Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در سالن جلسات شورا تشکیل شد و اعضای آن درخصوص چهار موضوع افزایش قیمت تاکسی، تشویق شهروندان برای شارژ الکترونیک من کارت، تغییر نام چند ایستگاه قطار شهری و همچنین تعیین تکلیف وضعیت شرکت های خصوصی مرتبط با شهرداری تصمیم‌گیری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قوای سه‌گانه شرایط جامعه را برای مردم شفاف کنند

در ابتدای این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به‌مناسبت‌های هفته اشاره کرد و ضمن گرامیداشت هفته کارآفرینی به‌نقش آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی کار آفرین اشاره کرد و گفت: در عملکرد نظام آموزشی کشور چه در آموزش‌وپرورش و چه در آموزش عالی دیده‌ایم که پس از گذشت سال‌ها در جامعه با فارغ‌التحصیلانی مواجه هستیم که مهارت کار ندارند.

محمدرضا حیدری ادامه داد: تنها سازمانی که می‌تواند این خلأ را پر کند، آموزش فنی‌وحرفه‎ای است. 

وی به‌ موضوع توانمندسازی مناطق پیرامونی شهر نیز پرداخت و افزود: بهترین راه برای گذر از نابسامانی در مناطق پیرامونی، توانمندسازی ساکنان این مناطق است و از همکاران‌مان در معاونت‌های فرهنگی و خدمات شهری می‌خواهیم تا علاوه بر ترویج فرهنگ کار در این مناطق، ظرفیت عرصه محصولات ساخته شده توسط ساکنان مناطق پیرامونی را فراهم آورند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد به‌شرایط اقتصادی کشور و ضرورت حضور همه نخبگان برای ایجاد گفتمانی جدید و متناسب با شرایط فعلی اشاره کرد و افزود: این گفتمان باید براساس انسجام ملی و امید باشد.

وی بر ضرورت ابهام‌زدایی از افکار عمومی نسبت به‌داده‌های خبری که به‌مردم ارائه می‌شود، تأکید کرد و ادامه داد: لازم است همه قوا، فضای پاسخگویی را فراهم کنند. 

حیدری شفافیت و مبارزه با فساد را از قوای سه‌گانه درخواست کرد و گفت: قوای سه‌گانه باید در محیط‌های اجتماعی و در یک ارتباط نزدیک با مردم حضور یابند و شرایط را برای مردم تبیین کنند. 

پس از این سخنان حیدری، اعضای شورا وارد دستور جلسات شد و در اولین دستور به‌بررسی تغییر نام سه ایستگاه قطار شهری در خطوط یک، دو و سه پرداختند.

براساس رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد ایستگاه پارک ملت، به‌ ایستگاه پارک ملت/دانشگاه فردوسی، ایستگاه سلامت در خط دو قطار شهری به‌ ایستگاه شهرک سلامت/دانشگاه علوم پزشکی و ایستگاه شاهد در خط سه قطار شهری به‌ ایستگاه دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کرد. 

این دستور جلسه که حدود یک ساعت از وقت شورا را گرفت، یک تبصره هم داشت که براساس آن اعضای شورا، شهرداری را موظف کردند نسبت به‌ایجاد سازوکار لازم برای نظرسنجی مردم برای نامگذاری معابر و خیابان‌ها و اقدام کند. 

دیگر دستور این جلسه درخصوص تعیین تکلیف یکی از شرکت‌های خصوصی مرتبط با شهرداری بود که براساس آن اعضای شورا به‌ شهرداری مشهد اجازه دادند، به‌ منظور تعیین تکلیف بدهی‌های شرکت مبتکران طلوع دانش و چگونگی انحلال شرکت کود طلوع بارثاوا، در صورت پرداخت بدهی‌های معوق شرکت مبتکران و انحلال و تعیین مدیر تصفیه شرکت ظرف مدت حداکثر دو ماه از زمان ابلاغ قانونی مصوبه اولا هزینه اجاره سوله‌های در اختیار شرکت از تاریخ اسفند 90 محاسبه نشود و ثانیاً قیمت فروش کود تولیدی به‌شرکت در کل دوره تولید، معادل قیمت مصوب فروش به‌سایر مشتریان در همان مقطع زمانی محاسبه و اعمال شود. 

سومین دستور جلسه درخصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌های درون‌شهری بود که با پیشنهاد یک سوم اعضای شورا، این دستور جلسه مسکوت ماند و به‌کمیسیون مربوطه بازگشت.

شهناز رمارم عضو هیات رئیسه شورا که یکی از امضاکنندگان پیشنهاد مسکوت ماندن این دستور بود، ضرورت آن را شرایط اقتصادی فعلی حاکم بر جامعه عنوان کرد و گفت: در شرایط حاضر اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم به‌ مدت یک ماه این دستور مسکوت بماند.

همچنین سیدمسعود ریاضی، دیگر عضو شورا و امضاکننده این پیشنهاد، گفت: به‌نظر می‎‌رسد، درباره این موضوع، بررسی کامل صورت نگرفته و بهتر است به‌کمیسیون برگردد تا مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با این پیشنهاد موافقت کردند، اما رئیس شورا در پایان رأی‌گیری این دستور، به‌این نکته اشاره کرد که یک ماه حداکثر فرصتی است که برای این بررسی مجدد این دستور در نظر گرفته شده و اگر کمیسیون در مدت کمتری موفق به‌بررسی همه‌جانبه موضوع شد، دستور به‌صحن می‌آید. 

چهارمین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد، در ادامه دستور جلسه‌ای بود که هفته گذشته اعضای شورا پس از بحث و بررسی، به‌کمیسیون برگرداند تا بیشتر بررسی شود.

در جلسه هفته گذشته شورای شهر مشهد، دستور جلسه‌ای درخصوص افزایش قیمت فروش من‌کارت به‌ تصویب رسید که تبصره‌های آن برای بررسی بیشتر به‌کمیسیون بازگشت. 

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در جلسه امروز تصمیم گرفتند به‌منظور تشویق شهروندانی که برای شارژ کارت شهروندی از ابزارهای الکترونیکی بدون دخالت عوامل انسانی مانند تلفن همراه، کیف پول الکترونیک و پایانه‌های غیرنقدی استفاده می‌کنند، به‌صورت آزمایشی تا 6 ماه پس از اجرای این مصوبه پنج درصد اعتبار مازاد بر مبلغ پرداختی اعمال می‌شود.

اعضای شورا مصوب کردند، اجرایی شدن این مصوبه منوط به‌ اطلاع‌رسانی به‌ مردم باشد. 

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه