Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد داوطلب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته در خراسان شمالی 12 هزار و 77 فقره تلقیح مصنوعی گاو در دامداری های صنعتی و روستایی این استان ثبت شد.
وی گفت: تلقیح مصنوعی جزو عملیاتی است که در بحث اصلاح نژاد دام بیشترین تاثیر را خواهد داشت و اسپرم هایی که در تلقیح مصنوعی دام استفاده می شود معمولا از گاوهای نر پروف شده هستند که قابلیت تولید شیر، افزایش وزن و رشد را به نسل بعدی منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


داوطلب با اشاره به اینکه اسپرم هایی که استفاده شده عمدتا از نژاد هلشتاین و سمینتال هستند افزود: نژاد سمینتال در گاوداری های روستایی و با هدف تولید گاوهای دو منظوره با قابلیت تولید شیر و گوشت بالاتر استفاده می شود.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بهره وری ژنیتیکی، کنترل بیماری ها، صرفه جویی در هزینه ها، ایمنی، قابلیت انعطاف در انتخاب اسپرم، حمل و نقل آسان و مدیریت باروری از مزایای تلقیح مصنوعی عنوان کرد.
داوطلب افزود: هم اکنون در خراسان شمالی 23 مامور تلقیح مصنوعی گاو از سازمان جهاد کشاورزی مجوز فعالیت دارند.
به گفته وی ظرفیت تولید شیر در خراسان شمالی سالانه 150 هزار تن است که روزانه 250 یا 300 تن شیر در این استان جمع آوری می شود.
خراسان شمالی 23 واحد پروورش گوسفند داشتی با ظرفیت 18 هزار راس، 110 واحد پرورش گاو شیری صنعتی با 5 هزار و 247 راس، 94 واحد پرورش پروار بندی گوساله صنعتی با ظرفیت 6 هزار و 30 راس و 118 واحد بره پرواری با ظرفیت 38 هزار و 90 راس دارد.
همچنین این استان 530 واحد پرورش گاو شیری روستایی با طرفیت 6 هزار و 300 راس، 126 واحد پرواربندی گوساله روستایی با ظرفیت چهار هزار راس و 500 واحد پرواربندی بره روستایی با ظرفیت 38 هزار راس دارد.
این استان 78 هزار و 500 راس دام سنگین گاو و گوساله و دو میلیون و 55 هزار راس دام سبک بز، بزغاله، بره و گوسفند دارد.
7186/3007/ 6042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت بهره وری حمل و نقل خراسان شمالی صرفه جویی گوشت رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ ابوالقاسم اکبری با بیان اینکه ۱۰۰ مراقب سلامت در مدارس استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: سلامت و تندرستی دانش آموزان در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت و در این باره برنامه‌های متعدد پیش بینی شده است.
وی درباره طرح‌های عمرانی در زمینه سلامت دانش آموزان گفت: ۲۱ اتاق بهداشت با اعتبار ۲۱۰ میلیون تومان در دولت سیزدهم در مدارس استان اجرا و تجهیز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ارائه خدمات اولیه امداد، انجام پایش‌های سلامت و بهداشت و آزمایش‌های غربالگری را از قابلیت‌های اتاق بهداشت مدارس عنوان کرد گفت: اکنون ۳۸ اتاق بهداشت در مدارس خراسان شمالی دایر و در دست بهره برداری است.
اکبری در ادامه با تاکید بر ارتقای زیرساخت‌های ورزش در مدارس استان گفت: نصب کفپوش فضای ورزشی روباز در سه مدرسه دخترانه شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در حال انجام است.
وی با بیان اینکه برای ساخت هر فضای ورزشی روباز، ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است افزود: ساخت ۱۵ فضای ورزشی روباز دیگر در مدارس دخترانه استان در دست پیگیری است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار سلامت خانواده، مردمی سازی سلامت هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • کم‌کاری بانک‌های خراسان شمالی در پرداخت تسهیلات مسکن
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • اعزام ۸۵ زائر خراسان شمالی به حج عمره