Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-03@04:39:04 GMT

نخستین درگیری بر سر آب در عراق

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۵۲۸۹

پول‌نیوز -  منابع رسانه‌ای روز دوشنبه در کرکوک گفتند که درگیری بین دو همسایه در محله 'القادسیه' در شهر کرکوک هنگامی شروع شد که دو طرف بر سر میزان برداشت از تانکر توزیع آب شرب دچار اختلاف شدند و این اختلاف منجر به درگیری مسلحانه بین دو خانواده شد.

بر اثر بالاگرفتن اختلافات لفظی بین دو خانواده بر سر تصاحب آب تانکر حمل آب شهری، دو طرف به سلاح متوسل شده و در نتیجه تیراندازی بین آنها، یک نفر کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش‌های واصله از این درگیری، مداخله اهالی محل برای آرام کردن دو خانواده، ره به جایی نبرد امری که باعث شد تا در نهایت نیرو‌های امنیتی برای کنترل اوضاع ناچار به مداخله شوند.

سایت خبری 'کرکوک ناو' در این خصوص نوشته است که یکی از خانواده‌ها که سرپرست اش از افسران امنیتی است، این تانکر حمل آب را به محل آورد تا بین اهالی و خانواده خود توزیع کند، اما همسایه او خواستار سهم بیشتری از آب شد، امری که منجر به اختلاف و در نتیجه درگیری مسلحانه بین دو طرف شد.

کاهش شدید بارندگی‌ها در سال‌های اخیر و پایین آمدن سطح رودخانه دجله و رود‌های مجاور شهر کرکوک باعث شده است که خانواده‌ها در این استان و دیگر استان‌های عراق متکی به تانکر‌های توزیع آب شرب شهری شوند.

طبق اعلام رسانه‌های عراق، این اولین درگیری در نوع خود بر سر تصاحب آب است که در این کشور در نتیجه کم آبی در این کشور اتفاق می‌افتد.

برخی کارشناسان در عراق پیشتر هشدار داده بودند که در صورت ادامه کاهش آب دو رودخانه دجله و فرات و تشدید کم آبی در این کشور، شاید این درگیری‌ها به درگیری بین استان‌های بالادست و پایین دست این دو رودخانه بر سر سهم آبه منجر شود.

در حالی که استان‌های شمال بغداد از مشکل کم آبی رنج می‌برند، استان‌های جنوب و مرکز عراق خصوصا بصره نه تنها کم آبی بلکه با افزایش کم سابقه شوری آب شرب شهری مواجه هستند.

در حال حاضر برخی شهر‌ها در استان‌های جنوب و مرکز عراق شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به وضع نابسامان اجتماعی و اقتصادی از جمله مشکل کم آبی و کمبود برق و افزایش بیکاری هستند.

دولت عراق وعده داده است که به صورت فوری به بخشی از مطالبات تظاهرکنندگان از جمله معضل آب، برق و بیکاری رسیدگی کند و تاکنون مبالغی بر حل این مشکلات به استان‌های جنوب و مرکز عراق اختصاص داده است.

مرجعیت عالی دینی عراق در خطبه جمعه گذشته دولت این کشور را در قبال معضلات عراق مسوول دانست و با زبان شدیداللحنی گفت که اگر به مطالبات مردم در اسرع وقت رسیدگی نشود، روند اعتراضات سیر صعودی پیدا خواهد کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عراق آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

به گزارش "ورزش سه"، یکی از موارد عجیب بازی پرسپولیس و سپاهان، برخورد ناشایست گروهی از تماشاگران منتسب به تیم میهمان با هواداران مستقر در جایگاه زنان بود.

درویش در این خصوص می‌گوید: البته همه جای دنیا این محکوم است. آنها چه قدرتی دارند که میهمان هستند و میزبان را مورد حرف‌های رکیک قرار می‌دهند؟

وی افزود: من از مسئولان امنیتی هم پرسیدم و فهمیدم اولین نارنجک از سوی هواداران آنها بود. امیدوارم یک فضایی ایجاد شود که حداقل احترام را فراموش نکنیم. فضای ورزش همیشه جایی است که احترام خط مقدم است.

دیگر خبرها

  • درگیری بین بازیکنان رم و بایرلورکوزن که با وساطت سردار آزمون و سایر بازیکنان ذخیره رم خاتمه یافت
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان