Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام امیری مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت:هیچ کدام از پل‌های تاریخی شهر اصفهان هیچ ترک فعالی ندارند. ما۵پل تاریخی در شهر اصفهان داریم که به ترتیب از محور غرب  با نام‌های پل مارنان، سی و سه پل، چوبی، خواجو و شهرستان شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:پل شهرستان، قدیمی‌ترین پل شهر اصفهان است که قدمت آن به دوره ساسانیان و پیش از اسلام باز می گردد و پل‌های سی و سه پل و پل خواجو، ۲ طبقه هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: ما از یک سال و نیم قبل تا به امروز، کمیته‌ای را برای پایش پل‌های تاریخی تشکیل دادیم و من با توجه به نتیجه کار این کمیته، وجود  ترک فعال را در پل‌های تاریخی شهر اصفهان تکذیب می‌کنم.

امیری تصریح کرد:از حدود سی و پنج سال قبل ترک‌هایی روی بدنه پل خواجو ایجاد شده است و ترک روی بدنه بنا‌های تاریخی یک امر بدیهی است البته اینگونه نیست که به این امر بدیهی توجهی نشود چرا که ترک نشان دهنده آن است که ایرادی در بنا ایجاد شده و باید بررسی شود.

وی ادامه داد:ترک‌های بنا‌های تاریخی به دو دسته ترک‌های فعال و غیر فعال تقسیم می‌شوند. ما از چند سال پیش در بیگلربیگی‌های مرکزی پل خواجو یکسری ترک داشتیم و برای آنکه میزان خطر ترک ها را بسنجیم  آنها را شاهدگذاری کردیم یعنی با گچ علامتی را روی ترک‌های ایجاد شده گذاشتیم  تا ببینیم ترک فعال است یا نه چرا که  اگر تّرّک فعال باشد پس از مدتی نمونه‌های گچی که روی ترک‌ها بوده است دچار شکست می‌شوند هم اکنون نیز ترک‌های پل خواجو که در سال‌های گذشته شاهدگذاری شده اند، تکان نخورده اند و با توجه به این امر، مرمتگران معتقد هستند با توجه به اینکه دیوار‌های پل خواجو اورجینال دوره صفوی هستند حتی الامکان مداخله کمتری در آن‌ها صورت بگیرد. زمانی که ترک فعال شود و شاهدگذاری‌ها نشان دهند که  ترک فعال است، مرمت گران کارشناسی می کنند تا بتوانند بنا را حفظ کنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد:ما در حدود یک ماه و نیم پیش ترک‌های پل خواجو را مجددا شاهدگذاری کردیم و از آن زمان تا به امروز،شاهد‌ها هیچ گونه علائمی را از فعال شدن ترک‌ها نشان نمی‌دهند بنابراین ترک‌های پل خواجو فعال نیستند و در حال حاضر کاری با آنها نداریم.

لازم به ذکر است؛در روزهای اخیر فایل تصویری و خبری مبنی بر گسترش ترک‌های پل خواجو منتشر شده بود.

انتهای پیام/

تکذیب ترک فعال در پل های تاریخی اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اصفهان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۳۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعدازظهر امروز فعالیت سامانه بارشی از غرب استان آغاز و تا روز جمعه در اکثر مناطق ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از بعد از ظهر امروز فعالیت سامانه بارشی از غرب استان آغاز و تا روز جمعه در اکثر مناطق ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیامد این سامانه، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تند بادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد است، افزود: بیشینه بارش‌ها روز پنج‌شنبه و در برخی از مناطق شمال، غرب و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در این مناطق محتمل است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال‌غرب و شرق استان افزوده خواهد شد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا بویژه در جنوب‌شرق استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 749684

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • تصاویر لحظه فعال‌ شدن پدافند هوایی در بندر اشغالی ایلات + ویدئو
  • فعال شدن سامانه بارشی از امروز در کرمان
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • کمال نامه ی مستان حیدری / امیرالمؤمنین در شعر خواجوی کرمانی
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد