Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قشم - ايرنا - مدير املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: يک هزار و 700 هکتار زمين در اين جزيره به پرورش ميگو اختصاص داده شد که بيشتر آن در منطقه ويژه اقتصادي قرار دارد.

احمد ديرستاني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: زمين هاي منطقه ويژه اقتصادي طي صورتجلسه اي به مدت يک سال در اختيار بهره بردار قرار مي گيرد و در صورت پيشرفت 50 درصدي طرح، زمين به مدت 15 سال به بهره بردار اجاره داده مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جزيره قشم با مساحت يک هزار و 500 کيلومتر در سال هاي 1369 و 1370 با تصميم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کيلومتر و منطقه ويژه اقتصادي با مساحت يک هزار و 200 کيلومتر تقسيم شد.
** منظومه هاي روستايي براي روستاهاي قشم تعريف شد
مدير املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم هم چنين تصريح کرد: سال گذشته به منظور يکپارچگي اراضي، تفاهمنامه اي با بنياد مسکن انقلاب اسلامي تنظيم شد و روستاهاي جزيره با طرح هادي در اختيار آنان قرار گرفت.
وي افزود: هم اينک زمين چمن بازي، آسفالت و جدول کشي معابر اصلي در بيشتر روستاها وجود دارد و همه آنها در طرح منظومه روستايي تعريف شده اند.
ديرستاني ادامه داد: منظومه روستايي طرحي است که در آن ظرفيت هاي فرهنگي، صنعتي و فرصت هاي اشتغال روستاهاي مجاور در يک منطقه به صورت جمعي در نظر گرفته مي شود.
وي اظهار داشت: ترغيب مشارکت روستاييان براي آموزش و ترويج خودگرداني روستايي و تقويت پيوندهاي روستايي - شهري در قالب رويکردهاي مبتني بر توسعه يکپارچه منطقه‌اي از جمله نتايج طرح منظومه روستايي است.
مدير املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: براي توسعه روستاها به بازنگري در نگاه تصميم سازان و کارشناسان و تصور اوليه آنان نسبت به توسعه روستايي نياز است که اين امر با طرح مسئله منظومه هاي روستايي امکان پذير شد.
وي در ادامه تصريح کرد: بر اساس قانون هيچگونه تداخلي بين حوزه کاري سازمان منطقه آزاد و وزارت جهاد کشاورزي در حوزه منطقه ويژه اقتصادي قشم و هنگام وجود ندارد.
شهرستان قشم داراي 58 روستاست. اين شهرستان شامل جزيره هاي قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود يکهزار و 628 کيلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعيت دارد.
7500/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

بخش آنژیوگرافی برای نخستین بار در منطقه دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان راه‌اندازی شد.

به گفته سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند مسئول مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول گفت: هدف از این اقدام بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن