و سبزی خُرد شده، و در صورت مشکلات گوارشی، میوه و سبزی پخته شده استفاده کنند. وی افزود که سالمندان، ضمن مصرف حداقل غذا‌های چرب و سرخ کرده، با مصرف غذا‌های آب پز و بخار پز یا تنوری، هنگام مصرف سالاد، با خودداری از مصرف سُس، به جای آن از آبلیمو با روغن زیتون و سبزی‌های معطر به همراه ماست کم چرب استفاده کنند.

مصرف لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار

این کارشناس بهداشتی تصریح کرد سالمندان مبتلا به فشار خون بالا، بیشتر از سه عدد تخم مرغ در هفته، چه بدون غذا و چه داخل غذا مانند: کوکو مصرف نکنند؛ از مصرف کله پاچه، مغز و قلوه خودداری کنند؛ بیشتر از لبنیات کم چرب و غلات سبوس دار مصرف کنند و روزانه شش تا هشت لیوان آب را مصرف کنند.

لاهیجی باقری عنوان کرد: به جای روغن‌های جامد و کره از روغن‌های مایع مانند: روغن زیتون و روغن آفتاب گردان استفاده کنند و گوشت مرغ بدون پوست، ماهی و سویا جایگزین گوشت قرمز و چربی‌های حیوانی شود.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان قزوین تصریح کرد: در سالمند مبتلا به فشار خون بالا، ابتدا باید فشار خون بیمار تحت نظر پزشک درمان و کنترل شود و سپس فعالیت بدنی مجاز بر اساس توصیه پزشک برای سالمند تعیین می‌شود.

خودداری سالمندان از ورزش در هوای آزاد

وی اظهار کرد: بهتر است که سالمندان، پیاده روی را در دو نوبت صبح و عصر و هر بار ۳۰ دقیقه انجام دهند. وی ادامه داد که سالمندانی که تازه ورزش و پیاده روی را شروع کرده اند و یا توانایی انجام پیاده روی طولانی را ندارند، هر بار ۱۰ دقیقه کفایت می‌کند، و به مرور زمان، پیاده روی را بیشتر کنند.

این کارشناس هشدار داد با توجه به لزوم رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، سالمندان هنگام آلودگی هوا از انجام تمرینات ورزشی در هوای آزاد پرهیز کنند؛ زیرا انجام تمرینات بدنی در هوای آزاد برای سالمندان مضر است. وی اضافه کرد: در چنین شرایطی، آنان ورزش را در منزل انجام دهند.

لاهیجی باقری بیان کرد: زمانی که سالمند خسته است، تمرینات ورزشی را انجام ندهند و اگر در حین پیاده روی، دچار درد قفسه سینه، تنگی نفس و یا پا درد شدند، فوری استراحت کند و با پزشک، بهورز و مراقب سلامت مشورت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جمع آوری روغن زیتون با نام تجاری «سابرسو»
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • وازلین برای پوست؛ خوب است یا بد؟
  • (ویدئو) اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست (فیلم)
  • آیا وازلین پوست را سفید میکند؟
  • اصول درمانی طب سنتی برای زیبایی پوست
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان