Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@06:11:38 GMT

دادستان تهران: حکم تخلفات مرتضوی را منتشر کنید

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۴۷۵۶

دادستان تهران: حکم تخلفات مرتضوی را منتشر کنید

وکیل مدافع تعدادی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی، به دنبال دستور دادستان تهران به سرپرستان نواحی تهران مبنی بر انتشار احکام قطعی محکومان اقتصادی، خواستار انتشار حکم تخلفات سعید مرتضوی در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی شد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا؛ مصطفی ترک همدانی درباره دستور دادستان تهران به سرپرستان نواحی تهران مبنی بر انتشار احکام قطعی موضوع محکومیت محکومان اقتصادی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی و بارگذاری در پایگاه خبری دادستانی، اظهار داشت: متاسفانه این دستور با استدلالی نادرست اجرا نمی‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زیرا نظر دایره اجرای احکام (به ویژه اجرای احکام دادسرای کارکنان دولت) این است که چون انتشار اسامی محکومان موضوع تبصره ماده 36 قانون مجازات اسلامی به نوعی مجازات تکمیلی محسوب می‌شود، الزاماً باید در رأی دادگاه به آن اشاره شده باشد و عملا از اجرای آن خودداری می‌کنند.

این وکیل دادگستری گفت: به طور مثال می‌توان به پرونده محکومیت مدیرعامل سابق تامین اجتماعی که مرتکب جرم تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه سازمان تأمین اجتماعی به مبلغ 13 میلیارد و 738 میلیون و 140 هزار و 500 ریال شده است‌، اشاره کرد.

ترک همدانی افزود: آنچه که از محتوای تبصره ماده 36 قانون مجازات بر می‌آید، نه تنها هیچ مشکلی در لزوم انعکاس انتشار حکم صادره وجود ندارد‌، بلکه انتشار حکم در مقام اجرا، دستوری، آمره و الزام‌آور است.

وی اضافه کرد: همچنین دلیل دیگر عدم انتشار حکم مرتضوی، موخر بودن تصویب قانون مجازات اسلامی بر زمان وقوع جرم است. در حالی که اولاً عمده جرایم ارتکابی پس از تاریخ تصویب قانون مجازات (11 اردیبهشت 92) انجام شد.

و به طور دقیق در حکم دادگاه تجدیدنظر منعکس است. ثانیاً در تبصره ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری پیشین نیز به لزوم تشهیر و انتشار اسامی محکومان اشاره شده است.

این وکیل دادگستری یادآور شد: در ماده 36 قانون آییین دادرسی کیفری آمده است که حکم محکومیت قطعی در جرائم موجب حد محاربه و افساد فی‌الارض یا تعزیر تا درجه چهار و نیز کلاهبرداری بیش از یک میلیارد ریال در صورتی که موجب اخلال در نظم یا امنیت نباشد در یکی از روزنامه‌های محلی در یک نوبت منتشر می‌شود.

ترک همدانی افزود: همچنین در تبصره این ماده آمده است که انتشار حکم محکومیت قطعی در جرائم رشاء و ارتشاء، اختلاس و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در صورت تحصیل مال توسط مجرم یا دیگری و همچنین« مداخله وزرا و نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معاملات دولتی و کشوری»، تبانی در معاملات دولتی؛ أخذ پورسانت در معاملات خارجی، تعدیات مأموران دولتی نسبت به دولت، جرائم گمرکی.

قاچاق کالا و ارز، جرائم مالیاتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور، تصرف غیرقانونی در اموال عمومی یا دولتی که میزان مال موضوع جرم ارتکابی، یک‌میلیارد ریال یا بیش از آن باشد، الزامی است و در رسانه ملی یا یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دادستان تهران تامین اجتماعی سعید مرتضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: اراضی پادگان جی با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در ضلع شرقی منطقه۹ بدلیل وسعت زیاد و یکپارچگی عرصه، معضلات عمده‌ای را برای ساکنین این محدوده ایجاد کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به گسست و قطع ارتباط بین پلاکهای مجاور اشاره کرد. همچنین همجواری اراضی پادگان جی با بافت فرسوده معضلات اجتماعی عدیده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقا کیفیت زیست شهری و خدمت رسانی به شهروندان مهمترین دغدغه مدیریت شهری است گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان جی در دستور کار قرارگرفت و ماحصل پیگیریها و تلاش همکارانم در منطقه۹ و سازمان‌های نوسازی و املاک و مستغلات منجر به انعقاد توافق‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرداد سال ۱۴۰۱ و توافق نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند سال ۱۴۰۲ شد.

شهردار منطقه۹ ادامه داد : بر اساس توافق نامه های مذکور پس از انجام فرآیند قانونی بخش قابل توجهی از عرصه پادگان جی به منظور احداث سرانه های خدماتی موردنیاز( از قبیل فضای سبز، بهداشتی درمانی، خدماتی، طرح جهادی مسکن و ...) احداث و جهت رفاه شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان از تلاش تمامی حوزه‌های شهرداری تهران جهت تحقق این موضوع علی‌الخصوص از سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر و تشکر ویژه نمود.

لازم به ذکر است که در راستای عملیاتی شدن طرح  و اخذ تایید  به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است تا پس از کسب تاییدات نهایی به فوریت پروژه مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه