Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:33:54 GMT

تنها 2.5 درصد زباله های شهر اهواز پردازش می شوند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۹۸۵۷

تنها 2.5 درصد زباله های شهر اهواز پردازش می شوند

اهواز – ایرنا- مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز با اشاره به اینکه درحال حاضر 2.5 درصد زباله های شهر اهواز پردازش و تفکیک می شوند گفت: مابقی زباله هایی که از سطح شهر جمع آوری می شوند در سایت صفیره دفن می شوند.

محمد رضا قنواتی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روزانه 867 تن زباله از سطح شهر اهواز جمع آوری می شود افزود: مساله تفکیک زباله یکی از چالش های اصلی در تمام کلانشهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در یک دوره چهار ساله مساله تفکیک زباله از مبدا کاملا به حال خود رها شد گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا از نیمه دوم سال به صورت گسترده در تمام کلانشهر اهواز اجرایی می شود.
قنواتی یکی از مزیت های این طرح را ساماندهی جمع کنندگان ضایعات دانست و خاطر نشان کرد: با حکم دادستانی جمع کنندگان ضایعات باید زیر نظر پیمانکار فعالیت کنند. همچنین در گام بعد انبارهای ضایعاتی مدیریت می شوند.
وی یادآور شد: کلانشهری همچون اصفهان از 20 سال پیش کار تفکیک از مبدا زباله را آغاز کرده است اما به دلیل پسرفت در یک دوره اکنون در این حوزه 12 درصد پیشرفت داشته است. درواقع مساله تفکیک زباله از مبدا کاری مستمر است و باید در طول سالیان متمادی انجام شود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز درخصوص تولید کمپوست از زباله توضیح داد: تولید کمپوست فرآیندی پیچیده است که هدف آن کاهش حجم زباله های دفن شده است.
وی اجرای کامل طرح تفکیک از مبدا را لازمه تولید کمپوست دانست و یادآور شد: برای تولید کمپوست مرغوب باید از ورود برخی زباله ها مانند لامپ ها و شیشه ها به زباله جلوگیری شود از همین رو یکسال پس از اجرایی شدن طرح تفکیک از مبدا می توان بر روی تولید کمپوست تمرکز کرد.
قنواتی با مهم دانستن نقش فرهنگ سازی در این خصوص یادآور شد: احداث یک سرای محله و یک پارک بازیافت ساخته شده از مواد بازیافتی با هدف آشنایی شهروندان در دستور کار است. یکی دیگر از اقدامات درحال اجرا رایزنی با نانوایی ها برای جایگزینی کیسه های پارچه ای بجای پلاستیکی است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اهواز درخصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک از مبدا اظهار داشت: سال گذشته با یک شرکت اسپانیایی درخصوص سرمایه گذاری 125 میلیون یورویی درخصوص تفکیک، پردازش و تولید کمپوست از زباله رایزنی شد اما به دلیل مشکلات موجود در روابط بین الملل تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده ایم.
به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان چهار سال گذشته تفکیک از مبدا در محله کیانپارس اهواز اجرا شد اما پس از چند ماه متوقف شد چون سازو کار لازم ایجاد نشد از جمله اینکه شرکت جمع آوری کننده زباله، تعهدات را به خوبی انجام نمی داد. تفکیک از مقصد از سال 1391 در اهواز شروع شد به صورتی که یک کارخانه پردازش در منطقه صفیره اهواز نصب،و تمام زباله ها در دستگاه تفکیک گر ریخته شده و حدود 50 تا 60 نیرو زباله های خشک را جدا کرده و به سمت صنایع بازیافت ارسال می کنند.
9887/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توليد زباله تفكيك زباله اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد

عملیات رفع اشکال و راه‌اندازی دوباره تلمبه ای‌پی‌اس (ESP) چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بدون استقرار دکل با موفقیت انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، حسن شهروئی، مدیرعامل این شرکت گفت: تلمبه ای‌اس‌پی چاه شماره ۳۶۷ اهواز به‌دلیل گرفتگی تجهیزات درون‌چاهی ناشی از رسوب مواد جامد هیدروکربوری، از مدار تولید خارج و در ادامه به‌منظور رفع گرفتگی تلمبه، عملیات تمیزسازی ستون چاه و متعلقات درون‌چاهی تجهیز یادشده با تزریق حلال و گازوئیل، طراحی و برنامه‌ریزی شد که با انجام موفقیت‌آمیز آن، تلمبه درون چاهی عملیاتی شد.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارشناسان مدیریت فنی مناطق نفت‌خیز جنوب و همکاران ذی‌ربط در شرکت نفت و گاز کارون بیان کرد: با انجام این عملیات افزون بر حذف هزینه تعمیر چاه به‌وسیله دکل، استمرار تولید نفت با بهره‌دهی هزار و ۲۰۰ بشکه در روز امکان‌پذیر شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با تأمین ۲۵ درصد نفت خام کل کشور بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که مسئولیت راهبری و تولید صیانتی نفت، گاز و مایعات گازی را از میدان‌های تحت سرپرستی به‌عهده دارد.

دیگر خبرها

  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!