Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:26:54 GMT

اقدامات دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۹۷۵۴

اقدامات دانشگاه ها در حوزه مدیریت سبز

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی نظرپور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه امیرکبیر گفت: شورای راهبری مدیریت سبز وزارت علوم در ذیل معاونت اداری و مالی این وزارتخانه ایجاد شده است. همچنین شورای راهبری مدیریت سبز پارک های علم و فناوری نیز ایجاد شده و تاکنون ۲۰ پارک این شورا را تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: کنترل سیستم های حرارتی و برودتی، حمل و نقل، مدیریت پسماند، مدیریت مصرف آب، کنترل سیستم روشنایی، کنترل تجهیزات اداری و نحوه استفاده از آنها، مدیریت میزان مصرف، مدیریت مصرف آب و کنترل سیستم های روشنایی از شاخص های مورد توجه در شورای راهبری مدیریت سبز است.

معاون اداری مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در این راستا در دانشگاه هایی مانند تهران و صنعتی امیرکبیر رفت و آمد وسایل نقلیه حذف شده است.

نظرپور تاکید کرد: همچنین در برخی از دانشگاه ها نیز رفت و آمد با ماشین های برقی صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: علی رغم اینکه سیستم اتوماسیون در دانشگاه های کشور فعال شده اما در بسیاری موارد مشاهده می کنیم که همچنان مصرف کاغذ در این مراکز بسیار زیاد است.

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: ردیف بودجه متمرکز برای موضوع مدیریت سبز در سال ۹۶ برای دانشگاه ها در نظر گرفته شد و در سال جاری نیز  این بودجه قرار است برای پژوهشگاه ها نیز اختصاص داده شود و امیدواریم در سال ۹۸ شاهد اختصاص این ردیف بودجه به پارک های علم و فناوری باشیم.

نظرپور خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ حدود ۶۷ میلیارد تومان اعتبار بودجه تملک دارایی و سرمایه ای به پارک های علم و فناوری اختصاص داده شد که این رقم در سال ۹۷ به ۵۲ میلیارد تومان رسید که نشان دهنده کاهش ۲۳ درصدی بوده است.

وی گفت: بر اساس قانون یک میلیارد دلار برای تامین فاینانس با هدف تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی در نظر گرفته شده که پرداخت آن از محل اعتبارات عمومی خواهد بود و امیدواریم بتوانیم این بودجه را به دانشگاه ها اختصاص دهیم.

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قانون بودجه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توانند برای خرید تجهیزات و به روزرسانی  آزمایشگاه های خود از تسهیلات بانکی استفاده کند که امیدوارم بتوانیم این موضوع را نیز عملیاتی کنیم.

کد خبر 4361040 زهرا ساختمانیان

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش عالی پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش دانشگاه های ایران کلاس درس کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اعضای هیات علمی منصور غلامی خوابگاه دانشجویی انتخاب رشته دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف خودروی سرقتی پراید در بروجن

سرهنگ کوروش صفیان گفت: مأمورین کلانتری ۱۱ با تلاش و پیگیری و اقدامات پلیس لازم در سطح حوزه استحفاظی شهرستان بروجن موفق شدند یک دستگاه خودرو سرقتی را در سطح حوزه کشف و تحویل مالباخته نمایند.

بیشتر بخوانید

کشف خودروی سرقتی پراید در شهرکرد

فرمانده انتظامی بروجن افزود: در این رابطه پرونده تشکیل و برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: وسایل نقلیه خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • نمایه شدن نشریه معروف مطالعات مدیریت دانشگاه تهران در پایگاه SSCI
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • تشریح اقدامات دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات
  • کشف خودروی سرقتی پراید در بروجن
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم