Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، هیأت بازرسان سازمان انرژی اتمی که برای بازرسی زیرساخت های هسته ای عربستان به این کشور سفر کرده بودند مأموریت خود را به پایان رساندند.

خبرگزاری عربستان گزارش داده است که این هیأت به ریاست «دوهی هان» معاون دبیرکل آژانس از ۱۵ تا ۲۴ ماه جاری میلادی (جولای) به عربستان سفر کرده بودند و «هالد بن صالح السلطان» رئیس سازمان انرژی اتمی و انرژی تجدید پذیر عربستان از آنها استقبال کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این خبر این هیأت زیرساخت های هسته ای عربستان در شهرک اتمی «ملک عبدالله» را مورد بازرسی قرار داده اند. خبرگزاری عربستان اعلام کرده که در جریان این بازرسی ها هیأت آژانس اقدامات عربستان به منظور وارد کردن انرژی هسته ای صلح آمیز به این کشور را مورد بررسی قرار داده اند.

بر اساس چشم انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، ریاض تصمیم دارد به قدرتی هسته ای در منطقه تبدیل شود و به گفته مسئولان سعودی این تصمیم به منظور کاهش وابستگی عربستان به نفت صورت می گیرد.

ادعای تلاش عربستان برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای در حالی صورت می گیرد که پرونده مبهم این کشور درباره دستیابی به بمب های اتمی ساخت پاکستان در دهه ۹۰ میلادی و خرید موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از چین بر کسی پوشیده نیست.

کد خبر 4361662

منبع: مهر

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی پاکستان چین ریاض سازمان انرژی اتمی سعودي عربستان عربستان سعودی ملک عبدالله ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی سوریه روسیه فلسطین دونالد ترامپ عراق ایران عربستان سعودی جنگ 2015 یمن افغانستان ترکیه آلمان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا