Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگویی در رابطه با جزئیات طرح داوطلب بسیجی، بیان کرد: این طرح در استان سیستان و بلوچستان توسط سپاه اجرایی شده است. بر اساس این طرح، افراد به صورت داوطلبانه به خدمت سربازی می‌روند و با انگیزه دوران سربازی خود را طی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این طرح، سربازان بر اساس قوانین وزارت کار حقوق دریافت خواهند کرد و می‌توانند خود محل خدمت را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع درآمدی حقوق این افراد از کسانی که قصد دارند به خارج از کشور بروند یا کاندیدای انتخابات شوند، یا کارمند شوند تامین می‌شود. این سه گروه باید سه برابر حقوق افرادی که به سربازی می‌روند پول پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: ما پنج مدل خدمت سربازی در دنیا داریم که یک مدل سرباز حرفه‌ای، یک مدل سرباز اجباری، یک مدل خدمت عمومی و یک مدل داوطلب بسیجی است که متاسفانه ما بدترین نوع سربازی را در دنیا اجرا می‌کنیم. در بین هشت کشوری که سربازی در آنها اجباری است تنها در کشور ما بیش از یک سال و نیم باید خدمت اجباری انجام شود، در سایر کشورها یک سال است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اجباری بودن سربازی باعث می‌شود تا سرباز تحت تاثیر مشکلات روانی قرار بگیرد و حتی دست به خودکشی یا فرار بزند.

وی در پایان بیان کرد: بر اساس این طرح افراد به صورت داوطلبانه به سربازی می‌روند و حقوق دریافت خواهند کرد. همچنین می‌توانند محل خدمت خود را انتخاب کنند،‌ دوره سربازی آنها نیز بین دو تا پنج سال است.

انتهای پیام

 

منبع: وانا

کلیدواژه: خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برای جذب امریه سربازی فراخوان داد. در این فراخوان از کلیه علاقمندان واجد شرایط دعوت شد که در صورت دارا بودن شرایط ذیل رزومه خود را جهت بررسی و دعوت به مصاحبه ارسال کنند:

شرایط عمومی متقاضیان

فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های فنی و مهندسی

فاقد غیبت

فاقد گواهی کسری خدمت

شرایط اختصاصی

مسلط به ICDL

توانایی کار با فتوشاپ و تسلط به اصول طراحی

توانایی کار با نرم‌افزارهای تدوین فیلم edius یا premier

توانایی کار با نرم‌افزار aftereffect

توانایی انجام کار اجرایی

روابط‌عمومی بالا

توانایی انجام کار گروهی و تیمی

مسلط به اصول مکاتبه

آشنایی با اصول ویراستاری علمی و ادبی متون

کد خبر 6093818

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • یکی از ثمرات طوفان‌الاقصی بیداری وجدان‌های دانشجویان است
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد