Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به تکمیل اطلاعات پایه مربوط به ۴۵ هزار رقبه استان در سامانه جامع موقوفات کشور، گفت: موضوع اطلاعات پایه رقبات استان فارس قریب ۵۰ درصد رشد داشته است.

الیاس رضایی، معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: به منظور برنامه ریزی و مدیریت املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آنها را در اختیار داشته باشیم که اطلاعات موجود در این سامانه با توجه به اینکه مربوط به سال های گذشته است، نیاز به غربالگری، اصلاح و تکمیل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سامانه جامع موقوفات کشور چند سالی است که راه اندازی شده است و اطلاعات تمامی موقوفات و رقبات کشور در این سامانه ثبت و ضبط می شود که برخی از رقبات از ابتدا در این سامانه ثبت می شود و اطلاعات نادرست اصلاح خواهد شد.

 

این مقام مسئول با توجه به اینکه در سطح استان بیش از یکصد و 20 کارمند به صورت شبانه روز و مستمر برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ان شاء الله تا پایان مرداد ماه اطلاعات تکمیل می شود.

 

رضایی با تشریح اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می شود، گفت: در واقع در این سامانه مشخصات کامل یک ملک و رقبه موقوفه از جنبه های مختلف بررسی و ثبت و ضبط می شود که این اطلاعات شامل تمامی مشخصات و ویژگی های یک رقبه موقوفه است به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی و تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی، اطلاعات مربوط بهGIS   و UTM که روی نقشه قابل مشاهده خواهد بود، حدود اربعه، آدرس و کدپستی رقبه و همچنین سابقه تاریخی رقبه که در چه سالی وقف و یا واگذار شده است.

 

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه فارس در ادامه اضافه کرد: اطلاعات دیگری که برای سامانه جامع موقوفات کشور لازم است شامل اطلاعات سرمایه گذاری، اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه و میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستاجر نیز در این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می شود.

 

وی، اعلام بیشترین رقبات موقوفات فارس گفت: این رقبات مربوط به ادارات اوقاف شهرستان ممسنی، ناحیه 6 شیراز در شهر صدرا، همچنین ناحیه های یک، 2، چهار و پنج شیراز، کازرون، جهرم، مرودشت، لار و شهرستان هایی همچون اقلید، آباده، بوانات، سپیدان، خنج، لامرد، فراشبند و پاسارگاد دارای دیگر رقبات موقوفات هستند.

 

رضایی یادآور شد: در این طرح تاکنون اطلاعات پایه مربوط به 45 هزار رقبه ویرایش، تایید و تکمیل شده است و با در نظر گرفتن رقبات حذفی می توان گفت موضوع اطلاعات پایه رقبات استان فارس قریب 50 درصد رشد داشته است و نیمی از آن به همت کارشناسان استان فارس عملیاتی شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سراسر استان فارس به طور متوسط روزانه 2 هزار رقبه ویرایش می شود، تاکید کرد: طرح «تکمیل و تایید اطلاعات پایه رقبات» در قالب فعالیت قرارگاه فدک در استان فارس دنبال می شود که در این طرح ان شاالله اطلاعات پایه 120 هزار رقبه که شامل 14 هزار موقوفه متصرفی است تا پایان مرداد ماه در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت و تکمیل می شود و فعالیت این قرارگاه به صورت مستمر تا این زمان ادامه خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز جمعه مجلس بهرام قاسمی وزارت خارجه شیراز امام رضا ع دهه کرامت شانزدهمین جشنواره امام رضا ع مراسم اختتامیه آمریکا اوقاف و امور خیریه فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۹۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: از اهداف برگزاری این کارگاه، ساماندهی و بسط و گسترش نظام مند امور قرآنی در استان است.

وی با بیان اینکه یک سامانه راهبر و پشتیبان برای مؤسسات قرآن و عترت می‌تواند نقش بسزایی در این زمینه ایفا کند، گفت: در راستای بهره‌وری هرچه بیشتر مدیران محترم مؤسسات قرآن و عترت استان این کارگاه برگزار و در آن آشنایی و استفاده بهینه از سامانه جامع امور قرآنی با حضور مدیران مؤسسات قرآن و عترت استان انجام شد.

درخشان تصریح کرد: رصد مسائل قرآنی در سطح کلان می‌تواند گام مهمی برای تحقق مسائل قرآنی و تصمیم‌گیری‌های کلان برای متولیان و مروجان امور قرآنی در جامعه باشد.

کد خبر 6098257

دیگر خبرها

  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تصویب طرح جامع اولین شهرک مسکونی دولتی فارس
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم