Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، آهن، منگنز، کلسیم، منیزیم، مس، پروتئین، کربوهیدرات، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، هورمون سروتونین و دوپامین، منتول، تیمول، فلاونوئید‌ها و کارواکرول (ضدباکتری) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک

برای بررسی خواص شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص شربت هفت عرق آنتی بیوتیک اظهار کرد: این شربت نقش موثری در از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها، انواع عفونت‌های معده مانند هلیکوباکترپیلوری، ریه، مجاری ادراری، رحم و سینوس‌ها دارد.

وی درباره خواص دیگر شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک بیان کرد: این شربت نفخ معده، روده و بوی بد دهان را از بین می‌برد؛ شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک برای مبتلایان به گلودرد، سرفه و آبریزش بینی مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت هفت عرق آنتی بیوتیک تأثیر چشمگیری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد؛ این شربت برای مبتلایان به مسمومیت غذایی مفید است.

عظمایی تأکید کرد: هورمون سروتونین و دوپامین موجود در شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک به رفع افسردگی و ایجاد نشاط و انگیزه در افراد کمک شایانی می‌کند؛ این شربت درد‌های ناشی از آرتریت روماتوئید را هم برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک همراه با عسل و بدون سرکه درد‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد؛ این شربت خاصیت آنتی‌اکسیدانی هم دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان ریه، سینه، رحم و تخمدان محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک ضد التهاب است؛ اگزما را از بین می‌برد و نقش موثری در تقویت پوست و مو و سیستم قلبی و عروقی، استحکام استخوان‌ها و پاکسازی رحم از کیست دارد.

 موارد منع مصرف شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک

عظمایی درباره موارد منع مصرف شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک یادآور شد: زنان باردار باید از مصرف این شربت خودداری کنند.

مواد لازم برای تهیه هفت لیتر شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک

عرق آویشن                                    یک و نیم لیتر

عرق پونه                                        یک لیتر

عرق بابونه                                     یک لیتر

عرق نعناع                                     نیم لیتر

عرق خارخاسک                            نیم لیتر

عرق زنیان                                     یک لیتر

عرق گل ختمی                             یک لیتر

سرکه سیب محلی                        نیم لیتر

عسل                                              یک کیلوگرم

 طرز تهیه شربت هفت عرق آنتی‌بیوتیک

- همه عرقیجات را با هم مخلوط کنید؛ هنگام مصرف این شربت به ازای یک لیوان یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه و میل کنید.

- این شربت باید روزانه سه لیوان نیم ساعت قبل از غذا یا ۲ ساعت پس از غذا مصرف شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرطان سیستم ایمنی بدن طب سنتی مو ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان گیاهی ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.

باعث بر طرف کردن ضایعات Psoriform و نیز هپیراکراتوز بافتی و نهایتاً چربی سرمی شود. کاتچین موجود در آن خاصیت مهارکنندگی ۵ آلفا ردوکتاز را دارد که DHT را مسدود می‌سازد. DHT یکی از علل کلیدی ریزش مو محسوب می‌شود. این ماده می‌تواند رشد مو‌های جدید را ترویج کند و از بروز مشکلات رایجی همچون شوره و پوست سر خشک پیشگیری نماید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد این ترکیب دارای خواص بسیار با ارزش برای درمان ریزش مو است

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • این غذاها را با هم نخورید!
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها