Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهداشت و مدیریت سازمان دامپزشکی کشور گفت: امکان انتقال بیماری تب کریمه کنگو به افراد به دلیل مصرف گوشت قرمز در ایران وجود ندارد زیرا گوشت دام هایی که در قصابی‌ها وجود دارد تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند. ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ اقتصادی کشاورزی نظرات

کریم امیری مدیرکل دفتربهداشت و مدیریت سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه امکان انتقال بیماری تب کریمه کنگو به افراد ناشی از مصرف گوشت در ایران وجود ندارد اظهار کرد: گوشت دامهایی که به قصابی‌ها وارد می‌شوند مهر دامپزشکی دارد و در کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی ذبح  و عرضه شده اند؛ بنابراین مشکلی برای مصرف ندارند و افراد می‌توانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر افراد اقدام به کشتار دام زنده در منزل خود نکنند و به دام نزدیک نشوند امکان انتقال بیماری تب کریمه کنگو  به آنها وجود ندارد.

مدیر کل دفتربهداشت و مدیریت سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تنها چوپانان و افرادی که با دام سروکار دارند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند برای همین منظور به آنها توصیه می‌شود به موقع اقدام به سمپاشی کنند و دام خود را خود کشتار نکنند و در صورتی که نیاز به گوشت دارند با بردن دام خود به کشتارگاه و ذبح بهداشتی آن، بعد از 24 ساعت نگهداری در سردخانه مصرف کنند.

بنابراین گزارش، درصورتیکه گوشت بعد از ذبح به مدت 24 ساعت در فضای سردخانه ای نگهداری شود امکان انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان وجود ندارد.

روز گذشته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم اعلام شد که در سال جاری 56 نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که این امر منجر به فوت 7 نفر از آنها شده است.

انتهای پیام/

R1342/P1010113/S7,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان دامپزشکی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی سازمان دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748248

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال