Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@23:15:55 GMT

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با پیاز

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۵۹۳۰

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با پیاز

این سالاد بسیار زیبا و خوشمزه‌ی سیب زمینی با ترکیب پیاز قرمز و با طعم و مزه ترشی و سبزیجات می‌باشد.
مواد گفته شده برای ۴ تا ۶ نفر می‌باشد.

مواد لازم:
۲ کیلو سیب زمینی کوچک پوست کنده و پخته شده
۲ عدد کرفس خرد شده
نصف یک پیاز قرمز متوسط وخرد شده
نصف پیمانه سس مایونز
۲ قاشق غذاخوری شوید
۲ قاشق غذاخوری جعفری ریز خرد شده
۱ قاشق غذاخوری خردل زرد
۱ قاشق چایخوری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمک
مقداری فلفل سیاه تازه
۲ عدد تخم مرغ آب پز شده و خرد شده

طرز تهیه:
سیب زمینی‌ها را پس از پخته شدن تکه تکه کنید.
در یک ظرف مقداری آب ریخته و می‌گذاریم تا جوش بیاید و سپس به مدت ۱۲ دقیقه کرفس و پیاز را داخل آن می‌ریزیم تا حرارت دیده و کمی پخته شوند.
سپس آن‌ها را در ظرفی دیگر ریخته و سس مایونز، جعفری، شوید، خردل، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و در نهایت سیب زمینی‌ها وتخم مرغ را هم پس از آنکه کاملا خنک شدند به سالاد اضافه می‌کنیم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی سالاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۵۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳

فرارو- قیمت پیاز و خبر‌های مربوط به گرانی و کمبود پیاز در بازار را باید اولین شوک خوراکی‌ها در سال جدید بدانیم.

به گزارش فرارو؛ مرکز آمار ایران از افزایش تقریبا ۳۰ درصدی قیمت پیاز در فروردین امسال خبر داده که بیشتر از هر خوراکی دیگری به حساب می‌آید و گزارش‌های رسمی و رصد بازار از ارقامی نزدیک کیلویی ۴۵ هزار تومان در بازار خبر می‌دهند. طبق رسم نانوشته سال‌های گذشته یکبار دیگر فصل سرما و یخبندان به عنوان متهم اول پرونده معرفی شده و بخشی از فعالان بازار موضوع را به ماجرای رفع ممنوعیت صادرات پیاز ارتباط می‌دهند. وزارت جهاد کشاورزی از یک طرف با دلیل و مدرک از ممنوعیت صادرات پیاز رفع اتهام کرده و اعتقاد دارد در هفته‌های آتی و با نزدیک شدن به فصل گرما غائله پیاز خاتمه پیدا می‌کند. ان‌شاءالله.

قیمت پیاز براساس آمار رسمی؛ جهش ۳۰ درصدی در یک ماه

قیمت پیاز فروردین امسال بیشتر از هر خوراکی دیگری افزایش پیدا کرد. داده‌های ماهانه مرکز آمار ایران در قالب گزارشی تحت عنوان متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور، مشخص می‌کند قیمت پیاز در اولین ماه امسال حدود ۳۰ درصد درمقایسه با اسفند ۱۴۰۲ بیشتر شده است.

قیمت پیاز در پایان فروردین امسال درحالی به نقل از مرکز آمار ایران کیلویی ۲۷ هزار و ۲۰ تومان محاسبه شده که این عدد اسفند سال قبل ۲۰ هزار و ۸۷۲ تومان بوده است. قیمت پیاز به این ترتیب در یک ماه کیلویی شش هزار و تقریبا ۱۵۰ تومان بیشتر شده و آن را بالاتر از پرتقال، لیمو ترش، هویج‌فرنگی و فلفل‌دلمه‌ای به رکورددار افزایش قیمت خوراکی‌ها در اولین ماه سال تبدیل کرده است. گزارش‌های غیررسمی از عدد و رقم‌های بیشتری برای قیمت پیاز در روز‌ها و هفته‌های اخیر حکایت دارد و خود مرکز آمار هم در بخشی از گزارش اخیر به ارقامی نزدیک کیلویی ۴۵ هزار تومان اشاره کرده است.

قیمت پیاز با این اوصاف قبل از گوشت و مرغ و خوراکی‌های دیگری، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳ است و در هفته‌های اخیر روایت‌های زیادی از شیطنت‌های آن مخابره شده است.

قیمت پیاز در بازار چقدر است؟

قیمت پیاز و ردپای خبر‌های مربوط به گرانی‌های اول سال، طی روز‌ها و هفته‌های اخیر در تیتر اخبار سرویس اقتصادی خیلی از رسانه‌ها مشاهده می‌شود. رسانه‌های رسمی از ارقامی نزدیک کیلویی ۴۰ هزار تومان برای قیمت پیاز در بازار گزارش می‌دهند و در همین خبر‌ها به نرخ‌هایی حول‌وحوش ۲۵ هزار تومان در میادین‌تره‌بار اشاره شده است.

قیمت پیاز از طرف دیگر در فروشگاه‌های اینترنتی معروف کمتر از کیلویی ۴۰ هزار تومان نیست و مشکل کمبود پیاز در یکسری دیگر از این فروشگاه‌ها کماکان ادامه دارد.

قیمت پیاز براساس گزارش‌های رسمی و رصد بازار تا مرز کیلویی ۴۵ هزار تومان در روزهای گذشته جلو رفته است

قیمت پیاز سفید بسته‌بندی شده به عنوان مثال در اسنپ‌مارکت به کیلویی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و در همین اسنپ‌مارکت قیمت پیاز زرد یا به قول خودشان پیاز طلایی در بسته‌بندی ۱.۵ کلیویی ۶۹ هزار تومان است. کیلویی ۴۶ هزار تومان.

افزایش قیمت پیاز یکبار دیگر در این موقع و روز‌های سال خودش را جمع به مهمترین خبر‌های بازار رسانده و اتفاقا مثل سال‌های گذشته، بحث کمبود عرضه و روند نامتعارف صادرات پیاز، متهمان ردیف اول پرونده معرفی می‌شوند.

مقصر افزایش قیمت پیاز کیست؟

افزایش قیمت پیاز تحت‌تاثیر ماجرای رفع ممنوعیت و متعاقب آن کمبود پیاز در بازار یکی از مهمترین فرضیه‌های فعلی است. با طرح اولین انتقاد‌ها از ماجرای رفع ممنوعیت صادرات پیاز که با حکم دیوان عدالت اداری تعیین‌تکلیف شد، وزارت جهاد کشاورزی اساسا مدعی بی‌تاثیر بودن اعمال سیاست‌های عوارض صادراتی در روند بازار شد.

قیمت پیاز طبق گزارش وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۴۰۲ و با جایگزینی سیاست‌های تجاری به جای اعمال سیاست عوارض وارداتی، اندکی کمتر شده و اتفاقا حجم پیاز صادراتی در سال گذشته با کاهش تقریبا ۱۰ درصدی به هشت هزار تن تقلیل پیدا کرده است.

افزایش قیمت پیاز با این اوصاف مثل سال‌های گذشته بیشتر از هر چیز دیگری می‌تواند با فصل سرما و یخبندان ارتباط داشته باشد و آنطور که مسئولان اتحادیه‌های بارفروشان در استان‎‌های مختلف می‌گویند باید نهایتا تا چند روز دیگر از شر ماجرای گرانی پیاز خلاص شویم.

روند قیمت پیاز در یک سال گذشته به گواه مرکز آمار ایران

ماه

متوسط قیمت پیاز به ازای هر کیلو

اردیبهشت 1402

18 هزار و 847 تومان

خرداد 1402

16 هزار و 406 تومان

تیر 1402

15 هزار و  420 تومان

مرداد 1402

14 هزار و 510 تومان

شهریور 1402

13 هزار و 789 تومان

مهر 1402

14 هزار و 146 تومان

آبان 1402

17 هزار و 984 تومان

آذر 1402

21 هزار و 135 تومان

دی 1402

21 هزار و 165 تومان

بهمن 1402

20 هزار و 291 تومان

اسفند 1402

20 هزار و 872 تومان

فروردین 1403

27 هزار و 20 تومان

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • طرز تهیه سیب زمینی توپی سوخاری با مغز پنیری (فیلم)
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ۷ راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد