Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاچاقچیانی که بیکاری را یکی از علل روی آوردن به شکار و قاچاق غیرقانونی و راهی برای امرار معاش می دانند سبب انقراض و از بین رفتن گونه های نادر پرندگان بومی و حتی مهاجر می شوند.

سردار عبدالله نظرپور، فرمانده مرزبانی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: شکارچیان غیرمجاز گونه های پرندگان نادری مانند؛ بلبل، فنچ تزئینی، مینو، طوطی و کبوتر را شکار می کنند که در بین آن ها بلبل خرما و به اصطلاح پرندگان نخیلات بیش ترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قاچاقچیان، پرندگان را به تعداد زیاد و به صورت گروهی از طریق دریا و مرزهای آبی به کشورهای حوضه خلیج فارس می فرستند و در آنجا به فروش می رسانند.

سید عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی حفاظت محیط زیست خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این خصوص اظهار کرد: قاچاق پرنده 2 جنبه دارد؛ اول اینکه پرندگان برای استفاده از ژنتیک خالصشان برای تولید پرندگان بیش تر شکار می شوند، که خوزستان به دلیل داشتن این نوع پرندگان یکی از قطب های مورد علاقه و ارزشمند برای ثروتمندان کشورهای حوضه خلیج فارس است، و علت دوم اینکه از قاچاق پرندگان آبزی به منظور تامین خوراک پرندگان شکاری خود استفاده می شود و این پرندگان جزء پرندگانی هستند که ارزش مادی زیادی ندارند، ولی عمدتا سودآور هستند، مثل پرنده ای به نام هوبره که از ارزش غذایی آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق پرنده زمان معینی ندارد و معمولا هنگامی که به صورت تخم و یا جوجه هستند قاچاق می شوند اذعان داشت: این فرآیند از اواخر شهریور تا بهمن ماه صورت می گیرد.

مولا در پایان تصریح کرد: در نتیجه کنش های انسان (شکار و قاچاق) از سده 17میلادی به بعد 120 تا 130 گونه از پرندگان منقرض شده اند.

قاچاقچیان به منظور کسب سود با شکار و قاچاق پرندگان سبب می شوند گونه های جانداران مختلف از جمله پرندگان در خطر انقراض قرار گیرند و در نتیجه به طبیعت لطمه بزنند.

برای کسب سود بیش تر به طبیعت و پرندگان لطمه نزنیم و خود را از شنیدن صدای زیبا و روح نواز این موجودات محروم نکنیم.

انتهای پیام/ل

کسب سود با قاچاق موجودات زنده

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قاچاق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)

 

 

 

منبع : راهنماتو

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم) مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم) شکار ماهرانه ماهی توسط عقاب تیزچنگال (فیلم)

دیگر خبرها

  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • ویدیو/ شکار دوباره پهپاد MQ۹؛ وحشت آمریکا از آسمان یمن
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • لحظه شکار پهپاد اوکراینی توسط توسط پهپاد روسی | ویدئو
  • حقه عجیب این ماهی برای شکار کردن را ببینید (فیلم)
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت