Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تهیه‌کننده فیلم کوتاه «آر یو والیبال؟!»، گفت: بعد از موفقیت‌های بین المللی که فیلم کوتاه «آر یو والیبال؟!» در جشنواره‌های خارجی به دست آورد، قصد داریم 3 اپیزود جدید برای این فیلم کوتاه بسازیم.

نیما ربیعی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: بعد از آنکه «آر یو والیبال؟!» در جشنواره های مختلف ورزشی و غیر ورزشی موفقیت‌های خوبی را به دست آورد و اکنون به عنوان پرافتخارترین فیلم کوتاه ورزشی تاریخ سینما ایران شاخته می‌شود، تصمیم گرفتیم با ساخت سه اپیزود دیگر این فیلم را به یک اثر بلند تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از احتمال مشارکت اسپانسر خارجی برای این فیلم خبر داد و گفت: در حال گفت‌وگو و رایزنی با چند اسپانسر خارجی هستیم که در صورت نهایی شدن این فیلم به صورت یک اثر 4 اپیزودی تولید و توزیع جهانی خواهد شد.
ربیعی افزود: همچنین فیلم کوتاه «آر یو والیبال؟!» به دعوت سازمان جهانی صلیب سرخ، قرار است در سالروز حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی در شهر ناکازاکی و با حضور عوامل فیلم به نمایش درآید.
این تهیه کننده سینما، ادامه داد: این فیلم کوتاه تا به حال مهمترین جوایز جشنواره فیلم‌های ورزشی از جمله جایزه بزرگ فستیوال فیلم‌های ورزشی میلان، جایزه بزرگ فستیوال ورزشی بارسلون و دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم‌های ورزشی تهران را کسب کند.
به گزارش ایرنا، فیلم کوتاه «آر یو والیبال؟» درباره گروهی پناهجوی عرب زبان است که به مرزهای یک کشور انگلیسی زبان می رسند. مرز بسته است و هر روز پناهجویان با سربازهای مرزی درگیر می شوند تا اینکه چند کودک راه را برای ارتباط این دو گروه باز می کنند.
در این فیلم هنرمندانی چون نعیم شیخ محبوبی، یاسمین صلحی، حامد ندری، ابراهیم عموره، مهدی حسینی و محسن داداش زاده ایفای نقش می کنند.
فیلم کوتاه داستانی «آریو والیبال؟» به نویسندگی و کارگردانی محمد بخشی و تهیه کنندگی نیما ربیعی تولید شده است.
«آر یو والیبال؟» تا کنون در بیش از 100 جشنواره جهانی شرکت داشته و بیش از 50 جایزه جهانی را کسب کرده است. همچنین در چندین جشنواره ورودی اسکار و دو جشنواره ورودی آکادمی علوم سینمایی اسپانیا (GOYA) شرکت داشته است.
فراهنگ**9246**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما فيلم كوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۱۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی گفت: با توجه به دهه حماسه که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۳ خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

حسین عباس‌زاده افزود:تاکنون شاهد برگزاری ۳ دوره جایزه ملی داستان حماسی بوده‌ایم که به صورت ملی برگزار شده است و از سال گذشته چهارمین دوره داستان حماسی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده و در خرداد ماه اختتامیه چهارمین دوره را برگزار می‌کنیم.

وی گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با محوریت داستان‌های حماسه تاریخی، حماسه بومی و حماسی دینی در دو قالب داستان کوتاه و رمان است که شرکت‌کنندگان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌اند.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی افزود: پس از انتشار فراخوان چهارمین جایزه ملی داستان حماسی نشست‌هایی تخصصی در سراسر کشور و در استان‌های مختلف تحت عنوان معرفی کلی داستان حماسی، نحوه نگارش و آشنایی شرکت‌کنندگان با این نوع داستان برگزار شد که تقریبا در تمامی استان‌های کشور جلسات تخصصی توسط اساتید با سابقه برگزار شده است.

عباس‌زاده گفت: همچنین کارگاه‌هایی تخصصی در ۱۰ شهرستان خراسان رضوی از جمله شهرستان‌های تربت‌جام، سبزوار، نیشابور، خواف، چناران، تایباد و... برگزار شده است.

وی افزود: در مجموع نزدیک به ۹۹۶ نفر از سراسر کشور و خراسان رضوی در کارگاه‌های آموزشی چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی شرکت کرده‌اند که در فراخوان اولیه آخرین مهلت ارسال آثار تا اواخر دی ماه سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود، اما با توجه به درخواست شرکت‌کنندگان ارسال آثار تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد.

دبیر اجرایی چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خصوص تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره گفت: تاکنون ۸۸۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که ۱۸۵ اثر در قالب رمان و ۷۰۴ اثر نیز در قالب داستان کوتاه بوده است.

عباس‌زاده گفت: داوری آثار نیز در دو مرحله صورت می‌گیرد که در مرحله اول داوری اواسط اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود و مرحله دوم نیز قبل از اختتامیه برگزار می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • فیلم «آنیتا، گمشده در اخبار» واجد شرایط حضور در رقابت اسکار شد
  • این انیمیشن ایرانی به اسکار راه یافت
  • «آنیتا ...» بهترین کلیولند شد/ «رد پا» در ایتالیا
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»