Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@23:00:08 GMT

راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۶۹۴۴

راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران

آئین اختتامیه مسابقه معماری با عنوان راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم اختتامیه مسابقه معماری زیستا که باعنوان راهکارهای معمارانه که برای عبور از بحران زلزله برگزار شده بود، با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و تعدادی از معماران کشور به کار خود پایان داد.

بنابراین گزارش، طرح‌های معماران جوان در اختیار سازمان مدیریت بحران تهران قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تمام ۸۶ طرح ارسالی به دبیرخانه مسابقه در معرض بازدید مردم قرار گرفت و با همکاری دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی مقرر شد، تمامی این طرح‌ها در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار گیرد تا بتوانند از این استعدادهای ناب و نهفته ایرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی غیرقابل پیش‌بینی بهره‌گیر شود.

در این طرح‌های کارآمد معماران راه حل‌هایی برای ایجاد فضای امن در برابر زلزله، کاهش‌ آسیب‌های زلزله، ایجاد شرایط پس از بحران از جمله کاهش آسیب‌های مربوط به از بین رفتن راه‌های ارتباطی و امداد رسانی امکان ریزش ویرانه‌ها، ترکیدگی لوله‌ها و حوادث بعداز زلزله ارائه کردند.

در این مراسم محمود صداقت عضو انجمن تولید کنندگان پروفیل، یوپی‌وی‌سی گفت: وجه امتیاز شرکت‌های تولیدی و صنعتی موفق کشور ایجاد بستر مناسب برای استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کنار تجربه بزرگان آن صنعت است، چرا که به روز بودن تکنولوژی و تجهیزات واحدهای تولیدی همراهی دانش به روز قشر تحصیل‌کرده جوان را طلب می‌کند.

وی خواستار صبوری و مدیریت لازم از سوی مدیران واحدهای صنعتی کشور برای فعلیت رساندن آموزه‌ها و فعالیت‌های قشر جوان تحصیل کرده و دانشگاهی در مسیر تولید و صنعت شد تا ضمن عمق بخشی به ارتباط صنعت و دانشگاه شاهد توسعه اقتصادی روزافزون کشور باشیم.

وی ادامه داد: چنانچه به دنبال کیفیت و افزایش آن هستیم باید بگویم دلیل این موضوع کسب بازار نیست بلکه معتقد هستیم، به موازات کار و فعالیتی که ایجاد کرده‌ایم، باید بتوانیم نگاهی هم به مسئولیت‌های اجتماعی با نگاه انسانی، اجتماعی و عاطفی داشته باشیم.

صداقت با تقاضا از مسئولان سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی جدی طرح‌های معماران جوان کشور تاکید کرد: از مسئولان معماران و داوران مسابقه معماری زیستا نیز درخواست می‌کنیم که موضوع راهکارهای معمارانه برای عبور از بحران زلزله تهران را رها نکنند و طرح‌های فعلی و جدید با کمک دیگر دست‌اندرکاران و کار گروهی در این باره به روز شود، چرا که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام کره شمالی زلزله فارغ التحصیلان مسکن معماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۶۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر

زمین لرزه‌‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه امروز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، شهرستان دماوند در استان تهران را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

عدم قطعيت مكاني: ۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه: استان تهران
فاصله‌ها: 6 كيلومتري دماوند، تهران
14 كيلومتري رودهن، تهران
18 كيلومتري بومهن، تهران

دیگر خبرها

  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • امنیت انرژی ایران در گرو استفاده صحیح مصرف کنندگان گاز