Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@18:09:57 GMT

قصور سازمان ملل در رسیدگی به اتهامات جنسی صلحبان‌ها

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۰۷۷۳

قصور سازمان ملل در رسیدگی به اتهامات جنسی صلحبان‌ها

هیات صلحبان سازمان ملل که طی ۱۵ سال گذشته با ۱۷۰۰ مورد تجاوز جنسی متهم شده است، بار دیگر با افشای ۳۲ مورد جدید به کوتاهی در رسیدگی به این تجاوزات متهم شد.

ایسنا: بیش از ۱۷۰۰ اتهام جنسی علیه پرسنل نظامی و غیر نظامی سازمان ملل طی ۱۵ سال گذشته مطرح شده است. به‌رغم تمامی وعده‌ها، تاکنون تنها ۵۳ صلحبانان یونیفورم‌پوش و یک صلحبان غیر نظامی بابت اتهامات جنسی راهی زندان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین مستند جدیدی که شبکه ۴ انگلیس به زودی به صورت کامل پخش می‌کند، جزئیاتی از ۳۲ اتهام سوءاستفاده جنسی جدید دارد که امسال علیه نیرو‌های صلحبان سازمان ملل مطرح شده است. تونی بنبری که سال ۲۰۱۶ پس از گذراندن ۲۰ سال در امر نظارت بر عملیات‌های صلحبانی و امدادرسانی استعفا کرده است، تصویری تیره از این نهاد ترسیم می‌کند.

او می‌گوید: واقعیت این است که هیچ تضمینی برای پاسخگوئی کیفری کسانی که داخل هیات‌های صلحبان سازمان ملل متحد مرتکب تجاوز شدند، علی‌رغم تلاش‌های زیادی که بسیاری از مردم انجام می‌دهند و تعهد قوی از جانب دست‌اندرکاران ارشد سازمان ملل متحد، وجود ندارد. در حال حاضر سیستم‌های موجود مملو از حفره هستند.

در این مستند یکی از قربانیان از جمهوری آفریقای مرکزی با نام "دنیلا" جزئیاتی از روزی را شرح می‌دهد که یک صلحبان فرانسوی او را از خیابان ربوده است و پس از آنکه تعدادی از افراد او را مورد تجاوز جنسی قرار دادند، به او گفتند که می‌تواند برود! خانواده دنیلا گفتند که نمی‌دانستند که چطور باید به مقام‌های سازمان ملل متحد شکایت کنند، بنابراین گزارشی از تجاوز ثبت نشد.

ماندا، قربانی دیگری است که در زمان وقوع تجاوز تنها ۱۱ سال داشته است. او می‌گوید دو ماه بعد از آن متوجه بارداری خود شده است.

یک دختر قربانی دیگر که در زمان وقوع تجاوز ۱۴ ساله بوده، از حس بدش و اینکه این حادثه زندگی او را ویران کرده، سخن گفت. او همچنین تاکید داشت که یک صلحبان با دادن پول قصد داشته تا او را ساکت نگه دارد. یک دختر دیگر که در زمان وقوع جرم ۱۷ سال داشت، توضیح داد که چگونه از سوی صلحبان‌های موریتانی هدف تجاوز گروهی قرار گرفت و مجبور شد برای همیشه در خانه بماند.

بالا کیتا، فرمانده سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی اذعان کرده است: "ما افراد خیلی خوب داریم، افراد نسبتا خوب هم داریم و افراد بد و بسیار بد هم داریم. "

دیدیه بروگه یکی از نیرو‌های متجاوز صلحبان است که بابت دو مورد تجاوز زندانی شد، اما اذعان کرده است در سال ۲۰۰۴ زمانیکه در جمهوری دموکراتیک کنگو برای سازمان ملل کار می‌کرده، به ۲۰ یا ۲۵ کودک تجاوز کرده است.

یک سخنگوی سازمان ملل در مستند ۴ می‌گوید "کار‌ها به صورتی انجام می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که آزار و اذیت جنسی هرگز تحمل نمی‌شود و ناقضان محاکمه می‌شوند. " اتهامات جنسی علیه صلحبانی از هیات‌های کامبوج تا بوسنی و جمهوری دموکراتیک کنگو تا هائیتی وجود دارد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003ZRD

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان ملل اتهامات جنسی انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت

آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان از برخورد دستگاه قضایی با مقصرین حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم شفت و مدیران و مسئولان خاطی در این منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است، افزود: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل نموده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس شورای قضایی گیلان با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده، گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت اسلام صادقی با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد، گفت: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم شفت، از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • احراز قصور برخی مسؤولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • (ویدیو) در ترکیه به طور متوسط هر مرد با ۱۵ زن شریک جنسی است و بعضی تا ۵۰ زن
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان