Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سعی کرده است میراث هنری و فرهنگی غنی خراسان جنوبی را حفظ و احیا و آن را به نسل جوان منتقل کند.

به گزارش ایسنا، فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، با تصویب شورای نظارت و گسترش تشکیلات جهاددانشگاهی و موافقت رئیس جهاددانشگاهی کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زمینه فعالیت این مرکز برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری استان با قالب های متنوع از جمله برپایی نمایشگاه‌ها (عکس و آثار هنری)، اجرای تئاتر، تشکیل جلسات هم اندیشی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف و اردو برای جوانان و دانشجویان با رویکردهای مورد نیاز است.

تلاش برای انتقال میراث فرهنگی و هنری به نسل جوان 

مهدی افتخاری، مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در گفت ‌وگو با ایسنا گفت: فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی  با هدف انتقال میراث فرهنگی و هنری به نسل جوان از فروردین ماه امسال شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه این فرهنگسرا با استفاده از استادان برجسته، محیطی اخلاقی، فضیلت گرا و با امنیت خاطر را برای خانواده‌ها فراهم می‌کند، افزود: برنامه‌های فرهنگسرای ابن حسام در زمینه‌های هنرهای تجسمی، موسیقی، خوشنویسی، طراحی و مجسمه سازی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان کلاس‌هایی را برگزار می‌کند.

مدیر فرهنگسرای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: هر دوره آموزشی حداقل 12 جلسه خواهد بود و به هنرجویانی که دوره‌ها را سپری کنند مدرکی از سوی جهاد دانشگاهی اعطا خواهد شد.

افتخاری با اشاره به تخفیف شهریه برای خانواده‌های شهدا، ایثارگران و استعدادهای درخشان، افزود: این فرهنگسرا در دوره‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان کلاس ‌های خود را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: امیدواریم در آینده بتوانیم نمایشگاهی از آثار هنرجویان در زمینه‌های مختلف تدارک ببینیم.

بهره گیری از بروزترین دستاوردهای علمی

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی   نیز در گفت ‌وگو با ایسنا گفت: با توجه به تصویب فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی توسط شورای نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، جهاددانشگاهی در اسفندماه سال گذشته اقدام به افتتاح فرهنگسرا کرد تا متقاضیان بتوانند به راحتی از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی کوشش می‌کند با تکیه بر آخرین دستاوردهای دانشگاهی و علمی و استفاده از هنرمندان و مدرسان برجسته، محیطی آرام را برای افراد ایجاد کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌ جنوبی   بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه هنرهای تجسمی و موسیقی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان، برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌های هنری، اجرای تئاتر، موسیقی و دعوت از مفاخر برجسته اندیشه و هنر در راستای اعتلا و تعمیق شناخت هنری و فرهنگی مخاطبان از فعالیت‌های این مرکز است.

مرادی ادامه داد: راه‌اندازی این فرهنگسرا برای ایجاد تقویت نشاط و امید به آینده در راستای حفظ فرهنگ غنی منطقه کاملا احساس می ‌شد.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود، یادآور شد: آموزش هنرهای تجسمی و موسیقی در سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگسرا است.

خراسان جنوبی به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی با داشتن تمدن غنی و وجود آثار باستانی و هنرهای زیبا از قبیل خطاطی، تذهیب دارای ظرفیت‌های هنری و فرهنگی بسیاری بوده که آموزش و ترویج این هنرهای بومی به جوانان و دانشجویان می‌تواند باعث حفظ میراث فرهنگی و هنری استان شود.

زهرا حمیدی


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام جشنواره شعر ابن حسام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۷۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در استان در نشست تشکیل ستاد دهه کرامت خراسان جنوبی گفت: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) که مصادیق بارز کرامت هستند به عنوان نمادین دهه کرامت نامگذاری شده و یک تابلو است که باید همه اقدامات و بزرگداشت‌ها با هدف پررنگ نگهداشتن این تابلو برای بشر انجام شود.


آیت الله عبادی افزود: دنیا از نعمت‌های الهی است و برای بشر خلق شده که باید انسان بهره را از آن داشته باشد و کرامت، انسان را به سعادت و بهره مندی از نعمات الهی سوق می‌دهد.


وی گفت: مشکلی که امروز و هر روز در تاریخ با انواع جنایت‌ها و خیانت‌ها وجود داشته به دلیل عدم ترویج فرهنگ کرامت و گرایش انسان‌ها به مادیات به وجود آمده است.


نماینده ولی فقیه در استان، مکتب پرافتخار انبیا، اولیا و امامان را نماد کرامت و عزت معرفی کرد.


در این نشست، حضور خادمیاران رضوی، برگزاری جشن‌ها در بقاع و مساجد، اعزام زائر اولی‌ها و ۲۰۰ زوج به مشهد مقدس، همایش‌ها و جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های دهه‌ی کرامت در خراسان جنوبی اعلام شد.


امسال دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی باید مهم‌ترین بازیگر فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی باشد
  • حمایت از طرح ها و برنامه های جهاد دانشگاهی
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • انتقال مفهوم کرامت به مردم ضروری است
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی خراسان جنوبی فردا رایگان است
  • پرونده ثبت جهانی آسبادهای خراسان جنوبی در حال تکمیل است