Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش کل معاملات امروز بورس کالا حدود 260 میلیارد تومان بود؛ در این میان بیشترین ارزش معاملات به ورق گرم C «فولاد» در حدود 101 میلیارد تومان اختصاص یافت. قیمت این محصول نسبت به معامله قبلی خود 1.7 درصد رشد داشت.

اقتصاد آنلاین - لیلی شهیر؛ امروز دوشنبه هشتم مرداد، تالارهای مختلف بورس کالای ایران در مجموع ارزشی حدود 260.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد تومان داشتند. این معاملات در 269 قرارداد منعقد شدند؛ از این میزان حدود 244 میلیارد تومان آن به رینگ داخلی تعلق گرفت. تالار محصولات صنعتی و معدنی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 126 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. 

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا طی امروز به «ورق گرم C» فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) به میزان حدود 101 میلیارد تومان تعلق داشت که به طور سلف (مچینگ) معامله شد. این محصول نسبت به قیمت معامله قبلی خود در یکم مرداد با 1.7 درصد افزایش قیمت رو به رو بود. 

تالار پتروشیمی 

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در این روز معامله 229 تن قیر، یک هزار و 100 تن گوگرد، سه هزار و 941 تن مواد پلیمری، 24 هزار تن وکیوم باتوم، سه هزار تن لوب کات، یک هزار و 587 تن اسلاک واکس  و 300 تن مواد شیمیایی را تجربه کرد. شایان ذکر است هفت هزار و 769 تن قیر و دو هزار تن عایق رطوبتی نیز در تالار صادراتی بورس کالای ایران دادوستد شد.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی طی این روز به «وکیوم باتوم» شرکت «پالایش نفت بندر عباس» به میزان حدودی 28 میلیارد تومان تعلق گرفت. این محصول به قیمت کیلویی یک هزار و 573 تومان بدون رقابت نسبت به قیمت پایه، توسط کارگزاری «بانک رفاه کارگران» در حجم 18 هزار تن نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود هفتم  مرداد) تغییر قیمتی نداشت. 

دیگر محصول پر معامله این تالار به «پلی پروپیلن فیلم» نوید زرشیمی، اختصاص داشت. این محصول نیز با قیمت پایه پنج هزار و 944 تومان به ازای هر کیلو با رقابت 5 درصدی نسبت به قیمت پایه در حجم دو هزار 457 تن فروخته شد. ارزش این معامله حدود 14.6 میلیارد تومان بود که به طور نقدی توسط کارگزاری «اقتصاد بیدار» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در یکم مرداد 0.55 درصد رشد قیمتی داشت. 

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «گوگرد کلوخه» پالایش نفت اصفهان به میزان حدود 11.2میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت پایه کیلویی 563 تومان و حجم 20 تن به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «باهنر» فروخته شد. 

تالار صنعتی

همچنین امروز دو هزار و 60 تن شمش و بیلت آلومینیوم در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران دادوستد شد. علاوه بر این سه هزار و 217 تن ورق گرم C نیز در سیستم معاملاتی مچینگ به ثبت رسید.

بیشترین ارزش معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی دیروز به «ورق گرم C» فولاد مبارکه اصفهان به میزان حدود 101 میلیارد تومان تعلق داشت. این محصول به قیمت پایه کیلویی دو هزار و 894 تومان توسط کارگزاری «مبین سرمایه» در حجم 35 هزار و 217 تن به طور سلف (مچینگ) معامله شد. این محصول نسبت به قیمت معامله قبلی خود در یکم مرداد با 1.7 درصد افزایش قیمت رو به رو بود. 

یکی دیگر از محصولات پر ارزش امروز، شمش آلومینیوم ایران (ایرالکو) بود حدود 11.3 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت کیلویی 11 هزار و 304 تومان با رقابت 15 درصدی نسبت به قیمت پایه توسط کارگزاری «بانک توسعه صادرات» در حجم 1000 هزار تن به طور نقدی معامله شد. این محصول نسبت به قیمت معامله قبلی خود در تاریخ 31 تیر با 0.49 درصد افزایش قیمت رو به رو بود. 

همچنین، بیلت همان شرکت امروز ارزشی به میزان حدود 12 میلیارد تومان داشت. این محصول با قیمت کیلویی 12 هزار و 21 تومان با 15 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 1000 هزار تن فروخته شد. معامله حاضر به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک توسعه صادرات» داد و ستد شد. قیمت این محصول نیز نسبت به معامله قبلی خود در تاریخ 19 تیرماه، افت 0.15 درصدی داشت.

کم ارزشترین محصول این تالار هم به «بیلت» ایرالکو به میزان حدود 742 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول هم به قیمت کیلویی 12 هزار و 366 تومان با 15 درصد رقابت و حجم 60 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «بانک توسعه صادرات» فروخته شد. 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم امروز میزبان دادوستد سه تن و 15 کیلوگرم زعفران رشته‌ای بود. طی این روز و در تالار مذکور سه هزار و 600 تن گندم خوراکی، یک هزار و 200 تن سبد گندم خوراکی، 800 تن روغن خام سویا و شش  هزار و 600 تن شکر را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات روز گذشته تالار کشاورزی هم به زعفران رشته‌ای درجه یک (پوشالی معمولی) خراسان رضوی به میزان 7.7 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول با قیمت پایه گرمی چهار هزار و 856 تومان در حجم 1.6 تن و به طور نقدی (مچینگ) توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» معامله شد که عرضه‌کننده آن «سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران» بود. 

طی این روز روغن خام سویا «آرژانتین» نیز از پر‌معامله ترین محصولات این تالار بود که حدود سه میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول هم با قیمت کیلویی سه هزار و 821تومان و 1.5 درصد رقابت نسبت به قیمت پایه در حجم 800 تن توسط کارگزاری «سینا» معامله شد. عرضه‌کننده این محصول، شرکت «مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود. 

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «زعفران رشته ای بریده ممتاز سرگل» خراسان رضوی به میزان حدود 28.5 میلیون تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 0.05 تن توسط کارگزاری «توسعه کشاورزی» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر گرم پنج هزار و 718 تومان بود که توسط «سازمان مرکزی تعاونی روستایی ایران عرضه شده بود. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا پتروشیمی کشاورزی صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو

نوسانات قیمتی در بازار خودرو برای روز‌ها نزولی بوده‌است؛ توقف رشد قیمت دلار و حتی نزولی شدن روند قیمت آن از یک سو و از سوی دیگر آرامش سیاسی در فضای کشور منجر به رکود در بازار خودرو و ریزش قیمت‌ها شده‌است؛ با این وجود طبق گفته فیروز نادری کارشناس بازار خودرو، خودروسازان با اقدامی که برای بالا بردن قیمت کارخانه خودرو‌ها انجام داده‌اند، جلوی ریزش قیمت برخی از خودرو‌ها را کشیدند.

به گزارش خبر آنلاین، برای اطلاع از میزان کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش زیر را بخوانید.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، در گفتگو با خبرنگاران و در خصوص روندی که بازار خودرو در پیش گرفته‌است؛ گفت: «کاهش قیمت خودرو خیلی جزئی است. بازار خودرو در حال حاضر در رکود به سر می‌برد. تنش‌ها به حداقل رسیده‌است و قیمت دلار نیز ثابت شده‌است و از طرفی روند نزولی نیز گرفته‌است. در این بین، اما خودروسازان از جمله ایران‌خودرو سایپا و قیمت کارخانه برخی از خودرو‌ها را بالا برده‌اند، به عنوان مثال این کارخانه قیمت کارخانه پژو پارس معمولی را از ۳۰۸ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان افزایش داده‌است که به معنای ۵۰ درصد افزایش قیمت است.»

او در ادامه گفت: «این اقدام به التهابات بازار خودرو دامن می‌زند و شوک قیمتی در انتظار بازار خودرو است؛ اگر خودروساز این اقدام را صورت نمی‌داد، کاهش قیمت خودرو ادامه‌دار بود، اما با این کار جلوی افت قیمت خودرو را گرفت.»

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • حمله ایذائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • حمله ایزائی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • حمله اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود و نه ایران
  • راه‌های تشخیص طلا یا سکه اصل از تقلبی | کسی که به او سکه تقلبی فروخته شده باید چه کند؟
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی