Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ايلام گفت: تجار و بازرگانان اين استان طي چهار ماه نخست سال جاري 158 ميليون و 753 هزار و 365 دلار کالا به کشور عراق صادر کردند.

جميل شوهاني روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: اين ميزان کالاي صادراتي نسبت به مدت مشابه سال گذشته (چهار ماهه) 10 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي از افزايش 64 درصدي کالاي صادراتي استان به کشور عراق در تيرماه سال جاري خبر داد و افزود: ارزش کالاهاي صادراتي در اين مدت 52 ميليون و 502 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.
به گفته شوهاني، بيشترين کالاي صادراتي استان ايلام به عراق، سيمان و محصولات کشاورزي بوده است.
معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ايلام تاکيد کرد: با اقدام ها و تدابير انجام شده توسط مديريت ارشد استان و انعقاد تفاهم نامه هاي 2 جانبه با استان هاي همجوار عراقي، تلاش مي شود ضمن برطرف کردن موانع پيش روي، ميزان صادرات استان از مرز مهران افزايش يابد.
به گزارش ايرنا، شهرستان مرزي مهران در 85 کيلومتري جنوب غربي ايلام قرار دارد و مرز بين المللي مهران در 11 کيلومتري اين شهرستان از کانون هاي مهم تردد زائران عتبات عاليات و همچنين صادرات کالا به کشور عراق بشمار مي رود.
2 ميليارد و 400 ميليون دلار کالا در سال 95 از طريق مرز مهران به عراق صادر شد که اين مقدار سال گذشته با کاهش شديد به حدود يک ميليارد دلار رسيد.
مهم ترين دلايل کاهش صادرات از مرز مهران طي سال گذشته بازگشايي مجدد مرزهاي سومار و پرويزخان ، ممنوعيت واردات سيمان به عراق و برخي کارشکني ها و اعمال تعرفه ها از سوي مقام هاي اين کشور عنوان شده است.
3032/6119/1630
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093780

دیگر خبرها

  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • تجارت ۱.۳ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۳ ماهه ۲۰۲۴
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • محکومیت ۶ میلیارد ریالی قاچاقی کود شیمیایی در مهران