Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ با راه اندازی این خط محموله روغن خام مورد نیاز شرکت مارگارین از بنادر شمالی و جنوبی کشور از طریق حمل و نقل ریلی به این شرکت منتقل می شود.

مدیر عامل شرکت مارگارین گفت: این شرکت سالانه حدود 200 هزار تن مصرف روغن خام دارد که بخش اعظم آن از بنادر شمالی و جنوبی کشور تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا شمس افزود: با توافق با شرکت راه آهن قرار شد حدود 200 واگن برای انتقال روغن خام مورد نیاز شرکت ما اختصاص یابد که در پی آن امروز شاهد بهره برداری از ایستگاه تخصصی و اختصاصی مارگارین هستیم.

وی صرفه جویی در هزینه های سوخت و کرایه و ایمن بودن را از مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای دانست و گفت: ظرفیت بارگیری هر واگن 3 برابر تریلر است به شکلی که هر تریلر می تواند حدود 23 تن روغن خام حمل کند اما ظرفیت حمل روغن هر واگن حدود 60 تن است ضمن آنکه در حمل و نقل ریلی می توان در هر بار انتقال از حدود 100 واگن استفاده کرد.

شمس افزود: امروز 10 واگن روغن خام را به مقصد ایستگاه مارگارین حمل شد و 20 واگن دیگر نیز به زودی وارد مدار می شود و قرار است تا 2 ماه آینده 140 واگن دیگر به چرخه انتقال روغن خام از طریق ریل اضافه شود.

مدیرکل راه آهن تهران هم با ابراز خرسندی از پیش بینی خط ریلی در بخش لجستیک شرکت مارگارین گفت: بخش ریلی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد اما ظرفیت این بخش در کشور به صورت نهفته باقی مانده است.

رضا شاکری افزود: در سیاست های برنامه ششم توسعه کشور بر توسعه بخش ریلی و اتصال مراکز صنعتی و تجاری به آن تاکید شده است.

وی گفت: تاکنون 200 مرکز برای اتصال به بخش ریلی معرفی شده که منطقه اقتصادی ری یکی از آنهاست.

شاکری با اشاره به درخواست شرکت مارگارین برای اتصال به بخش ریلی گفت: شرکت راه آهن تهران از این موضوع استقبال کرد به طوری که اتصال شرکت مارگارین به بخش ریلی در مدت دو ماه انجام شد.

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز گفت: امروز به همت شرکت مارگارین که یک واحد تولیدی مهم در تامین روغن خوراکی مردم است این طرح به بهره برداری رسید و قطعا به عنوان یک ایستگاه بازرگانی مورد توجه قرار می گیرد و در آینده نزدیک با ساخت انبار،این مجموعه تکمیل تر خواهد شد.

هدایت الله جمالی پور افزود: واگن هایی که امروز به حمل و نقل روغن مورد نیاز شرکت مارگارین اختصاص داده شده است برای شرکت مارگارین صرفه اقتصادی و برای راه آهن سودآوری در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما باید واحدهای صنعتی استان تهران را به استفاده از حمل و نقل ریلی تشویق کنیم تا شهرک های صنعتی بتوانند از خدمات شرکت راه آهن بهره مند شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روغن مارگارين ريلي حمل و نقل شهرري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از پروژه‌های توسعه‌ای غرب کشور از نزدیک به بررسی مشکلات و موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها پرداخت و بر آمادگی این شرکت برای راه‌اندازی و افتتاح (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) و ایستگاه تقویت فشار تاکید کرد.

وی در این بازدید با تأکید بر رفع موانع راه‌اندازی این پروژه‌ها و توجه به ضرورت‌های اقتصادی و محیط زیستی آنها به همکاری همه مدیریت‌ها و بخش‌های مختلف شرکت‌های نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب برای تسریع در راه‌اندازی آنها تا سفر رئیس‌جمهوری به استان ایلام تأکید کرد.

کارخانه (ان‌جی‌ال ۳۱۰۰) با هدف جمع‌آوری گازهای همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دهلران، دانان و آذر همچنین جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت احداث شده است و افزون بر سودآوری قابل توجه، آثار مثبت محیط زیستی فراوانی برای منطقه به همراه دارد.

کد خبر 6095788

دیگر خبرها

  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • ابهام در قراردادهای زاکانی با چینی‌ها/ عضو شورای شهر: هنوز تردید داریم که آیا این قراردادها منعقد شده است یا خیر؟
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • قدردانی از کارگران شهرری