Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده در راستای حفاظت و نگهداری هر چه بهتر و بیشتر از آثار و ابنیه‌های تاریخی در سطح استان بقعه تاریخی شیخ کشف‌الدین انصاری خلخال مرمت می‌شود. ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور عالیقدری صبح امروز در بازدید از پروژه‌های مرمت آثار تاریخی شهرستان خلخال اظهار داشت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده در راستای حفاظت و نگهداری هر چه بهتر و بیشتر از آثار و ابنیه‌های تاریخی در سطح استان بقعه تاریخی شیخ کشف‌الدین انصاری خلخال مرمت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این بنای تاریخی را مربوط به دوره صفویه دانست و بیان کرد: این بنا که مقبره یکی از چهره‌های تاریخی کشور به شمار می‌رود در سال 80 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و با توجه به موقعیت آن مرمت اضطراری این بنا در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مرمت دیگر آثار تاریخی در این شهرستان خبر داد و افزود: پروژه‌های مرمت آثار تاریخی و باستانی این شهرستان مستمر بوده و به تناسب اختصاص اعتبارات مورد نیاز اقدامات عمرانی در راستای مرمت این بناها انجام می‌شود.

عالیقدری با اشاره به مرمت حمام نصر یا موزه خلخال تصریح کرد: این پروژه اصلی‌ترین پروژه شهرستان خلخال در حوزه مرمت ابنیه‌های تاریخی به شمار می‌رود که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته و با بهره‌برداری از آن زمینه برای بازگشایی مجدد آن فراهم شده و اشیای تاریخی این مجموعه دوباره در معرض دید عموم قرار داده می‌شود.

معاون میراث فرهنگی  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل مرمت اضطراری خانه نصیری را از دیگر پروژه‌های مرمت در شهرستان خلخال برشمرد و گفت: برای جلوگیری از تخریب این بنای تاریخی عملیات مرمت آن نیز در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته و تلاش می‌کنیم تا با تخصیص اعتبارات مورد نیاز عملیات مرمت و بهسازی بناهای تاریخی و باستانی در این شهرستان را تسریع بخشیم.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی بروجرد، باید باید برای حفظ ابنیه و آثار تاریخی آن و همچنین حفظ آثار فرهنگی در شهرستان اقدامات ضروری انجام شود.

عطا حسن‌پور در جریان سفر به شهرستان بروجرد و دیدار با امام جمعه و فرماندار این شهرستان گفت: پس از نشست و بررسی‌های انجام شده مقرر شد تا ساماندهی، ایمن‌سازی، تامین امنیت و نصب دوربین‌های مدار بسته مخزن بروجرد عملیاتی و سپس مخزن ایمن شهرستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: پس از راه‌اندازی مخزن ایمن، اموال فرهنگی مردم شناسی مربوط به دوران معاصر به بروجرد بازگشته و در محل خود قرار می‌گیرد.

حسن‌پور گفت: همچنین با اقدامات انجام شده امین اموال فرهنگی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح معرفی شده که پس از تایید و طی کردن آموزش‌های لازم در محل مستقر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه سفر به شهرستان بروجرد، ضمن بازدید از بنای تاریخی مسجد امام خمینی (ره)، بیان کرد: این بنای تاریخی با مشکلات و آسیب‌هایی همراه است که مقرر شد با هماهنگی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، جهت رفع خطر و مرمت آن اقدام شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی