Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:44:31 GMT

400 هزار تن گوجه فرنگی در قزوین تولید می شود

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۳۱۰۴۰

400 هزار تن گوجه فرنگی در قزوین تولید می شود

قزوین - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 400 هزار تن گوجه فرنگی در سال زراعی جاری از مزارع استان برداشت می شود.

فرزاد خوش اخلاق روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری 6 هزار و 673 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.
وی با اشاره به برداشت نخست محصول از مزارع گوجه فرنگی توسط کشاورزان قزوینی، گفت: سطح زیر کشت این محصول در سال قبل هشت هزار و 500 هکتار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به کاهش کشت گوجه فرنگی در اراضی استان بدلیل مسایل بازار و کمبود آب و و جایگزین شدن دیگر به محصولات توسط کشاورزان،اظهار داشت: کشت این محصول در قزوین سه سال قبل به حدود 11هزار هکتار می رسید.
خوش اخلاق با بیان اینکه با وجود کاهش قابل توجه کشت گوجه فرنگی در قزوین، تولید این محصول هنوز از نیازهای استان فراتر است، اظهار داشت: 300 هزار تن از این محصول به مصرف نیازهای روز و همچنین کارخانه های فرآوری در استان می رسد و سایر نیز به استان های البرز و خراسان رضوی صادر می شود.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي گوجه فرنگي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟