Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:46:08 GMT

جنگل درختان بلوط در خلخال احيا شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۰۵۴۱

جنگل درختان بلوط در خلخال احيا شد

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - مديرکل مديريت بحران استان اردبيل گفت: اقدامات پيشگيرانه از گسترش آفت پروانه دم قهوه اي در جنگل هاي درختان بلوط خلخال جلوگيري کرده و اين جنگل دوباره احيا شد.

به گزارش ايرنا ، فرهاد عبدالعلي پور روز دوشنبه در بازديد از جنگل هاي درختان بلوط منطقه فينارود خلخال افزود: سه ماه پيش با دريافت گزارش مربوط به شيوع آفت پروانه دم قهوه اي برگ خوار در جنگل هاي اين شهرستان ، اقدامات پيشگيرانه از جمله مبارزه مکانيکي و مبارزه بيولوژيکي در جنگل هاي آلوده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: نيروهاي بکار گرفته شده در قالب 10 گروه متشکل از 40 نفر موفق به توقف گسترش اين آفت در جنگل هاي آلوده خلخال شده و هم اکنون شاهد احياي دوباره جنگل درختان بلوط و سرسبزي جنگل فينارود هستيم.
او اظهار داشت: آفت در جنگل هاي آلوده خلخال بطور کامل از بين نرفته و احتمال شيوع دوباره آن در بهار سال آينده دور از انتظار نيست و اميدواريم مسئولان اداره کل منابع طبيعي استان کار مبارزه و ريشه کني اين آفت را در فصل پاييز ادامه دهند.
رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري خلخال نيز گفت: آفت دم قهوه اي حدود 750 هکتار از جنگل هاي درختان بلوط اين شهرستان را در مناطق فينارود خوجين ، تفرجگاه اندبيل ، جنگل مجره و بخشي از جنگل هاي مرز مشترک با استان گيلان را آلوده کرده بود.
عباس جعفرزاده افزود: مبارزه با اين آفت با استفاده از روش مکانيکي ، بريدن و سوزاندن شاخه هاي آلوده و نيز استفاده از روش محلول پاشي انجام شد.
فريدون بابايي ، فرماندار خلخال هم از منطقه بندي شهر خلخال به هفت منطقه براي اسکان اضطراري مردم در زمان وقوع حوادث قهري همچون زلزله همراه با تعيين تيم هاي عملياتي براي مناطق هفت گانه خبر داد.
شهرستان خلخال با برخورداري از 45 هزار هکتار جنگل بيش از 80 درصد جنگل هاي موجود استان اردبيل را به خود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از انتشار آگهی مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بنای تاریخی خانه آصف اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی افزود: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به با برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، تاکید کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 749477

دیگر خبرها

  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • دو هزار،‌۶ هزار، هشت هزار....فهرست کارخانه‌های احیا شده را منتشر کنید/ هر بار هزار تا زیادتر می‌شود!
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • عکس| شکوفه‌های گیلاس در خلخال
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود