Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جشنواره کسب‌و‌کار کامپوزیت ایران ۷ آذر ۹۷ در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین جشنواره‌ کسب و کار کامپوزیت ایران با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی به‌منظور تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه در حوزه‌ کامپوزیت در آذرماه سال جاری در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسیاری از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در جامعه‌ی فنی کشور به دلیل فقدان بستر‌های مناسب برای معرفی و رشد آن‌ها و همچنین عدم تأمین مالی مناسب نمی‌توانند به ارزش افزوده تبدیل شده و به رشد اقتصادی برسند. بسیاری از طرح‌ها به دلیل ناآشنا بودن خالقان آن‌ها با روند ثبت اختراع دچار مشکل شده و قبل از آنکه فرصت مناسبی برای تجاری شدن و یا معرفی بیابند، از مالکیت آن‌ها خارج شده و با مشکلات حقوقی عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

برگزاری هدفمند و عملیاتی چنین جشنواره‌های کسب وکاری که همراه با معرفی انواع حمایت و آموزش‌های مختلف از جمله تهیه طرح‌های تجاری- اقتصادی و ثبت اختراع است، می‌تواند منجر به ورود ایده‌های نو همراه با الگو‌های صحیح اقتصادی و معرفی آن‌ها به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان شود.

طرح ارائه شده در این جشنواره باید دارای شرایط زیر باشد:

حداقل یکی از شاخه‌های مواد کامپوزیت یا کاربرد‌های آنان را در برگیرد
نوآورانه، صنعتی و دارای جنبه‌های تکنیکی قابل اجرا باشد
از نظر امکان‌سنجی به‌منظور تولید قابل دفاع باشد
جنبه‌های اقتصادی و تجاری طرح، میزان سرمایه‌گذاری و مدت بازگشت سرمایه قابل رقابت باشد
مالکیت حقوق معنوی طرح، ۱۰۰ درصد متعلق به حداقل یکی از افراد تیم باشد
علاقمندان برای شرکت در این جشنواره تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند تا طرح‌های خود در حوزه‌های کامپوزیت‌های زمینه فلزی، کامپوزیت‌های زمینه پلیمری، کامپوزیت‌های زمینه سرامیکی، نانوکامپوزیت‌ها و بازیافت مواد کامپوزیتی به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در جشنواره، به پایگاه اینترنتی جشنواره مراجعه و یا با ایمیل Info@ISC۹۶.ir ارتباط برقرار نمائید.

گفتنی است به تمامی تیم‌هایی که طرح‌های آن‌ها به مرحله‌ نهایی راه یابند گواهینامه‌ی شرکت در جشنواره اعطا می‌شود. گواهینامه‌ی شرکت به منزله مدرکی جهت احراز مالکیت و ارائه‌ی آن در این جشنواره خواهد بود و کمیته‌ی اجرایی، شرکت کنندگان دیگر تیم‌ها، داوران، سرمایه‌گذاران و مخاطبین آزاد نخواهند توانست بدون اجازه‌ی صاحبان ایده از منافع معنوی و حقوقی طرح استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • ایران اکسپو فرصتی برای معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری کرمان است
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود