Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:32:44 GMT

رهاسازی آب تنها راه مهار آتش هور؛ اما آبی وجود ندارد!

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۹۱۴۱

رهاسازی آب تنها راه مهار آتش هور؛ اما آبی وجود ندارد!

اما دو روز پس از آن، انتشار دود غلیظ و بوی نامطبوع در آسمان اهواز، احتمال آتش سوزی مجدد در این تالاب را تقویت کرد تا اینکه روز گذشته، این خبر تایید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، پنج روز پیش مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان خبر از مهار آتش سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما دو روز پس از آن، انتشار دود غلیظ و بوی نامطبوع در آسمان اهواز، احتمال آتش سوزی مجدد در این تالاب را تقویت کرد تا اینکه روز گذشته، این خبر تایید شد.   مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در این باره گفت: طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای که ظهر امروز دریافت شده، دو نقطه در بخش عراقی تالاب هورالعظیم در عمق حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری خاک عراق و نقطه دیگر در فاصله حدود ۵ تا ۱۰ کیلومتری از مرز در خاک عراق دچار آتش‌سوزی شده است.   لاهیجان زاده افزود: با توجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی خوزستان در خصوص وزش باد طی هفته جاری، احتمال تشدید حریق در تالاب هورالعظیم وجود دارد.     این آتش سوزی که حدود 24 روز از شعله ور شدن آن می گذرد تاکنون هزاران هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم را به خاکستر تبدیل کرده است.   مسئولان ایرانی در روزهای نخست این آتش سوزی با ارسال دو فروند بالگرد و یک هواپیمای بزرگ آبپاش به محل حادثه، سعی در مهار آتش سوزی دارند اما تاکنون موفق نشده اند.     درخواست کمک بین المللی عراق   وزارت منابع آب عراق روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای از سازمان های بین المللی ذیربط خواست برای خاموش کردن آتش هور و نجات جان ساکنان آن به بغداد کمک کنند.     رهاسازی آب بهترین راه خاموشی آتش هورالعظیم است   احمدرضا لاهیجان زاده روز گذشته در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت: آب باید به کیلومتر چهار، 10 و 15 تالاب هور العظیم در عراق برسد، سطح آب در تالاب از دریچه ها پایین تر است و نمی‌تواند وسعت تالاب در بخش عراقی را که دچار آتش سوزی شده است را پوشش دهد.   مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در نشستی که با سازمان آب و برق استان داشتیم اعلام شد با توجه به اینکه کشت تابستانه را در پیش رو داریم و آب موجود برای کشاورزان برنامه ریزی شده لذا در حال حاضر آبی برای رها سازی نیست.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه

 وحید خرمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: آب سد سفیدرود امسال، زودتر از سال قبل و در صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ دستگاه از ماشین آلات سنگین آب گیلان در سراسر استان در حال خدمت رسانی هستند، افزود: امروز ذخیره سد سفیدرود ۶۸۰ میلیون متر مکعب است که به نسبت سال قبل ۲۰ میلیون متر مکعب کاهش و نسبت به نرمال کاهش بسیار بیشتری را نشان می‌دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، به دلیل کمبود آب و به جهت مدیریت مصرف و کاهش احتمال روبرو شدن با تنش‌های آبی مشکل آفرین از نیمه‌های خرداد به بعد، امکان رهاسازی پیش از این موعد و غیر منطبق بر تقویم زراعی اعلامی جهاد کشاورزی وجود ندارد.

از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد شالیزار‌های استان آبخور سد سفیدرود هستند.

آب زراعی بقیه شالیزار‌های گیلان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان