Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازداشت ۱۲ متهم ارزی، یارانه احزاب در هزارتوی ذیحسابی وزارت کشور، تغییر رژیم ایران آرزوی دست نیافتنی آمریکا، افزایش نرخ بنزین نیازمند تدابیر ظریف اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه هشتم مرداد ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بازداشت ۱۲ متهم ارزی، یارانه احزاب در هزارتوی ذیحسابی وزارت کشور، تغییر رژیم ایران آرزوی دست نیافتنی آمریکا، افزایش نرخ بنزین نیازمند تدابیر ظریف اقتصادی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه هشتم مرداد ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازداشت ۱۲ متهم ارزی/ورود ۱۰۵۰۰ گوشی تلفن همراه به نام یک متوفی/پاسخ به ادعاهای وکیل مؤسسه ثامن‌الحجج

جعفری دولت‌آبادی از رییس کل جدید بانک مرکزی خواست بر بانک‌های عامل و صرافی‌ها نظارت کند و اظهار داشت: باید روش‌های اتخاذی در دیگر کشورها برای مقابله با چنین تخلفاتی و از جمله نحوه استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بیشتر مورد توجه قرار گیرد. و نظارت‌ها تشدید شود. برنامه دادستانی بر تعقیب مدیران بانک‌هایی است که با اقدامات خود زمینه‌ساز ارتکاب جرایم اقتصادی از جمله پول‌شویی می‌شوند.

 

دادستان تهران از بازداشت 12 متهم ارزی طی روزهای اخیر توسط شعب ویژه بازپرسی مستقر در دادسرای کارکنان دولت خبر داد و با اشاره به این که رسیدگی به اتهامات شرکت‌هایی که ارز دریافت کرده اما کالا وارد نکرده‌ و یا کالاهای وارداتی را گران‌تر توزیع کرده‌اند در اولویت رسیدگی قرار دارد.

 

دستگیری ۲۹ نفر در خصوص اخلال در اقتصاد کشور

غلامحسین محسنی اژه ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری ۲۹ نفر در خصوص اخلال در اقتصاد کشور خبر داد و گفت: افراد دیگری هم در خصوص این مسائل جلب شده اند که به زودی دستگیر می شوند.

 

 

لفاظی های اخیر آمریکا برای گرفتن امتیاز از ایران است

مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شدت یافتن درگیری های لفظی میان مسئولان ایران و آمریکا به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: ما شاهد شروع یک نوع دیپلماسی با ادبیات خشونت آمیز از ناحیه مقامات آمریکا هستیم و آنها یک طرفه شرط و شروط هایی را برای ایران مشخص می کنند و ادبیات تهدیدآمیزی را علیه ما به کار می برند.این نوع رفتار نشاندهنده این است که باید این وضعیت را در چهارچوب کلی مورد بررسی قرار داد یعنی چهارچوبی که هدف و برنامه های آمریکا را در آن مشخص کرد یعنی اینکه آنها چرا به این سمت و سو حرکت می کنند.

 

گودرزی با اشاره به اینکه طبیعی است دولت جدید آمریکا نسبت به برخی سیاست هایی که در دولت گذشته بوده است، انتقاد دارد، گفت: آمریکا بر این اساس سیاست های تندتری را نه تنها نسبت به ایران بلکه تمامی کشورها اعمال کرده است.

 

افزایش نرخ بنزین نیازمند تدابیر ظریف اقتصادی است

مصطفی محبی مجد، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار شبستان راجع به طرح های مطرح شده در مجلس و یا پیشنهاد دولت مبنی بر چند نرخی شدن بنزین گفت: مسلما اگر بنزین چند نرخی شود، تورم افزایش می یابد و این مسئله شاید کمی با نارضایتی مردم مواجه شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران نرخ بنزین نرخ رقابتی و در حد و اندازه های ارزش این نوع سوخت در مقایسه با کشورهای دیگر نیست، خاطرنشان کرد: اگر بخواهند نرخ بنزین را افزایش دهند یا در آن هر نوع تغییر دیگری ایجاد کنند باید تدابیر عاقلانه ای اتخاذ کنند زیرا افزایش قیمت بنزین موجب افزایش قیمت نهایی کالاهای سبد خانوار خواهد شد و از سوی دیگر هم می تواند برای تولیدکنندگان مشکل ایجاد کند.

 

 

افزایش قیمت لبنیات معقول است

علی ابراهیمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش 32 درصدی قیمت لبنیات به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: اتفاقی که در بازار افتاده است حاکی از افزایش قیمت کالاها تا حدود 50 درصد است. وقتی ارزش پول ملی کاهش می یابد و قیمت ارز بالا می رود اثر خود را بر روی همه فعالیت ها نشان می دهد.

 

وی اظهار داشت: به هیچ عنوان اعتقاد ندارم با تامین ارز دولتی می توانیم بازار را مدیریت کنیم. این گونه اقدام کردن هدر دادن منابع کشور است و ای کاش برنامه‌ریزی به گونه ای صورت می گرفت که ارز به صورت شناور و با قیمت منطقی خودش ارایه می شد و ما به فکر تک نرخی بودن آن نبودیم.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر ما ارز را به صورت شناور ارایه می دادیم قیمت ها واقعی و منطقی بود و رقابت ها نیز با شکل منطقی ایجاد می شد، گفت: درست است که ما باید از مصرف کننده و تولیدکننده حمایت کنیم اما با این روش نمی توانیم از آنها حمایت کنیم یعنی با ارایه ارز با نرخ کمتر از بازار نمی توانیم از آنها حمایت کنیم بلکه باید به صورت واقعی از آنها حمایت کنیم.

 

 

دستگاه‌های قضایی با مفسدان اقتصادی برخورد انقلابی کنند

سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه دیدار با فرماندهان نواحی مقاومت بسیج استان‌های تهران و البرز گفت: مردم خواستار برخورد قاطع و انقلابی مسئولان کشور با مفسدان اقتصادی هستند و قطعاً از اقدامات انقلابی مسئولان و دستگاه‌ قضایی حمایت می‌کنند.

 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی نباید صرفاً به ارائه گزارش در خصوص تشکیل پرونده‌های مبارزه با فساد اقتصادی بسنده کند، اظهار داشت: آرزوی آحاد مردم این است که دولت و دستگاه‌های مختلف اقدامات مؤثر و جدی برای عبور کشور از مشکلات اقتصادی انجام دهد و این اقدامات باید برای مردم ملموس باشد.

 

 

هدف دشمن مخدوش کردن اذهان داخلی نسبت به سپاه و بسیج است

سردار مسعود جزایری، مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه «رویداد» رادیو با اشاره به هجمه رسانه‌ها و سیاستمداران آمریکایی به سپاه قدس و فرمانده آن، گفت: این موضوع چیز جدیدی نیست. اگر سابقه تهاجمات آمریکا در عرصه های مختلف را رصد کنیم به نکات مهمی دست پیدا می کنیم. آمریکایی‌ها همواره تلاش کردند به نقاط اصلی قوت نظام ضربه وارد کنند و آن را در برنامه دائمی خودشان قرار داده اند و سعی می کنند با عناصر عملیات روانی این استراتژی را ادامه دهند.

 

وی افزود: حمله به مدل حکومت و ولایت فقیه یک موضوع بدیع در جهان امروز است که از روز نخست انجام داده اند و امروز نیز ادامه می دهند. همچنین سال های سال است که به سپاه و بسیج حمله می کنند و خسته هم نمی شوند. منطق آنها این است که پدیده ها را باید تکرار کنیم و اگر می خواهیم در یک موضوع نتیجه بگیریم، باید مرتب برای آن حاشیه سازی کنیم تا بعدا اثرگذار باشد. این سیاست را علیه سپاه در منظر افکار عمومی داخلی و خارجی به کار برده اند تا ذهنیت آن ها را مخدوش کنند.

 

 

تغییر رژیم ایران آرزوی دست نیافتنی آمریکاست

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود در خصوص واکنش جمهوری اسلامی ایران درباره اظهارات یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی که گفته "در تلاشیم تا طرحی را در کنگره برای تغییر رژیم ایران مطرح کنیم؛ همانطور که توانسته ایم تغیر رژیم را در شوروی سابق داشته باشیم" با اشاره به اینکه تغییر رژیم ایران آرزوی دست نیافتنی آمریکاست، گفت: این آرزوی خامی است و جمهوری اسلامی ایران نشان داده در طی ۴ دهه مورد حمایت مردم در مقابل فشارها بوده و توانسته با این حمایت ها در مقابل فشارها بایستد و از مراحل دشوار به خوبی عبور کند.

 

واکنش قاسمی به خبر شبستان/انتخاب به عنوان سفیر ایران در فرانسه را نه تایید نه تکذیب می کنم

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود در واکنش به خبرمنتشر شده در خبرگزاری شبستان مبنی بر انتخاب وی به عنوان سفیر ایران در فرانسه گفت: من فعلا به عنوان سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه در خدمت شما هستم و با توجه به جایگاه من اخبار زیادی راجع به بنده در رسانه ها منتشر می شود که زیاد نباید به آنها توجه داشت.

 

وی در پاسخ به سوال شبستان که ایا شما این خبر را تکذیب می کنید؟ تنها به خنده بسنده کرد.

 

 

یارانه احزاب در هزارتوی ذیحسابی وزارت کشور/مجوز واریز یارانه به خانه احزاب صادر شده است

بهرام سرمست، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در مورد اینکه آیا یارانه تخصیص یافته به احزاب به حساب خانه احزاب واریز شده است یا خیر، گفت: از مصوبات کمیسیون در جلسات قبل این بود که یارانه ۲ میلیارد تومانی به حساب خانه احزاب واریز بشود و البته نحوه هزینه کرد این یارانه بر اساس دستورالعمل صورت بگیرد. بر همین اساس ماده 17 قانون احزاب به وسیله دبیرخانه کمیسیون تهیه شد و کمیسیون برای این امر دستورالعملی را از طریق دبیرخانه تهیه و در 10 ماده و 13 تبصره به تصویب رساند که این موضوع قبلا اطلاع رسانی شد.

 

وی با اشاره به اینکه اختصاص یارانه به احزاب بر اساس شاخص ها و دستورالعمل های تهیه شده است، گفت: در تهیه این دستورالعمل ها با خانه احزاب نیز مکاتباتی انجام شد و هم از این نهاد خواسته شد تا مشورت لازم را ارایه دهد. با حضور دو نماینده از احزاب تا جایی که امکان داشت نظرات خانه احزاب اعمال شد و در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت و تا جایی که مقدور بود در تصویب فرآیند 10 ماده ای و 13 تبصره ای مورد موافقت اعضا قرار گرفت و حاصل آن دستورالعمل نهایی شد.

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس وزارت خارجه بهرام قاسمی دهه کرامت هرمزگان گردشگری دریایی نماز جمعه روزنامه های ورزشی عملیات مرصاد آمریکا سیاسی اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، تقاضای آرژانتین با تکیه به درخواست این کشور از پلیس بین‌الملل برای بازداشت وحیدی در هر جای جهان، از سوی وزارت خارجه آرژانتین برای مسئولان پاکستان و سریلانکا ارسال شده است.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «احمد وحیدی، وزیر کشور ایران عضوی از یک هیات ایرانی است که هم‌اکنون از پاکستان و سریلانکا بازدید می‌کند و اینترپل به درخواست بوئنوس‌آیرس، هشدار قرمز برای بازداشت او صادر کرده است.»

در ۱۲ آوریل، دادگاهی در آرژانتین ایران را در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین در سال ۱۹۹۴، و حمله به سفارت اسرائیل در بوئنوس‌آیرس در سال ۱۹۹۲ مقصر دانست. این دادگاه، انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، موسوم به «آمیا» را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرد.

در انفجار ساختمان مرکز یهودیان آرژانتین، ۸۵ نفر کشته و حدود ۳۰۰ نفر زخمی شدند و این ساختمان فروریخت. در حمله به سفارت اسرائیل در آرژانتین نیز ۲۹ نفر کشته شدند.

وزارت خارجه آرژانتین در بیانیه خود که روز سه‌شنبه منتشر شده، اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا طراحان حمله به آمیا را بازداشت کند.

آرژانتین مدعی است که ایران نقشه بمب‌گذاری در ساختمان آمیا را طراحی و حزب‌الله لبنان آن را اجرا کرده است.

واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی؛ این یک پروژه است رأی جدید دادگاه عالی آرژانتین علیه ایران در پرونده آمیا

در بیانیه وزارت خارجه آرژانتین که به امضای وزارت امنیت این کشور نیز رسیده، آمده است که یکی از طراحان این انفجار، احمد وحیدی است که دادگستری آرژانتین به دنبال او است. در زمان بمب‌گذاری در ساختمان آمیا احمد وحیدی، فرمانده سپاه قدس ایران بود.

ایران قاطعانه هرگونه دخالت در انفجار ساختمان آمیا را رد کرده و حتی گاهی آن را به خود اسرائیل منتسب کرده است.

کد خبر 847020 برچسب‌ها احمد وحیدی ایران و اسرائیل ایران و پاکستان خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه