Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-09@02:07:22 GMT

واکنش قاسمی به بیانیه همایش آزادی مذهبی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۶۶۶۸

واکنش قاسمی به بیانیه همایش آزادی مذهبی در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن بیانیه وزرای خارجه شرکت کننده در همایش آزادی مذهبی در آمریکا در قبال ایران را دخالت در امور داخلی کشورمان و بر پایه بنیان‌ها و داده‌های ناصحیح، مغرضانه و غیر واقعی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این چندکشور به خلاف و گزاف خود را نماینده جامعه بین‌المللی خوانده‌اند، افزود: آمریکا و دیگر نقض کنندگان و نادیده انگاران طبیعی‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق اولیه انسانی در جایگاهی نیستند که بخواهند درباره  دیگر کشورها و با فرهنگ‌ها و تنوع‌های گوناگون قضاوت های جهت دار و یکسویه داشته باشند. 

قاسمی ضمن یادآوری اصول قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون حقوق اقلیت های مذهبی گفت: تاریخ ایران سراسر شاهد و نمایانگر حضور و همزیستی ادیان مختلف  به طور مسالمت آمیز و در کنار هم بوده و اکنون نیز تمامی ادیان الهی در ایران از ضمن برخورداری از تمامی حقوق شهروندی در مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهای انتخابی حضور فعال دارند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ضمن محکومیت تحلیل و  تفسیرهای تخیلی، خودساخته و بی‌ بنیان مایک پنس در خصوص مذاهب و عقاید مذهبی در این همایش گفت: مردم ایران در بلندا و ژرفای تاریخ خود با هر قوم و مذهبی در فضایی کاملا مسالمت آمیز و صمیمانه زیست کرده و پیروان همه ادیان الهی امور مذهبی و عبادی خود را  همواره در مراکز متعدد مذهبی در پهنای ایران  زمین به جا آورده و قانون نیز از این آزادی‌ها حراست می‌کند. شوربختانه دیگر آزاری و دیگر ستیزی های مذهبی و قومی از آن سوی جهان و مغرب زمین به این منطقه سرایت و  در مقاطعی فاجعه‌ها آفرید.

واشنگتن میزبان اولین همایش آزادی مذهبی در سطح وزرای خارجه بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی آمریکا ادیان الهی وزارت امور خارجه همایش آزادی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست

 سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تهدیدهای لندن مبنی بر اینکه کی‌یف ممکن است با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حملاتی ترتیب بدهد، گفت: در صورت تحقق این امر مسکو حق دارد به تاسیسات انگلیس در اوکراین و خارج از آن کشور حمله کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا اظهار داشت: «در صورت عملی کردن چنین سناریویی، روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به آن پاسخ دهد و تاسیسات انگلیسی مستقر در اوکراین و خارج از مرزهای این کشور شامل تاسیسات نظامی، تسلیحات و غیره را هدف قرار دهد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهارات دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه لندن استفاده از سلاح‌های بریتانیایی برای حمله به خاک روسیه را برای رژیم کی‌یف مشروع می‌داند، «چیزی کاملاً احمقانه» توصیف کرد.

وی در گفت‌وگو با «تاس» تصریح کرد: به یاد دارید که جنجال چگونه شکل گرفت. این بیانیه برای اولین بار در محتوای خبری یک خبرگزاری انگلیس منتشر و پس از گذشت ۲ ساعت از آنجا حذف شد.

زاخارووا افزود: ما بی‌درنگ واکنش نشان دادیم. واکنشی مناسب از طریق کانال‌های دیپلماتیک به جهانیان ارائه و سفیر [لندن] احضار شد. در واقع، روسیه فقط او را برای توبیخ احضار نکرد، بلکه به وضوح به سفیر انگلیس در مورد اظهارات مورد بحث پاسخ داده شد.

به گزارش ایرنا، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در جریان سفر اخیر خود به کی‌یف از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح‌های دوربرد به اوکراین خبر داد و سخنانی مبنی بر اینکه کی‌یف حق استفاده از این سلاح‌ها در حمله به روسیه را دارد،‌ مطرح کرد.

از سوی دیگر، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه نیز روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت جاری در مصاحبه‌ای با تکرار اظهارات سابق خود در حمایت از کی‌یف، تصریح کرد که اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند.

اظهارات اخیر مقام‌های لندن و پاریس درباره دور تازه حمایت تسلیحاتی و نظامی از کی‌یف، واکنش مسکو را در پی داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفیران انگلیس و فرانسه به این وزارتخانه احضار شدند.

در جریان این احضار به سفیر انگلیس گفته شد که سخنان کامرون حاکی از تشدید شدید تنش و تایید مشارکت فزاینده لندن در عملیات نظامی در کی‌یف است.

نایجل کیسی سفیر انگلیس در روسیه روز دوشنبه پس از احضار به وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که لندن کمک به اوکراین را ادامه خواهد داد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا : حمله به رفح را تایید نکرده‌ایم
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • بیانیه شدیداللحن قطر در واکنش به حمله اسرائیل به رفح
  • درخواست قانونگذاران آمریکا برای پاسخگویی درباره رابرت مالی
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد