Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:43:49 GMT

اجرای جدی طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی اردبیل

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۴۲۱۲

اجرای جدی طرح آبیاری نوین در بخش کشاورزی اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: لازمه تحقق شعار سال احترام به ارباب رجوع، تولید کننده و حل بی قید و شرط مسائل ومشکلات آنان است . ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در بخش کشاورزی شاخصه‌های قابل توجهی دارد و در این حوزه اردبیل به قطب کشاورزی کشور تبدیل شده است که این مسئله در حال حاضر در سالی که مزین به نام حمایت از کالای ایرانی است بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که برای توسعه تولیدات داخلی کشاورزی حمایت همه‌جانبه دست‌اندرکاران امری لازم و ضروری است بیان کرد: حل مسائل و مشکلات موجود در این زمینه با اهتمام مسئولان و دست‌اندرکاران در حال حاضر برای رسیدگی به امورات کشاورزان یک برنامه اساسی است که باید در کم‌ترین زمان ممکن به این عوامل پاسخ داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جذب صد درصدی اعتبارات ملی و استانی به این سازمان خبر داد و گفت: تشکیل کارگروههای اقتصاد مقاومتی به منظور تشدید نظارت برای اجرای طرح‌هایی که توسط بخش خصوصی در حال اجرا است تا زمان دستیابی به نتیجه مطلوب و بهره‌برداری از طرح در دستور کار قرار دارد.

نیکشاد تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته و بهار امسال سرمازدگی و تگرگ خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی اردبیل وارد کرد که با توجه به افزایش قابل توجه سطح بیمه محصولات باغی و زراعی و دامی متحمل شدگان خسارت می‌توانند از کارگزاران بیمه بخش از خسارت خود را دریافت کنند.

وی ضمن اشاره به ضرورت افزایش فعالیت صنعت بیمه در بخش دام و طیور در استان گفت: باید به این مولفه‌ها نیز در کنار امور زراعی و باغی اهمیت داده شود تا بتوانیم خروجی مطلوب و مورد نظر را به دست آورده و در حل مشکلات موجود به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: گسترش سیستم‌های آبیاری نوین در زمانی که بحران آب بیداد می‌کند یکی دیگر از مولفه‌های اساسی در بخش کشاورزی است و در این زمینه نیاز است از کشت محصولات زودبازده و نیاز به آب کم استفاده شود تا بتوانیم بخش کشاورزی استان را با کمبود آب روبه‌رو نکنیم.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان