Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@19:58:36 GMT

شیوع وبا در یمن «غیرقابل کنترل» می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۷۷۳۴

به گزارش خرداد ، «لیز گراندی» مسئول هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، روز گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد که «حملات هوایی ائتلاف سعودی طی 3 روز گذشته در الحدیده به تخریب زیرساخت‌های بهداشتی و ایستگاه آب شر، که بخش عمده نیازهای آب این شهر را تامین می‌کند، منجر شده است».
گراندی افزود: «حملات هوایی، غیرنظامیان بی‌گناه را در معرض خطر شدیدی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
دفتر سازمان ملل در امور انسانی تصریح کرد که «تلاش‌های خود را برای کمک به صدها هزار شهروند در الحدیده و نزدیک آن به‌کار می‌گیرد».
لیز گراندی تأکید کرد بیماری وبای کولیرا در حال حاضر در شهرک‌هایی در حومه شهر و استان الحدیده حاکم است و تخریب زیرساخت‌های بهداشتی، آب و خدمات درمانی تمامی تلاش‌های انسان‌دوستانه را تهدید می‌کند.
وی در ادامه متذکر شد: «شیوع بیماری وبا، که متوقف کردن آن غیرممکن شده است، تنها در گروه یک حمله هوایی دیگر است.»
این مقام سازمان ملل تأکید کرد، تمامی طرف‌های درگیر در یمن، ملزم هستند به موجب قوانین حقوق بشر بین‌المللی، تمامی تلاش‌های خود را برای حمایت از غیرنظامیان و تضمین دسترسی آنها به نیازهای اساسی جهت زنده‌ماندن، به‌کار بگیرند.
یمن، که افزون بر 3 سال است با جنگ ویرانگر ائتلاف عربی تحت رهبری رژیم سعودی مواجه است، با بدترین بحران انسانی در جهان دست و پنجه نرم می‌کند؛ حدود 22 میلیون یمنی یعنی 75 درصد از جمعیت آن به کمک‌های انسانی نیاز دارند و حدود 8.4 میلیون یمنی نیز از تامین ابتدایی‌ترین نیاز خود یعنی غذا، عاجزند.
جنگنده‌های ائتلاف سعودی، روز جمعه استان الحدید را به صورت گسترده بمباران کردند و ایستگاه آب شرب و یک مرکز درمانی در جنوب این شهر را هدف قرار داده و خسارت‌های گسترده‌ای به آنجا وارد کردند. منبع: مشرق برچسب ها: یمن ، عربستان ، وبا

منبع: خرداد

کلیدواژه: یمن عربستان وبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه ساکنان نوار غزه از آب‌ آشامیدنی ناسالم استفاده می‌کنند، تاکید کرد که جان تمامی آنها در معرض خطر است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شهروندان ساکن نوار غزه آب‌های ناسالم می‌نوشند و این زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود علت این امر را تعطیلی آزمایشگاه بهداشت عمومی و نبود امکان بررسی و آزمایش آب‌های آشامیدنی، مخالفت مسؤولان رژیم صهیونیستی با افزودن کلر با هر ماده جایگزینی برای تصفیه آب از راه کلرزنی اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ما نسبت به گسترش خزندگان و حشرات با توجه به دمای بالا هشدار می‌دهیم که یک فاجعه بهداشتی را در نوار تهدید می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • کشف ۴۰ تن گندم غیرقابل استفاده در حمیدیه
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • رزرو هتل در آمستردام
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود