Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام ستاد خبري سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهاي کودکان و نوجوانان، عباسعلی جوادی در نشست مشترك اعضای شورای شهر اصفهان با مدیران ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: بودجه ای که شهرداری برای این جشنواره در نظر گرفته بخشی از بیت المال است در نتیجه جشنواره باید در راستای تامین نیازهای شهروندان اصفهانی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه ایجاد بستر برای حفظ هنرمندان اصفهانی ثابت ماندن اصفهان به عنوان جایگاه اصلی برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و رويدادهايي از اين دست است. همچنین باید تصمیم گیران و برگزارکنندگان جشنواره را از بین شهروندان اصفهانی انتخاب کنیم تا شاهد گسترش هنر در اصفهان باشیم.

نقش جشنواره فيلم كودك و نوجوان در توسعه هنر، گردشگري و سرمايه انساني شهر اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شوراي اسلامي شهر اصفهان هم در اين نشست گفت: جشنواره یکی از اولویت‌های مهم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان است.

فریده روشن افزود: باید سعی کنیم این جشنواره که یک رویداد جهانی است و هنرمندان کشوری و بین المللی در آن حضور دارند را ارتقا دهیم. این جشنواره می تواند در جهت ارتقا هنرمندان اصفهانی، توسعه شهر، توسعه گردشگری و توسعه سرمايه انسانی در بخش هنر و سینما تاثیرگذار باشد.

وي افزود: یکی از اهداف جشنواره در راستای مصوبه ای است که در شورای شهر به توافق رسیده و آن توسعه صنعت سینما و توسعه صنایع خلاق است. با برگزاری جشنواره بستری برای اجراي اين مصوبه ها مهیا می شود. همچنین این روزها بهترین زمانی است که می توان شاهد مشارکت های مردمی و به خصوص سازمان های مردم نهاد بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شوراي اسلامي شهر اصفهان بیان کرد: مصوبه توسعه صنایع خلاق و توسعه صنعت سینما و گردشگری از جمله مواردي هستند که برای اجرایی شدن آنها نياز به ارتقاي بستر هنر وجود دارد. بايد كاري كرد كه هنرمندان شهر در اصفهان بمانند. اجرایی شدن این مصوبه بستری فراهم مي سازد تا هنرمندان بتوانند در اصفهان شکوفا شده و به فعالیت های فرهنگی و اقتصاد فرهنگی خود بپردازند كه با دائمی شدن این جشنواره امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور به این اهداف دست پیدا کنیم.

روشن، اضافه کرد: به دليل اطلاع رساني مناسب، امسال شاهد افزايش داوطلبان بخش داوران و خبرنگاران جشنواره بوديم كه اين به معناي افزايش مشاركت مردم است. 

وی ادامه داد: هزینه کردن در مسیر جشنواره بین المللی فیلم هاي کودکان و نوجوانان از جمله مواردی است که می‌تواند در جهت شکوفایی شهر و توسعه بسترهاي فرهنگي موثر باشد و در اين دوره از جشنواره سعي شده است کلیه شهروندان بتوانند از این رويداد استفاده کنند.

نشست مشترك اعضای شورای شهر اصفهان و کمیسیون فرهنگی شوراي شهر با مدیران ستاد برگزاری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان با هدف برگزاری هرچه بهتر اين جشنواره، بررسی راهکارهای رفع موانع و مشارکت بیشتر شهروندان با حضور مدیران اجرایی جشنواره و با محوریت کمیسیون فرهنگی شوراي شهر در محل دبیرخانه اين جشنواره برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اکران فیلم شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۵۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی ضمن خوشامدگویی به مهمانان، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی، اعضای هیئت‌رئیسه اتاق ایران، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مسئولین کشوری و استانی که مهمان اصفهان هستند، اظهار کرد: پیش‌نیاز رشد و پیشرفت در تمام عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی در هر جامعه‌ای صلح و آرامشی است که از راه گفت‌وگو بین جوامع و فرهنگ‌های مختلف محقق می‌شود.

وی اصفهان را «شهر صلح خاورمیانه» نامید و با بیان اینکه اصفهان از دیرباز محل هم‌زیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان بوده است، افزود: قرن‌هاست مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار یکدیگر در اصفهان زندگی کرده و تاریخ هیچ منازعه‌ای بین ادیان را در این شهر ثبت نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ۵۶ درصد جمعیت و ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) جهان را در اختیار دارند، تصریح کرد: این آمار و ظرفیت نشان می‌دهد که با همکاری اتاق‌های بازرگانی و همراهی دولت‌ها می‌توان امیدوار بود ملت‌های آسیایی با هم‌افزایی به توسعه همه‌جانبه دست یابند.

کشانی ادامه داد: گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت بوده و تجارت علاوه بر مبادله کالا و سرمایه، تبادلات فرهنگی را نیز به دنبال دارد بنابراین می‌تواند عاملی برای توسعه گفت‌وگو و بستری برای صلح و ثبات باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با شعار «آسیایی توانمندتر و منسجم‌تر از طریق فناوری‌های نوین» امروز (۲۹ آوریل ۲۰۲۴) به‌منظور گفت‌وگو بین اتاق‌های بازرگانی کار خود را آغاز می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری نشست رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نشست ارتقای سرمایه‌گذاری در آسیا در روز اول این اجلاس، تصریح کرد: در روز دوم نیز چهار میزگرد پیرامون «فناوری نو»، «گردشگری»، «امنیت غذایی و کشاورزی» و «توسعه پایدار» برگزار می‌شود که از مهمانان اجلاس برای حضور در این میزگردها و ارائه نظرات خود برای توسعه آسیا دعوت می‌کنم.

کشانی با بیان اینکه در اختتامیه نیز بیانیه و گزارش کار این اجلاس به‌عنوان سند نهایی منتشر خواهد شد، از مهمانان دعوت کرد از نمایشگاه توانمندی‌های استان اصفهان بازدید کنند. رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از تلاش‌های وزارت امور خارجه در برگزاری این اجلاس و حضور مهمانان خارجی تقدیر کرد.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

کد خبر 749117

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • گفت‌وگو پیش‌نیاز و ابتدایی‌ترین ابزار تجارت است