Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک واحدی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به اینکه استفاده از تکنولوژی های روز دنیا از برنامه ها و اهداف دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان است، گفت: در دنیا چاپ تصاویر رادیولوژی و عکس های پزشکی منسوخ شده است و اکثر کشورها از سیستم پکس (سیستم الکترونیکی بایگانی و تبادل تصاویر پزشکی) استفاده می کنند.

وی با اشاره به برنامه های استان برای بهره مندی از این ظرفیت، عنوان کرد: در حال حاضر بیمارستان کوثر سنندج ازتکنولوژی مذکور بهره مند است و تا پایان سال جاری هم تمامی بیمارستان های استان به این سیستم مجهز می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با راه اندازی این سیستم پزشکان معالج در کوتاه ترین زمان ممکن به نتیجه تصویربرداری انجام شده دسترسی پیدا می کنند و این اقدام منفعت هایی برای اقتصاد درمان در اسستان کردستان به دنبال دارد.

تعداد تخت های ویژه درکردستان به ۲۶۷ تخت افزایش می یابد

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه وجود تخت های ویژه یکی از مولفه ها و آیتم های تعیین میزان توسعه یافتگی بهداشت و درمان در مناطق است، گفت: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت کردستان دارای ۱۴۴ تخت ویژه بود.

واحدی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای توسعه این بخش، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۹ تخت ویژه در استان وجود دارد که تا دو هفته آینده ۱۴ تخت و تا اواخر تابستان هم ۱۴ تخت ویژه دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

وی به بحق کمبود دستگاه های دیالیز در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: قرار است ۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه دیالیز جدید وارد ناوگان خدمات دیالیز کشور شود که تلاش می کنیم تا بخشی از این ظرفیت جدید را در استان کردستان به کارگیری کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: براساس طراحی برنامه های گسترش  وزارت بهداشت که با توجه به خصوصیات جمعیتی  آن روز برنامه ریزی کرده بودند قرار بود بعد از آغاز بکار بیمارستان جدید، بیمارستان فعلی سقز تعطیل شود که انتظار داریم هر چه سریعتر بیمارستان جدید سقز راه اندازی شود و مشکل مردم در این شهرستان نیز در خصوص بهره مندی از یک مرکز درمانی خوب رفع شود.

واحدی با اشاره به نیاز شهرستان سقز به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر، اضافه کرد: در این مدت تغییر شاخص های جمعیتی سقز باعث شده که به دو بیمارستان نیاز داشته باشد لذا  بیمارستان جدید که آغاز بکار کند از بیمارستان قدیمی هم همچنان استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به روند طولانی احداث بیمارستان جدید در شهرستان سقز، بیان کرد: در ابتدا قرار بود بیمارستان جدید سقز  با ظرفیت ۱۶۸ تخت احداث شود که بر اساس ساختار جدید آن را به ۲۳۷ تخت افزایش دادیم.

وی در ارتباط با مشکل نوبت دهی اینترنتی واحد درمانی استان هم گفت: قوی ترین ابزار اینترنتی که دراین رابطه وجود دارد مورد استفاده قرار داده ایم و گلایه های مردم در خصوص مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، قابل پذیرش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هر برنامه نویسی که بتواند مشکلی که در این خصوص وجود دارد را حل کند حاضر هستیم به هر میزانی که لازم باشد هزینه کنیم  و در این راستا زمینه برای خدمت رسانی بهتر به مردم نیز فراهم می شود.

واحدی در خصوص نظارت بر روند تکریم ارباب رجوع در مراکز بهداشتی و درمانی استان کردستان، یادآور شد: در این راستا نیز سعی دانشگاه علوم پزشکی بر این است تا با برگزاری دوره های آموزشی افراد را به سمت و سوی رفتار بهتر با مردم سوق دهد.

وی گفت: برخورد خود مردم به عنوان ارباب رجوع نیز در این زمینه بسیار مهم است و انتظار داریم که با تعامل هر چه بهتر زمینه برای عملیاتی و اجرایی شدن این مهم به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

کد خبر 4355379

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز دهه کرامت خطبه های نماز جمعه بیرجند زلزله مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۲۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه با اتنتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انتشار خبر فوت این پزشک در جاسک موجب ایجاد شایعه‌ها و نگرانی‌هایی بین رسانه‌های رسمی و غیررسمی، مردم و جامعه پزشکی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این اطلاعیه ضمن تسلیت به خانواده این پزشک و جامعه پزشکی توضیح داد: مرحومه دکتر زهرا ملکی قربانی پزشک طرحی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ به دلیل مشکلات رفت و آمد و به درخواست خود، از بیمارستان جاسک به بیمارستان پارسیان منتقل و در آن‌جا مشغول به کار شد.

آخرین شیفت وی در بیمارستان پارسیان، ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ بود و بعد از آن به تهران و نزد خانواده خود سفر کرده و فوت در تهران اتفاق افتاده است.

این اطلاعیه‌ی افزاید: هیچ گزارشی از درگیری و ضرب و جرح توسط بیمار یا همراهان بیمار در هیچ یک از دو محل خدمت ایشان (جاسک و پارسیان) وجود ندارد. همچنین از زمان آغاز بکار این پزشک در استان هیچ مشکل کاری یا نارضایتی و شکایت یا درخواستی برای رفع مشکل از طرف نامبرده به دانشگاه منتقل نشده است و به همین دلیل فوت وی نمی‌تواند هیچ گونه ارتباطی با محل خدمت وی داشته باشد.

دانشگاه علوم پزشکی از رسانه‌ها و سایر افراد خواست اخبار را از منابع موثق و معتبر دریافت و از انتشار اخبار کذب و شایعات خودداری کنند.

طی روز‌های گذشته خبر فوت این پزشک طرحی جوان تحت عنوان مرگ خودخواسته در جاسک منتشر شده بود.

دیگر خبرها

  • (ویدیو) معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان
  • تصاویر معاینه پزشکی یسنا در بیمارستان + فیلم
  • مرگ به دلیل شستن دست با تینر
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند