Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سومين روز برگزاري بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي الکترونيک، کامپيوتر و تجارت الکترونيکي (الکامپ) با حضور معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رونمايي از «سامانه کشوري کسب و کار به کسب و کار» (سککوک) سپري شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، سککوک سامانه اي براي ارتقا و تسهيل تعاملات تجاري داخلي و بين المللي است که از جمله خدمات ويژه آن مي توان به ارائه کارت اعتباري به منظور خريد از فروشگاه هاي سککوک، ارائه راهکارهاي مدرن مديريت و تامين مالي زنجيره تامين، ارائه راهکارهاي مديرن مديريت لجستيک، ارائه ابزارهاي نوين پرداخت اعتباري و مدت دار براي انجام معاملات تجاري و تسهيل در صدور ضمانتنامه خرد تا سقف 500 ميليون ريال توسط صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع کوچک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمايي از اين سامانه در جمع خبرنگاران گفت: در اين سامانه مي توان توليدکنندگان را با يکديگر به صورت تجاري مرتبط کرد تا براي تامين مواد اوليه و ساير نيازها با يکديگر معامله کنند.
به گفته «صادق نجفي»، کسب و کارهاي خرد، کوچک و متوسط شامل صنايع، صنوف، بازرگانان و تعاوني ها با دربرگيري ويژه کسب و کارهاي خانگي و همه تامين کنندگان، مصرف کنندگان و کسب و کارهاي مرتبط با آنها مي توانند عضو سامانه سککوک شوند.
مديرعامل سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران اضافه کرد: اعضاي عمومي مي توانند پس از طي همه مراحل بررسي و ارزيابي مدارک، کد دائم سککوک دريافت کنند تا اطلاعاتشان در سامانه قابل دسترس و جست وجو بوده و امکان تماس با آنان فراهم شود.
وي ادامه داد: يک «عضو عملياتي» از همه خدمات تعريف شده براي عضو عمومي بهره برده و از خدمات ويژه سامانه «بي تو بي» مانند پرداخت و دريافت اعتباري با استفاده از برات الکترونيکي استفاده مي کند.
نجفي بيان داشت: امروز رقابت فشرده و نزديکي را بين توليدکنندگان شاهديم؛ از اين رو بايد براي کاهش هزينه ها اقدام کرد و راه اندازي سامانه سککوک اقدامي در همين زمينه است.
** شناسايي با امضاي ديجيتال
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ايرنا درباره چگونگي تشخيص اهليت افراد در اين سامانه، اعلام کرد: با توجه به وجود قوانين و مقررات تجارت الکترونيک، افراد بر اساس امضاي ديجيتال خود شناسايي مي شوند.
وي اضافه کرد: بررسي نيازهاي افراد و شرکت ها و تاييد آنها در اين سامانه، توسط شرکت «توسن» که شرکت راه اندازي کننده سککوک است، انجام مي شود.
بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي الکترونيک، کامپيوتر و تجارت الکترونيکي (الکامپ) از ششم مرداد ماه آغاز شد و تا نهم مرداد ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برپاست.
اقتصام*3065*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ها در معاملات برخط خودرویی کاهش می یابد

تین نیوز

رییس مرکز تتا گفت: در انجام معاملات برخط خودرویی طرفین در چارچوب مشخصی نسبت به انجام معامله اقدام می کنند که هزینه های انجام معامله را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، امین کلاهدوزان در حاشیه برگزاری جلسه کارشناسی انجام معاملات برخط خودرویی کشور، اظهار کرد: رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایجاد فرصت عادلانه برای حضور شرکت های نوآور بخش خصوصی در خدمت رسانی به مردم است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به ظرفیت مردمی در اقتصاد دیجیتال کشور، همکاری مشترک بین دولت و شرکت های بخش خصوصی را باعث ارائه خدمات بهتر و باکیفیت تر به مردم دانست.

وی با اشاره به مزیت های استفاده از سکوها برای معامله خودرو، افزود: ارائه استعلام های سلامت خودرو و سوابق تصادفات، عدم وجود منع معاملاتی در مورد خودرو و طرفین معامله، وجود وکالت نامه در مورد خودرو، سابقه و دفعات نقل و انتقال خودرو و مواردی مانند آن از جمله اطلاعاتی است که در زمان خرید، می تواند باعث عادلانه تر شدن اطلاعات طرفین معامله باشد.

کلاهدوزان ادامه داد: از سوی دیگر، طرفین در چارچوب مشخصی نسبت به انجام معامله اقدام می کنند که هزینه های انجام معامله را به شدت کاهش می دهد که از جمله مهم ترین آن کاهش ریسک قضائی و پرونده شکایت است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به بهره برداری از امضای الکترونیکی، گفت: مزیت دیگر این خدمت استفاده از امضای الکترونیکی است، یک بحث جدی که در پرونده های قضائی مطرح می شود، ادعای جعل در قولنامه های دستی است.

وی بیان کرد: مدلی که اکنون و در این بستر پیاده سازی شده، امضای الکترونیکی است، و امکان انکار وجود ندارد، چراکه این امضا رمزنگاری شده و یکتا است و طبق قانون، غیر قابل انکار است.

کلاهدوزان با اشاره به شیوه انتقال پول در بهره برداری از این خدمت، تصریح کرد: مزیت دیگر، بحث نحوه انتقال پول است، به این معنی که در صورت تمایل طرفین، یک حساب امن به صورت واسط قرار گرفته و خریدار پول مربوط به بیعانه یا بخش اول ثمن معامله را داخل آن حساب واریز می کند و زمانی که تعهدات قراردادی فروشنده انجام شد، این پول در وجه فروشنده آزاد و این باعث می شود که بخشی از عدم اطمینان هایی که در معاملات وجود دارد کاهش یابد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تاکید بر اختیاری بودن استفاده از این خدمت، اظهار داشت: هیچ گونه اجباری در استفاده از این خدمت وجود ندارد و کاملاً اختیاری است و شهروندان می تواند همانند گذشته از شیوه های مرسوم نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به هزینه های استفاده از این خدمات گفت: طبیعتاً خدمات ارائه شده در این شیوه، توسط نهاد ذی ربط که در قانون تعبیه شده یعنی سازمان تنظیم مقررات، تعرفه گذاری می شود.

کلاهدوزان با اشاره به پیش بینی زمانی برای ارائه این خدمات به صورت عمومی، تصریح کرد: زیرساخت این کار در وزارت صمت و مجموعه نیروی انتظامی (فراجا) در انتهای سال گذشته ارائه شده و فراخوان مربوط به سکوهای منتخب نیز صورت گرفته است و اکنون سکوها در حال پیاده سازی فرآیندهای اجرایی این موضوع هستند و پیش بینی می شود که تا اواخر خردادماه شاهد ارائه سرویس عمومی به مردم باشیم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان
  • بانکداری ویدئویی، خدمت جدید بانک ملت به مشتریان برای اولین بار در کشور
  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان + سند
  • طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت
  • کشف رمز از جنگ زرگری | چرا طلا فروشان، کرکره‌ شان را پایین کشیده‌ اند؟
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • هزینه ها در معاملات برخط خودرویی کاهش می یابد
  • سازمان تامین اجتماعی در تحقق شعار سال نقش کلیدی دارد
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد