Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان اقتصادی کوثر، مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با اشاره به این که میانگین ضریب تبدیل مرغ گوشتی در جهان ۱٫۸ است، اظهار کرد: نتایج ضریب تبدیل (FCR) در این کشورها، نشان دهنده توجه ویژه آن ها به صنعت خوراک و کارخانجات تولید خوراک آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی نوروزی درباره تأثیر استفاده از خوراک آماده بر صنعت دام و طیور کشور گفت: با استفاده از خوراک آماده بهداشت مواد اولیه و خوراک در کنترل کارخانجات است و این موضوع تأثیر مستقیمی بر کیفیت تولید دارد.

وی افزود: در کارخانجات، تمام مراحل تولید خوراک آماده شامل پیش قرنطینه، قرنطینه، ورود و خروج کامیون، آنالیز دام و نهاده های اولیه زیر نظارت متخصصان و کارشناسان قرار دارد.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ادامه داد: استفاده از خوراک آماده با توجه به رعایت استانداردهای لازم در مراحل تولید، در تمام حوزه‌های پرورش اثر مطلوب‌تری خواهد داشت.

وی با بیان این که سازمان اقتصادی کوثر پنج کارخانه خوراک دارد که در قالب زنجیره به یکدیگر متصل هستند، اظهار کرد: این کارخانجات، علاوه بر ارائه خوراک آماده به پرورش‌دهندگان، دان موردنیاز دام و طیور این مجموعه را نیز فراهم می‌کنند.

فارم‌ها باید از واحدهای تولیدی مجزا باشند

مجتبی نوروزی با اشاره به این که در سایر کشورها، محل تولید خوراک هرگز در کنار یک واحد پرورش قرار ندارد، تصریح کرد: در این کشورها، خوراک آماده با بونکر به پرورش‌دهندگان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: پرورش‌دهندگان دام و طیور، از خوراک آماده‌ای که کارشناسان متخصص آن را تهیه کرده‌اند، استفاده می‌کنند.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر ادامه داد: توجه کشورها به کارخانجات تولید خوراک آماده باعث شده است که به ضریب‌ تبدیل بسیار خوبی دست پیدا کنند.

فرهنگ سازی لازمه ترویج استفاده از خوراک در میان پرورش‌دهندگان

مجتبی نوروزی درباره فعالیت‌های سازمان اقتصادی کوثر و گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در جهت فرهنگ‌سازی در میان پرورش‌دهندگان به استفاده از خوراک آماده، گفت: با فرهنگ‌سازی میان پرورش‌دهندگانی که با سازمان در ارتباط هستند، آن ها را به سمت کارخانجاتی سوق می دهیم که اصول بهداشتی، کدهای لازم و ایزوها را دارند.

وی افزود: در این راستا، سازمان اقتصادی کوثر اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی، سخنرانی‌ها، چاپ مقالات در نشریات مختلف، عکس و پوستر کرده است.

به گفته مجتبی نوروزی این سازمان، دام سبک را با خوراک آماده به دامپرور تحویل می‌دهد تا از این طریق نیز فرهنگ استفاده از خوراک بهداشتی و آماده را در میان پرورش‌دهندگان گسترش دهد.

استفاده از خوراک سنتی می‌تواند گله را ناهمگن ‌کند

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با بیان این که اگر خوراک‌ تولیدشده با آسیاب میکسر در مرغداری‌ها، همگن نباشد، بر رشد گله اثرگذار است، گفت: به این ترتیب با ایجاد تعدد وزنی، ارزش گله پایین می‌آید و مشکلاتی را هم برای مرغدار و هم برای عرضه به بازار ایجاد می کند.

وی با تأکید بر این که در بازارهای جهانی وزن طیور تعریف‌شده است و اختلاف وزنی زیادی مشاهده نمی‌شود، افزود: تعیین وزن طیور با تنظیم جیره غذایی در کارخانجات تولید خوراک آماده امکان پذیر است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۰۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان

صادق اسدالهی در جلسه اجرای عملیات تولید وترکیب ژنتیکی دام سبک استان که در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: درحال حاضر مناسب‌ترین دام جهت تامین بخش مهمی از نیاز گوشت قرمز کشور، گوسفند است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از علوفه مراتع و ضایعات کشاورزی مزارع که عمدتا برای دام دیگری قابل استفاده نیست و همچنین ذائقه مصرف گوشت گوسفند و نیاز به گوسفند برای قربانی در اعیاد و مراسم مذهبی در ایران از مهمترین دلایل مهم پرورش گوسفند محسوب می‌شود.

این معاون سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: عملکرد تولیدی و تولید مثلی گوسفندان بومی برای پرورش در سامانه غیرمرتعی برای پرورش دهنده نمی‌تواند بازدهی اقتصادی مناسبی را ایجاد کند.

اسدالهی بیان کرد: به‌عبارت دیگر مجموع صفات مورد نیاز برای گوسفندان مناسب پرورش در سامانه غیر مرتعی در گوسفندان بومی کشور وجود ندارد و چاره‌ای جز تولید نژاد‌های جدید با صفات مطلوب نیست.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی لرستان برنامه‌ریزی خود را برای سال جاری تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • افتتاح کارخانه خوراک در شهرستان‌های گرمسار و آرادان
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • تولید و ترکیب ژنتیکی ۱۵۰۰ راس گوسفند در لرستان
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد