Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@03:03:34 GMT

خانه‌های مسکونی در مریخ چه شکلی خواهند بود؟ +فیلم و تصاویر

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۸۰۶۱

خانه‌های مسکونی در مریخ چه شکلی خواهند بود؟ +فیلم و تصاویر

‍‍‍‍‍‍

رکنا: ناسا طرح خانه‌های مهاجران آینده به سیاره مریخ را به نمایش گذاشت.

حجم ویدیو: 30.59M | مدت زمان ویدیو: 00:03:52

 سازمان فضایی ناسا با همکاری دانشگاه برادلی مسابقه‌ای را برای توسعه مسکن برای فضانوردان در مریخ برگزار کرد که پنج فینالیست به عنوان بهترین طراح از میان آنها انتخاب شدند. رتبه اول بهترین طرح مربوط به مهندسان ایالت آرکانزاس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی اصلی این پروژه ماژول فرود است ( فرودگر یا سطح نشین، فضاپیمایی است که پس از رسیدن به سیاره یا اجرام آسمانی بر سطح آن فرود می آید) که خانه ها را بدون دخالت انسان بر اساس اصل خانه زنبوری، می سازد. بر اساس این ایده، تمام مصالح برای ساخت خانه‌ها به طور مستقیم توسط روبات‌های مینیاتوری در مریخ جمع‌آوری می‌شود و پس از آن ماژول‌ها بر روی چاپگر 3D چاپ و جمع‌آوری خواهند کرد.مهندسان نیویورک هم رتبه دوم را به دست آوردند. به نظر آنها، فرم مطلوب خانه برای ساکنان سیاره سرخ شکل استوانه‌ای است که شامل دو لایه و چهار طبقه است. طبقه اول گاراژ و اولین آزمایشگاه، طبقه دوم آشپزخانه و دومین آزمایشگاه، طبقه سوم اتاق خواب و در طبقه چهارم اتاق برای استراحت طراحی شده است.رتبه سوم به پروژه Kahn-Yates رسید. طرح باغی گنبدی شکل که ساخت آن هشت مرحله ای است و مواد لازم برای ساخت از سطح سیاره سرخ استخراج می شود.برنده مقام چهارم نیز از مهندسان قطب شمال الهام گرفتند. پروژه ساخت خانه این گروه تعادل بین میزان نور طبیعی و محافظت از اشعه را مد نظرقرار داده است. طراحان این پروژه اتاق را در جایی طراحی کرده اند که فضانوردان بیشترین وقت خود را در آنجا صرف می کنند تا از بهترین تابش بهره مند شوند.رتبه پنجم هم به مهندسان دانشگاه شمال-غرب تعلق گرفت. نکته مهم این پروژه شکل کوره ای ساختمان بود که فضای بی نظیری را بوجود می‌آورد.مهندسان نیم کره را به دو بخش تقسیم کردند. یکی شامل آزمایشگاه، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و دیگری اتاق خواب است. پروژه ها در وب سایت رسمی سازمان منتشر شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جواب بله دختر 19 ساله تبریزی برای صیغه شدن / 100 جوان به دام افتادند!

تجاوز گروهی وحشیانه به دختر 17 ساله در استخر خصوصی

دار زدن کبری رضایی 14 ساله با چادر در مقابل خانه اش + عکس

حادثه ناگوار برای دختر چاق تهرانی که عمل زیبایی کرد!

تجاوز وحشیانه برادر شوهر به عروس جوان / این زن در جنوب تهران قتل عام به راه انداخت + عکس

روش خنده‌دار یک زندانی برای فرار از زندان + تصویر

پارتی شبانه در شمال تهران میهمانان عجیبی داشت!+ عکس

مادر و 2 کودک مشهدی زنده زنده در آتش سوختند + عکس اجساد 16+

زن جوان رقصید تا کودکش زنده بمانند! + عکس

مچ دخترم را در اتاقش گرفتم / پسر جوان ناچار شد به خواستگاری بیاید!

نقشه زن بیوه برای پسر پولدار مشهدی / نیمه شب بود که راز تلخ زندگی او را فهمیدم!

تجاوز مرد شیطان صفت به کودکان بی سرپناه !

ازدواج اجباری زن شوهر دار ایرانی با شیخ سعودی در مکه + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه مسکن آشپزخانه سیاره مریخ ناسا تصاویر فیلم ویدیو ها عکس حوادث دستگیر شد دختر زن تصاویر فیلم مرد جوان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا

لندن قرار است میزبان کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی بریتانیا باشد که در زمینی به مساحت دو هکتار بنا خواهد شد و محیط بس‌روح اطراف خود را به فضایی سبز و پرجنب‌وجوش تبدیل خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استودیوی معماری بریتانیایی موفق به دریافت مجوزهای برنامه‌ریزی برای توسعه کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در زمینی به مساحت دو هکتار در منطقه بنک‌ساید لندن شده است. سازندگان آن قصد دارند اولین کسانی باشند که به رتبه طلایی گواهی‌نامه WELL Community دست پیدا می‌کنند که چارچوبی برای نظارت بر ویژگی‌هایی مرتبط با سلامت و رفاه ساکنان است. این پروژه خانه‌های جدید، دفاتر، خرده‌فروشی و طیف وسیعی از امکانات فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌کند تا این مکان بی‌روح را به زندگی بازگرداند.

لندن، میزبان کربن‌صفرترین ساختمان بریتانیا

ساختمان جدید صد درصد الکتریکی شامل دو بلوک مسکونی ۲۲ و ۴۰ طبقه دارای ۴۰۰ خانه که ۴۰ درصد آن مسکن‌ارزان قیمت است و یک آسمان‌خراش اداری ۴۵ طبقه خواهد بود و در کل عمر خود کمترین میزان انتشار کربن را در میان ساختمان‌های بلند لندن خواهد داشت. آسمان‌خراش نیز شامل دفاتری اداری خواهد بود که با نور طبیعی روشن می‌شوند و در هر طبقه به تراس‌های بیرونی دسترسی دارند.

سازندگان در نظر دارند این بخش اداری دارای سطحی منعطف برای افزایش طول عمر و تراس‌های سبز آبشاری باشد که به محیط کاری بعدی اجتماعی می‌بخشد. ساختمان یادشده همچنین دارای پمپ‌های حرارتی زمینی خواهد بود که ۹۵ درصد از نیازهای گرمایشی بنا را تأمین می‌کند.

ساختمان‌ها با نوارهایی از روکش‌های سفالی‌رنگ تزئین خواهد شد که روی نماهای لعاب‌دار آسمان‌خراش به‌صورت عمودی و روی بلوک‌های مسکونی به‌صورت افقی اجرا می‌شود.

ساختمان کربن‌صفر جدید لندن فضای کار و اتاق‌های اجتماعات مقرون‌به‌صرفه برای جامعه محلی، مناطق بازی برای کودکان و یک میدان عمومی در مرکز توسعه با مناطق خرید و غذاخوری ارائه می‌دهد.

سازندگان همچنین قصد دارند تنوع زیستی را در این ساختمان تا ۱۵۰ درصد از طریق روش‌های مختلف از جمله کاشت حدود ۱۰۰ درخت افزایش دهند و ساختمان جدید را به یک مرکز کاری و زندگی پررونق تبدیل کنند که به جامعه محلی متصل است و سعی دارد بافت شهری را ارتقا دهد.

فضاهای عمومی جدید و پر جنب‌وجودی نیز در طراحی این بنا در نظر گرفته شده است که با یک مسیر دوچرخه‌سواری و تعدادی از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تشویق سفرهای بدون ماشین به هم متصل خواهند شد.

کد خبر 750241

دیگر خبرها

  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا