Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه مازندران دارای بیش از ۵۲ رشته در مقطع کارشناسی در دوره‌های روزانه و شبانه، بیش از ۱۰۵ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۷۲ رشته گرایش در مقطع دکتراست.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ داوطلبان کنکوری که اکنون در فکر انتخاب شهر و رشته برای تحصیل در مقطعی جدیدتر از زندگی خود هستند، نباید و نمی‌توانند خود را از تحصیل در شهر‌های دیگر محروم کنند؛ اما حتما برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی زندگی در شهری جدید، باید دقت بیشتری در انتخاب داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
دانش آموزان دیروز و دانشجویان فردا برای کاهش این آسیب‌ها، نیازمند شناختی ولو اجمالی از دانشگاه‌های شهر‌های مختلف کشورمان هستند.  

خبرگزاری دانشجو در سلسله گزارش‌های کدام شهر، کدام دانشگاه بدنبال معرفی دانشگاه‌های مهم و برجسته کشورمان است.      معرفی دانشگاه مازندران
دانشگاه مازندران بزرگترین مرکز آموزش عالی استان مازندران به شمار می‌رود و دارای سابقه‌ای بالغ بر ۴۷ سال است. در سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز، دانشگاه مازندران به صورت رسمی تاسیس و در طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در هر دو عرصه کمی و کیفی داشته است.   دانشگاه مازندران با حدود ۱۴۰۰۰ دانشجو، ۴۰۰ عضو هیات علمی، ۵۰۰ کارمند  ۸۸ دانشیار، ۲۰۰ استادیار و ۲۴ مربی و تعدادی از مدرسین حق التدریس بر عهده دارند.
      دانشگاه مازندران سالانه بیش از ۳۰۰۰ هزار دانشجو می‌پذیرد. ۷۶۲۹ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند که ۵۱۸۳ نفر آن‌ها خانم و ۲۴۴۶ نفر آنان آقا هستند.   تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه مازندران بیش از ۵۲ رشته در مقطع کارشناسی در دوره‌های روزانه و شبانه، بیش از ۱۰۵ رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از ۷۲ رشته گرایش در مقطع دکتراست.  
دانشگاه مازندران ۲ هزار ۳۴۱ نفر ظرفیت در خوابگاه‌های دولتی دارد دانشگاه مازندران ۲ هزار ۳۴۱ نفر ظرفیت در خوابگاه‌های دولتی دارد از این تعداد هزار و ۳۵۲ نفر در خوابگاه حضرت زینب (س) و ۷۲۷ دانشجو هم خوابگاه امام حسین (ع) و ۳۵۲ دانشجو هم در خوابگاه شهید نواب صفوی سکونت دارند.

خوابگاه حضرت زینب (س) مختص خواهران است و دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در آن سکونت دارند، خوابگاه امام حسین (ع) هم مختص دانشجویان برادر کارشناسی ارشد است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برادر نیز در خوابگاه شهید نواب سکونت دارند.

حدود ۲۱ خوابگاه خودگردان با ظرفیت‌های تقریبا ۲۰ تا ۳۰۰ نفر داریم و مجموع ظرفیت خوابگاه‌های خودگردان ۱۰۰۰ نفر است.


سرای دانشجویی شهید نواب صفوی با قدمت بیش از ۵۰ سال، با عناوینی مختلف مورد بهره برداری قرار گرفته است. این مجتمع با داشتن حدود ۱۰۰۰ متر نوار ساحلی دریای خزر، یکی از بکرترین سواحل استان محسوب می‌شود که ساختمان‌های این مجتمع به دلایلی همچون قدمت بالا و شرایط آب و هوایی محیط، در طول این سال‌ها دچار فرسودگی و استهلاک شده، به نحوی که در سالیان اخیر، دانشجویان هم راغب به سکونت در این محیط نبودند.     ۱۵۳۴۴۴ جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه مازندران
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد  دانشگاه مازندران  در سال ۱۳۶۱ با مجموعه‌ای بیش از  ۳۰۰۰ عنوان کتاب فاسی و لاتین در فضایی  به وسعت  ۳۰۰ مترمربع و با تعداد ۵ نفر کارمند آغاز بکار نکرد.

در حال  حاضر با  حدود  ۱۵۳۴۴۴ جلد کتاب فارسی، عربی، لاتین و روسی و با حضور ۱۹  کارشناس ارشد، کارشناس، فوق دیپلم در فضایی به مساحت حدود ۸۵۰۰ متر مربع، یکی از بزرگترین کتابخانه‌های ایران و بزرگترین کتابخانه دراستان مازندران می‌باشد، که در سطح دانشگاه و استان خدمات مفید و گسترده‌ای می‌کند.  
این کتابخانه در حال حاضر با ۷۹۹۰۸ عنوان کتاب و ۱۵۳۴۴۴ نسخه که حدود ۶۰ درصد آن فارسی و ۴۰ درصد دیگر لاتین هستند به زبان‌های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی، آلمانی و فرانسه همراه با ۴۰۰۰ عنوان پایان نامه‌های دوره کارشناسی ارشدو دکترا به ارایه خدمات مشغول است. روش طبقه بندی این کتابخانه «موضوعی» است که با استفاده از روش «کنگره» اداره می‌شود.

۳۷۰ عنوان نشریه ادواری در این کتابخانه موجود است. مجموعه جزوات و انتشارات دولتی با حدود ۴۳۰۰ عنوان در زمینه‌های مختلف از غنی‌ترین منابع کتابخانه‌ها در سطح استان و کشور میباشد. شماره‌های قدیمی مجلات به صورت تجلید و صحافی در بخش خود نگهداری میشوند و در دسترس محققان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.  
همچنین مجموعه منابع مرجع شامل دائره المعارف ها، واژه نامه ها، گزارش‌ها اعم از کتاب، مواد دیداری و شنیداری حدود ۴۰۰ عنوان را در بر می گیرد. بخش امانت و مراجعات کتابخانه روزانه حداقل ۷۵۰ عنوان کتاب به صورت امانت به متقاضیان ارایه می کند.   این کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه جزء «طرح غدیر» و امانت بین کتابخانه‌ها در سطح کشور میباشد. همچنین ارتباط با شبکه‌های اطلاع رسانی در سطح داخل و خارج از کشور، تکمیل نرم افزار‌ها و تهیه و نصب ترمینال‌های مناسب برای دانشجویان و محققان در این مرکز امکان پذیر می‌باشد.     آزمایشگاه دانشگاه مازندران
در استان مازندران ۷۱ مرکز آموزشی و پژوهشی شامل ۸ دانشگاه دولتی، ۲ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، ۵ پژوهشکده و مرکز تحقیقات، ۳ شعبه از دانشگاه‌های دیگر کشور، ۲۲ دانشگاه و موسسه غیر انتفاعی، ۱۴ واحد دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۷ واحد دانشگاه پیام نور فعال می‌باشند.

استان مازندران دارای ۶۰ درصد دانشجویان در بین استان‌های شمالی کشور است و از طرفی تعداد زیادی مراکز و شهرک‌های صنعتی در استان وجود دارد که نیازمند دریافت خدمات در زمینه‌های مختلفی همچون اندازه گیری درصد ترکیبات، مستلزم وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته کالیبره شده با دقت، صحت و قابلیت اعتماد بالا در کنار کارشناسان مجرب و آموزش دیده و مجموعه نظارتی همچون اساتید برجسته دانشگاه می‌باشد.

آزمایشگاه دانشگاه مازندران  به صورت چهار ضلع و در دو طبقه ساخته می‌شود که در فاز اول، یک ضلع آن در حال ساخت است و و دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد درصد می‌باشد.   این آزمایشگاه صرفا برای انجام آنالیز بر روی نمونه‌ها و خدمات دهی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و محققان طراحی شده است و دارای بخش دریافت نمونه ها، پاسخ دهی، آزمایشگاه نمونه سازی، آزمایشگاه‌های تخصصی تجهیزات و حوزه ریاست می‌باشد.

 تجهیزاتی که برای مجهز کردن آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مازندران مد نظر قرار دارد، در حوزه‌های زیر طبقه بندی می‌شود و در طی فاز بندی‌های مختلف اجرایی خواهد شد که شامل: تصویر برداری و میکروسکوپی، جداسازی و کروماتوگرافی، طیف سنجی، بیوشیمی، محیط زیست، مهندسی شیمی، تربیت بدنی، مهندسی مکانیک و عمران می‌باشد.  
فضای آموزشی دانشگاه مازندران
فضای آموزشی دانشگاه مازندران در سالهای قبل برای هر دانشجو ۲/۸ متر است. سرانه فضا‌های ورزشی ۶/۰ است. سرانه کتابخانه مرکزی، برای دانشگاه مازندران ۱/۱ متر بود و در بخش خوابگاه ۶/۲ متر است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه مازندران تحصیلات تکمیلی کتابخانه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلده نور میزبان بزرگترین رزمایش جهاد دامپزشکی در مازندران
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • عکس| تغییر چهره باورنکردنی حسام نواب صفوی
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • حمایت دانشگاهیان مازندران از خیزش جهانی دانشجویی
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ۳۰۰۰خوابگاه متاهلی در کشور در حال ساخت است