Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی در استان، سیدمحمدرضا سیدحسینی روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت:اجرای ۳۳ هزار هکتار آبیاری نوین در جنوب سیستان و بلوچستان از سهم ۱۰۰ هزار هکتاری آن و اجرای ۴۶ هزار هکتار خط انتقال آب در حوزه سیستان نمونه‌ای از نگاه دولت به مردم استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خاش از هر لحاظ دارای ظرفیت است و دشمنان اسلام و کشور با برنامه‌های مختلف تلاش کردند به این منطقه ضربه بزنند، اما نمی‌توانند جلوی ارائه خدمات را بگیرند.
فرماندار خاش هم گفت: با توجه به اینکه این شهرستان از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی بهره می‌برد، خدمت رسانی به جامعه هدف در این حوزه مورد از اهمیت. یژه‌ای برخوردار است.
حمیدالدین یوسفی وجود ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در خاش را فرصتی ارزشمند برای خدمت به مردم و گسترش تولید و اشتغال و تامین نیاز‌های اقشار مردم منطقه عنوان کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های برجسته منطقه در مبحث کشاورزی تصریح کرد: منطقه مرزی روتک خاش که با تلاش کشاورزان رونق پیدا کرده و منشاء تولید و ارائه بهترین خدمات به مردم کشور است، نیاز به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی دارد.
فرماندار خاش افزود: هنر یک مدیر و فرد خدمتگذار این است که با خلاقیت و نوآوری، تعامل بین بخشی، بهره گرفتن از دانش و علوم نوین، ظرفیت‌ها و سرمایه‌های در اختیار بتواند با مشکلات مقابله و نیاز‌های افراد و اقشار جامعه را تامین کند.
یوسفی با تاکید بر اهمیت تکمیل چرخه تولید و برند کردن انواع محصولات کشاورزی و دامی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق و استفاده از توان صاحبان تجربه می‌توان منابع را مدیریت و راندمان تولید را بالا برد.
مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در این نشست با قدردانی از تلاش‌های مدیر سابق جهاد کشاورزی این شهرستان گفت: تمام خدمات در حوزه کشاورزی صدقه جاریه و باقیات و الصالحات است.
وی اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد، زیرا این قشر مولد هستند و نیاز‌های جامعه را تامین می‌کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند