Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جلسه پارلمان ليبي براي راي دادن به پيش نويس قانون اساسي اين کشور به تعويق افتاد.
به گزارش خبرگزاري آريا، پارلمان ليبي قرار بود امروز دوشنبه طرح همه‌ پرسي قانون اساسي را به رأي بگذارد که اين جلسه به تعويق افتاد و به فردا سه شنبه موکول شد.
به نظر مي رسد استعفاي رئيس کميته تدوين پيش نويس قانون اساسي عامل اصلي تعويق اين جلسه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«نوح عبدالسيد عبدالله»، رئيس کميته تدوين پيش‌ نويس قانون اساسي ليبي روز يکشنبه از سمت خود به عنوان رئيس و حتي عضو اين کميته استعفا کرد. رئيس کميته تدوين پيش‌ نويس قانون اساسي ليبي وجود موانع زياد در برابر تلاش براي دستيابي به ثبات در اين کشور را علت استعفاي خود اعلام کرد.
با اين حال، تحليلگران علل ديگري را درباره استعفاي رئيس کميته تدوين پيش نويس قانون اساسي مطرح مي کنند و آن را غافلگيرکننده عنوان کردند.
«محمد محفوظ»، عضو مؤسس کمپين «اول همه پرسي» اين استعفا را براي همه غافل گيرکننده دانست و گفت که ممکن است اين استعفا ناشي از فشارهاي زياد بر «نوح عبدالسيد» بوده باشد.
«محمد باره»، استاد قانون بين الملل دانشگاه طرابلس نيز ابراز اميدواري کرد که استعفاي «نوح عبدالسيد» تحت تاثير فشارهايي که هدف از آن اخلال در راي‌ گيري پارلمان نباشد.
«ابوزيد» کارشناس سياسي ليبي نيز چنين ارزيابي کرد که «نوح عبدالسيد» تحت تاثير فشار قبيله اي و اجتماعي استعفا کرده باشد.
تعويق جلسه پارلمان ليبي براي راي گيري درباره پيش نويس قانون اساسي، به منزله تداوم بي قانوني در اين کشور است.
ليبي در زمان معمر قذافي قانون اساسي نداشت و بر اساس کتاب سبز قذافي اداره مي شد. اين کشور پس از مرگ قذافي در اکتبر 2011 نيز تا کنون نه تنها فاقد قانون اساسي است بلکه دولت ملي هم ندارد.
ليبي از اوت 2014 صحنه حاکميت دوگانه است
ليبي از اوت 2014 صحنه حاکميت دوگانه است و دو دولت و دو مجلس به طور همزمان در اين کشور فعاليت مي کنند که يکي در طرابلس، پايتخت و ديگري در شهر شرقي طبرق به رياست «عبدالله الثني» و تحت حمايت «ژنرال خليفه حفتر» مستقر است. جامعه جهاني دولت مستقر در طرابلس را که رياست آن بر عهده «فايز السراج» است، به رسميت مي شناسد.
فايز السراج، رئيس دولت وفاق ملي ليبي در تازه ترين تصميم خود «المهدي البرغثي» وزير دفاع اين کشور را از سمت خود برکنار کرد.
وي علت برکناري وزير دفاع را دست داشتن وي در حمله به پايگاه هوايي «البراک» در منطقه وادي الشاطي در غرب ليبي اعلام کرد. اين حمله در 18 مه 2017 انجام شد و طي آن بيش از 150 نفر کشته و ده ها نفر زخمي شدند.
135/116
بيشتر بخوانيد :
تاکيد فائزالسراج بر نقش همه پرسي قانون اساسي در ليبي/ تحليل
برگزاري همه پرسي در خصوص قانون اساسي در ليبي؛ به زودي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت:بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، داوود قربانی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه پارلمان کودک در سال ۱۴۰۳ و پاسخ به درخواست اعضای این پارلمان در حوزه مباحث مدیریت شهری مرتبط با کودکان اظهار کرد: شهردار اراک از نزدیک شنونده مطالبات پارلمان کودک بوده و این مطالبات پیگیری خواهد شد.

وی افزود: از پارلمان کودک شورای شهر ششم انتظار داریم موارد و مسائل خارق‌العاده و کارهای جدید را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: بدون شک مطالبات پارلمان کودک، یادداشت شده و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن کودکان غزه هم گفت: همانطور که مطلع هستید، کشور فلسطین و باریکه غزه مورد تهاجم استکبار جهانی و اسرائیل کودک کش قرار گرفته است، بنابراین از پارلمان کودک درخواست دارم با صدور بیانیه اقدامات ددمنشانه این رژیم را محکوم کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان: پارلمان کودک شایسته است یک بیانیه و یا یک متن فاخر در برای حمایت از کودکان مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل صادر کند.

کد خبر 750077

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • سند تحول قضایی به مثابه قانون اساسی و نقشه راه دستگاه قضایی است
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»