Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین عسگری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شاکله اصلی تمام نهادها مشارکت مردم و جمع گرایی است، اظهار کرد: تشکل های اجتماعی براساس نیاز مردم در قالب قوانین تشکیل و شروع به فعالیت می کنند.

وی افزود: برای رفع مشکلات بخش کشاورزی تشکل‌های مختلفی ایجاد شده تا حلقه اتصال و ارتباط بین بهره‌ برداران بخش کشاورزی و مسئولان این بخش فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسگری با اشاره به اینکه فدراسیون صنایع غذایی در حال شکل گیری است، گفت: افرادی که در حوزه صنایع غذایی کار می کنند با هدایت، نظارت و حمایت دفتر تشکل های کشاورزی فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظام صنفی در حدود ۹ سال است که در کشور شروع به کار کرده است، اعلام کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو نظام صنفی شده اند.

این مسئول با اعلام اینکه حدود ۹۰۰ هزار پروانه فعالیت برای کشاورزان صادر شده است، افزود: پروانه فعالیت در واقع شناسنامه شغلی کشاورز است در این راستا کدهای  شغلی استانداردسازی شده تا براساس این کدها پروانه فعالیت صادر شود.

 عسگری ادامه داد: اطلاعات مندرج در پروانه فعالیت، اطلاعات دقیقی بوده که هر ساله به روزرسانی می‌شود و در حال حاضر ۳۳۰ شغل کدگذاری و شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون در هر شهرستان یک نظام صنفی کشاورزی فعالیت می کند، اعلام کرد: ۴۱۷ نظام صنفی در شهرستان ها و ۳۲ نظام صنفی در استان ها از حق و حقوق کشاورزان دفاع می کنند.

این مسئول اضافه کرد: با وجود ۶ نظام صنفی در شهرستان های استان قزوین، بیش از ۱۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان قزوین عضو نظام صنفی کشاورزی هستند.

عسگری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان بخش کشاورزی بحث تولید و فروش و بازاریابی محصولاتشان است، گفت: نظام‌های صنفی در چند سال اخیر تأثیر مستقیم و مثبتی در امر قیمت‌گذاری محصولات براساس نیاز کشاورز و سیاست های دولت داشته است تا حلقه تعادل صورت گیرد.

وی تاکید کرد: نظام صنفی صدای رسای کشاورز است و باید جهت بهبود اوضاع بهره بردار با ادارات و دستگاه های دولتی ارتباط و تعامل های لازم را داشته باشد.

این مسئول همچنین با اشاره به برگزاری جلسات کمیته مشورتی حول موضوعات مختلف، افزود: برگزاری جلسات با کارشناسان و مسئولین تشکل های سایر استان ها، خرد جمعی و استفاده از تجربیات و نظریات علمی را به دنبال دارد.

کد خبر 4361748

منبع: مهر

کلیدواژه: تعاون روستایی قزوین قانون نظام صنفی بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز دهه کرامت خطبه های نماز جمعه بیرجند زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالداران عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجا که مرتب بازار در رصد بازرسان اتاق اصناف قرار دارد و از طرفی تعامل و همکاری با اصناف منجر شده است، کاسب بدون پروانه کسب نداشته باشیم.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۷۴ مورد پروانه صنفی در شهرستان صادر شده است که اکثراً این واحدها فعال و ارائه خدمات دارند.

وی افزود: در شهرستان ۱۷۱۶ واحد صنفی فعال داریم که در سال جاری تا کنون ۴ مورد صدور پروانه را داشته‌ایم.

مالداران با بیان اینکه بازار خلیل آباد فعال و پر جوش است، گفت: کسبه‌های با انصاف در این شهرستان منجر شده است ضمن تأمین کالاهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها، با قیمت ارزان‌تر در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس اتاق اصناف خلیل آباد با اشاره به اینکه براساس گزارش تعزیرات حکومتی شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها تخلف کمتری را شاهدیم افزود: پاسخگویی و تأمین اجناس مورد نیاز از فعالیت‌های اصناف در شهرستان است.

وی نیز از فعالیت ۱۵۰ واحد صنفی در اجرای طرح ارائه خدمات به مردم در طرح دولت سیزدهم در خصوص کالا برگ‌ها دارد.

کد خبر 6088151

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم