Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش و تربیت‌بدنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه مرکز آموزش آتش‌نشانی تهران به دنبال اعتباربخشی است، گفت: در روزهای اخیر هزار و 100 آتش‌نشان عراقی برای آموختن آخرین آموزه‌های به‌روز علم آتش‌نشانی به مرکز آموزش مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید آرون در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از مرکز آموزش آتش‌نشانان با بیان اینکه یک آتش‌نشان علی‌رغم آمادگی جسمانی باید با حرفه‌های دیگر نیز آشنایی داشته تا بتواند حوادث احتمالی را پاسخگو باشد، اظهار کرد: آشنایی با سیستم‌های برق، حریق، آواربرداری، سازه‌های ساختمانی از جمله مواردی است که آتش‌نشانان باید حتماً با آنها آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان از هنگام استخدام تا زمان بازنشستگی حدوداً 13 هزار ساعت آموزش می‌بینند که پس از هزار و 300 ساعت برای آنها گواهی‌نامه‌های دوره‌ای صادر می‌شود، افزود: آتش‌نشانان در بدو ورود 420 ساعت آموزش می‌بینند اما اجازه ندارند که وارد عملیات‌ها شوند. بنابراین باید دوره‌های آموزشی مناسب را دیده و پس از قبولی در آزمون‌ها وارد عملیات شوند.

معاون آموزش و تربیت‌بدنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه آموزش ماموران آتش‌نشان پویایی خاص خود را دارد، عنوان کرد: به عنوان مثال در هر دوره‌ای تکنولوژی‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد مثلاً امروز آسانسورها دارای موتورخانه هستند و باید آتش‌نشانان آموزش‌های لازم را برای شیوه کار با آنها ببینند.

آرون تأکید کرد: به عنوان مثالی دیگر آموزش فرماندهان در خصوص خودروهای هیبریدی یا آموزش درباره حوادث تاورکرین برای معاونان و فرماندهان موضوع دیگری بود که برای آنها انجام شد.

وی با اشاره به ساختمان محل آموزش فراگیران اضافه کرد: برای احداث این ساختمان در سال 81، 11 هکتار زمین در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفت که در نهایت با طراحی‌های انجام شده در سال 86 با همراهی چهار گروه حریق و نجات از نورتن انگلیس مرکز آموزش فعلی طراحی و شبیه‌سازی شد.

معاون آموزش و تربیت‌بدنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه این مرکز محلی برای آموزش و کسب تجربه است، گفت: آتش‌نشانان نباید در محل حادثه کسب تجربه کنند در واقع ما در این محل شبیه‌سازی‌های ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری را در اختیار داریم و آتش‌نشانان برای آموزش از آن استفاده می‌کنند و نقاط ضعف و قوت آنها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به وجود ساختمان آوار در این مرکز عنوان کرد: در این ساختمان تونلی طراحی شده و در هر قسمت نقطه‌ای وجود دارد که آتش‌نشانان بیاموزند چگونه باید به هنگام حوادث مختلف از جمله آوار، حریق، چاه اقدام مناسب را انجام دهند.

آرون با تأکیدبر اینکه آتش‌نشانان باید منشأیابی حریق را به عنوان اصلی مهم بیاموزند، گفت: در اینجا یونیت‌های کوچکی وجود دارد که به صورت غیر واقعی یا به صورت مانور آتش‌هایی را روشن می‌کنیم و بعد از آتش‌نشانان می‌خواهیم تا علت حریق را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش کار در ارتفاع از سال 94 در این مرکز آغاز شده است، گفت: تمام تلاش ما این است تا دوره‌ها بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام شود و البته به دنبال اعتباربخشی نیز هستیم.

معاون آموزش و تربیت‌بدنی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها مانع از این اعتباربخشی می‌شود، تصریح کرد: از کشورهای دیگر درخواست آموزش نیز داده شده است و چندی پیش هزار 100 نفر از کشور عراق برای آموزش به این مرکز آمدند.

وی با بیان اینکه تهران پنج هزار پرسنل دارد که تمامی آنها سالی یک بار برای آموزش و ارتقای شغلی به این مرکز می‌آیند، عنوان کرد: همچنین از آتش‌نشانان تهرانی سالیانه 20 هزار تست ورزشی گرفته می‌شود.

به گفته آرون در کل کشور 16 هزار آتش‌نشان مشغول به کار هستند که 5 هزارو 400 نفر از آنها در تهران فعالیت می‌کنند و اگر فرماندهان شهرستان‌ها درخواست آموزش داشته باشند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و فراگیری آموزه‌های جدید به این مرکز مراجعه کنند.

انتهای پیام/4009/4039

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل حج و زیارت استان لرستان گفت: به منظور آشنایی زائران خانه خدا با مناسک حج تمتع و نیز آشنایی آنها با قوانین و مقررات کشور عربستان همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع در خرم آباد برگزار شد.
سید حمید مصطفایی گفت: امسال بیش از یک هزار و دویست زائر از لرستان به حج تمتع اعزام می‌شوند 
مصطفایی افزود: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.
به گفته وی بر اساس برنامه ریزی همایش‌های آموزشی به صورت قطبی در چند شهرستان استان برگزار خواهد شد.
اواخر اردیبهشت زائران بیت الله الحرام برای انجام حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روز یادبود آتش‌نشانان ۱۴۰۳ +تاریخچه و پوستر Firefighters’ Memorial Day
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد