Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش کشورمان  درباره بازدید مسئولان ورزش کشورمان از اردوی تیم ملی وزنه برداری در آستانه بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بیان کرد: در ادامه برنامه بازدیدهایی که از اردوی تیم های مختلف اعزامی به جاکارتا داشتیم، امروز(دوشنبه) همراه با سیدرضا صالحی امیری به اردوی تیم ملی وزنه برداری آمدیم و در ادامه هم سری به تمرینات تیم ملی تیراندازی با کمان می زنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزنه برداری از رشته های پرمدال ما در بازی های آسیایی و المپیک است

او ادامه داد: وزنه برداری از رشته های پرمدال ما در بازی های آسیایی و المپیک است و مردم باید بدانند به جز سعید محمدپور که به دلیل دوپینگ ۴ نفر برتر دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا رسید، از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ۶ مدال طلا به همراه ۲ نقره و یک برنز در وزنه برداری کسب کرده ایم. ضمن اینکه امسال برای اولین بار در مسابقات جهانی آناهایم آمریکا، قهرمان وزنه برداری شدیم. امیدواریم این تیم با ترکیب فعلی اش در بازی های آسیایی جاکارتا هم نتایج خوبی بگیرد و تیم پرمدالی باشد.

سلطانی فر افزود: امیدواریم وزنه برداری با کسب مدال های خوش رنگ منجر به ارتقای ما در جدول مدالی بازی های آسیایی شود و در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ هم افتخار سال گذشته را تکرار کند. خوشبختانه مدتی قبل قهرمانی رقابت های جوانان جهان را هم به دست آوردیم که نشان می دهد در رده های پایه هم پشتوانه خوبی داریم.

می خواهیم موفقیت های گذشته را در اوزان پایین هم کسب کنیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به لزوم مدال آوری در وزن های پایین وزنه برداری گفت: باید تلاش ویژه ای انجام دهیم در کنار اوزان سنگین، در وزن های پایین هم مانند ۴۰ تا ۴۵ سال پیش که شاهد افتخارآفرینی وزنه برداران سبک وزنمان مانند محمد نصیری که در سه المپیک ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۶ به ترتیب مدال طلا، نقره و برنز گرفت قهرمان هایی داشته باشیم. می خواهیم موفقیت های گذشته را در اوزان پایین هم کسب کنیم.

سلطانی فر درمورد کاهش سهمیه وزنه برداری در المپیک بیان کرد: این امر یکی از مشکلات ما است و به اینکه در المپیک ۲۰۲۰ تنها ۲ سهمیه داریم از سوی ما و کمیته ملی المپیک اعتراض هایی صورت گرفته است. امیدواریم پیش از المپیک توکیو بتوانیم سهمیه جدیدی بگیریم و آنجا با آمادگی بالای وزنه بردارانمان اسباب افتخار، عزت و سربلندی ایران را فراهم کنیم.

او درباره دغدغه مندی وزنه برداران نسبت به پاداش هایشان گفت: طبق آئین نامه موجود تمام پاداش ها را پرداخت کرده ایم و مطلب جدیدی که عزیزان وزنه بردارمان مطرح کرده اند، تقاضایی بوده است که بند جدیدی به آئین نامه اضافه شود تا اگر تیمی به قهرمانی جهان رسید در کنار پاداش های انفرادی پاداش تیمی هم بگیرد. چنین درخواستی در آئین نامه مصوب ما وجود ندارد اما امر قابل بحثی است که می توانیم در کمیته مریوطه داخل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آن را مورد بررسی قرار دهیم.

او افزود: اگر بتوانیم منابع این درخواست را فراهم کنیم بدون شک پاداش های تیمی را هم لحاظ می کنیم اما تاکنون براساس آئین نامه موجود تمام پاداش ها پرداخت شده است.

سلطانی فر درباره شعار کاروان ایران در بازی های آسیایی جاکارتا اظهار داشت: در آخرین جلسه ستاد عالی بازی ها از بین شعارهای زیادی که مطرح شده بود، دوستان روی" یک ایران، یک صدا" به عنوان بهترین شعار به جمع بندی رسیدند. ایرانی ها را یک ملت می بینیم که یک صدا، آرمان، هدف و ایده دارند. می دانیم تمام ایرانی ها در سراسر جهان هر تپش قلب و جوشش خونشان برای عزت، عظمت و سربلندی ایران است.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی وزنه برداری

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان فدراسیون وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون بوکس، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از شنبه (هشتم اردیبهشت) در قزاقستان آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت.   امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت)، مبارزات مرحله نیمه‌نهایی اوزان مختلف رده‌سنی جوانان برگزار شد.   در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی به مصاف راتهیل از هند رفت و با ارائه مبارزه‌ای تماشایی در همان راند نخست، حریف قدرتمند هندی را ناک اوت کرد و فینالیست شد. وی در فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف شهزود پولوونوف از ازبکستان خواهد رفت.   در وزن ۵۴ کیلوگرم، امیررضا سلطانی با وجود تلاش فراوان نتوانست برابر آمانتور ژومایف به توفیقی دست یابد و نتیجه را واگذار کرد تا با کسب مدال برنز به کار خود پایان دهد.   در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی مقابل اسرویلوف از ازبکستان قرار گرفت و در نهایت نماینده ازبک پیروز شد تا ملک‌خطابی به مدال برنز برسد.   فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت)، مبارزات نیمه‌نهایی رده سنی امید برگزار می‌شود و در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با جواهیر اوماتالیف از ازبکستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، سیدعلی سیدصدری با تمیرلان موکاتیف از قزاقستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، رضا خلیل‌زاده با جهانگیر زوکروف از ازبکستان رقابت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • به دنبال طلای بازی‌های آسیایی هستم/ رکورد ایران را جا به جا کردم
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • بوکس امید و جوانان آسیا؛ صعود اسماعیلی به فینال، سلطانی و ملک‌خطابی برنزی شدند
  • اسماعیلی فینالیست شد/ سلطانی و ملک‌خطابی به مدال برنز رسیدند
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند