Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به ۴۸۵ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، حسین دشتی عصر امروز در جلسه ضوابط و الزامات بودجه و تسهیلات اشتغال استان اردبیل ، با اشاره به اینکه هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشغال و خودکفایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است، اظهار داشت : ایجاد اشتغال پایدار و خودکفایی مددجویان تحت حمایت از اهداف اصلی کمیته امداد است که باید گام‌های موثرتری در این زمینه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۸۵ نفر از مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند، افزود: نظارت و ارائه مشاوره‌های لازم به مجریان طرح‌های خودکفایی باید همواره مدنظر قرار گیرد تا مسیر توانمندسازی مددجویان به طور دقیق طی شده و آنها بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

دشتی به نقش بسیار مهم نظارت و مشاوره در پایدارسازی طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در کنار ارائه آموزش‌های لازم فنی و تخصصی به مددجویان، باید در مسیر خودکفایی از هر لحاظ موانع پیش‌روی آنها را رفع کنیم تا به سادگی طرح مورد نظر خود را اجرا کرده و به موفقیت برسند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه باید این اطمینان به خانوار تحت حمایت که مستعد اشتغال و اجرای طرح‌های خودکفایی هستند حاصل شود که با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، مستمری آنها قطع نشده و پرونده‌شان نزد کمیته امداد بسته نمی‌شود، اعلام کرد: مستمری مددجویان تحت حمایت بلافاصله پس از دریافت تسهیلات اشتغال قطع نخواهد شد و این موضوع پس از اطمینان از رونق کسب و کار آنها و رسیدن به مرز خوداتکایی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد بیشترین همکاری بانک‌های عامل با کمیته امداد هستیم، افزود: بانک‌های عامل بیش از چهار میلیارد و ۶۲۸ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی در چهار ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت پرداخت کرده‌اند که در سایه این همکاری‌ها می‌توانیم مددجویان بیشتری را از تسهیلات خودکفایی بهره‌مند کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه با افزایش همکاری‌ها، امیدواریم تا پایان سال‌ ۹۷ صددرصد اعتبارات تخصیصی بانک‌های عامل را جذب کنیم، بیان کرد: اجرای طرح‌های نوین اشتغال‌زایی از دیگر مباحث مهمی است که باید در دستور کار امدادگران کمیته امداد استان اردبیل قرار گیرد تا به شکوفایی استعدادهای مددجویان و توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی منجر شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه «دامپروری» بیشترین طرح اجرا شده توسط مددجویان تحت حمایت در سال‌جاری است، گفت: تلاش داریم طرح دامپروری را از حالت سنتی خارج کرده و به صورت صنعتی محصولات مددجویان را در بازار عرضه کنیم که استفاده از تکنولوژی روز، تولید، بسته‌بندی‌، برندسازی و بازاریابی تولیدات خانوار تحت حمایت را از نظر کیفی و کمی ارتقا خواهد داد.

وی با اعلام اینکه ۲۴۴ نفر از مددجویان تحت حمایت با دریافت چهار میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان در چهار ماهه نخست سال‌جاری در عرصه دامپروری وارد بازار کار شده‌اند، بیان کرد: استان اردبیل با برخورداری از مراتع و آب و هوای مناسب، ظرفیت بسیار مطلوبی را برای پرورش دام‌های سبک و سنگین دارد که کمیته امداد با شناسایی پتانسیل‌ و استعداد و علاقه مددجویان، در این زمینه گام‌های مناسبی برداشته است.

دشتی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اساسی کمیته امداد استان اردبیل اجرای طرح اشتغال فراگیر روستایی است، اعلام کرد: از محل بند «ب» تبصره ۱۶ قانون برنامه و بودجه، به کمیته امداد استان اردبیل ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال تخصیص داده شده و همچنین ۵۹ میلیارد تومان نیز از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، عشایری و مرزی در نظر گرفته شده است که تلاش داریم  صددرصد آن را جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه اجرای موفقیت‌آمیز طرح اشتغال فراگیر روستایی، مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود در روستاها را رقم خواهد زد، گفت: بسیاری از روستاهای استان اردبیل به دلیل مهاجرت جوانان، خالی از سکنه یا دارای افراد کهنسال هستند که اجرای این طرح می‌تواند به توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم این استان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکل ضامن که اکثر مددجویان تحت حمایت در دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی با آن مواجه هستند، مرکز نیکوکاری «توانمندسازی» در استان اردبیل ایجاد شود، بیان کرد: راه‌اندازی مرکز نیکوکاری توانمندسازی، می‌تواند بخش مهمی از نیازهای مددجویان مستعد اشتغال را نیز برای ایجاد فرصت شغلی و دستیابی به استقلال اقتصادی یاری کند.

 

انتهای پیام/31

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: سال گذشته در اردبیل برای ۱۴ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج وام پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسیر عبداللهی صبح امروز در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای 14 هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 644 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای 11 هزار و 300 متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره 13 قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول 40 میلیون تومان، دوم 80 میلیون تومان، سوم 120 میلیون تومان، چهارم 150 میلیون تومان و پنجم 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد