Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:55:33 GMT

ورود شهید حججی به کتب درسی پایه دوازدهم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۲۹۸۶۳

ورود شهید حججی به کتب درسی پایه دوازدهم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه کتب درسی تماما با اهداف سند تحول منطبق نشده است، اظهار کرد: برای انطباق باید یک دوره ای طی شود، هنوز چارجوب راهنمای حوزه یادگیری تکمیل نشده و معلمان مدارس آشنایی کافی از اهداف برنامه درسی ندارند و همه امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال مفاهیم فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حیدر تورانی در مراسمی که به منظور تشریح جزئیات سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی و یادواره شهید حججی برگزار شد، اظهار کرد: امسال به روال سال های گذشته از مولفان کتب درسی تقدیر می‌شود اما با نگاه جدید. نگاه اول این است که طوری نباشد آنها که کتاب نوشته اند خودشان دور همدیگر بنشینند و از یکدیگر تقدیر کنند و خوب بود اجازه دهیم ذینفعان که در برنامه های درسی ما حضور دارند و نقش ایفا می‌کنند وارد میدان شوند و از مولفان تقدیر کنند.

وی افزود: نکته دوم آنکه فقط مولف نیست که در تدوین کتب درسی نقش دارد و افرادی پشت صحنه هستند که باید دیده شوند. باید از تولید کنندگان کتاب تقدیر شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه این جشنواره مزین به نام شهید حججی می‌شود گفت: فرزندان ما هشت سال مظلومانه جنگیدند و این روند ادامه پیدا کرده و به مدافعان حرم رسیده است. آیا نباید در راه معرفی و زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس قدم برداریم؟

تورانی افزود: باید این مفاهیم به طرق مختلف از جمله کتب درسی به نسل آینده معرفی شود. نمیخواهیم رنگ و بوی سیاسی به این یادواره بدهیم. شهید حججی یک نماد است و در واقع از همه کسانی که در راه دفاع از میهن به شهادت رسیدند تقدیر می کنیم. شهید حججی وارد کتب درسی پایه دوازدهم شده و در روز جشنواره از آن رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: تدوین کتب درسی جدید امسال به اتمام می‌رسد، ولی برنامه های ما تمام نمی‌شود و اهداف راهنمای حوزه های یادگیری را در دست تدوین داریم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه کتب درسی تماما با اهداف سند تحول منطبق نشده اظهار کرد: برای انطباق باید یک دوره ای طی شود، هنوز چارجوب راهنمای حوزه یادگیری تکمیل نشده و معلمان مدارس آشنایی کافی از اهداف برنامه درسی ندارند و همه امکانات و تجهیزات لازم برای انتقال مفاهیم فراهم نیست.

تورانی ادامه داد: باید کمک کنیم معلمان آموزش کافی ببینند. ریشه کتب درسی باید به جان معلمان و والدین بنشیند تا بخوبی منتقل شود. متاسفانه هنوز والدین نمره طلب میکنند نه آموزش مفاهیمی چون عشق، محبت، تربیت و...

به گزارش ایسنا، ابراهیم محمدی، دبیر این جشنواره نیز اظهار کرد: دوازدهمین رونمایی از کتب نوپدید درسی بزودی انجام و پرونده تدوین کتب دوازده پایه در دور جدید بسته می‌شود.

وی افزود: امسال در این همایش یادواره شهید حججی نیز برگزار می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی با بیان اینکه اگر به مولفان کتب درسی توجه و از تلاش آنها در حوزه تعلیم و تربیت قدردانی شود به غنای تعلیم و تربیت اسلامی می انجامد.

محمدی افزود: این همایش نیمه دوم مهر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و امیدواریم جریان ساز باشد. در این همایش از مولفان کتب درسی تقدیر می‌شود. بخش ویژه همایش نیز یادواره شهید حججی است و محتوای تک نگاشت درباره شهید حججی در کتب درسی هم معرفی می‌شود.

دبیر سیزدهمین جشنواره تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی با اشاره به اینکه چقدر شایسته است مولفان کتب درسی را دستگاه‌های بیرونی تقدیر کنند تا ما که متولی هستیم گفت به عنوان مثال خوب و شایسته است از مولفان حوزه بهداشت و سلامت وزارت بهداشت و یا از مولفان حوزه حقوق شهروندی نهاد مربوط در دولت تقدیر کند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آموزش و پرورش شهید محسن حججی كتب درسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های مختلف تحصیلی
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • آمادگی مازندران برای برگزاری امتحانات نهایی